Hlavní navigace

Windows 7 jsou dvojkou na českém trhu

[Tisková zpráva] 13. října 2010, Praha - Windows 7 se staly druhým nejpoužívanějším operačním systémem mezi českými uživateli internetu. Vyplývá to z nejnovějších statistik publikovaných na stránkách Rankings.cz, provozovaných společností Gemius. Týdně aktualizovaný žebříček nejpopulárnějších operačních systémů je sestaven podle počtu zobrazení webových stránek, provedených českými uživateli internetu.

Doba čtení: 3 minuty

Podle statistik zveřejněných na stránkách Rankings.cz, počet zobrazení (page views) českých internetových stránek, pocházejících ze systému Windows 7 přesahuje již několik týdnů počet stránek generovaných systémem Windows Vista. Za poslední měřený časový úsek (04. 10.- 10.10) si tento operační systém získal 17,01% zobrazení webových stránek a Windows Vista pouze 16%. Ještě koncem roku 2009 (prosinec 2009) bylo systémem Windows Vista provedeno asi čtyřikrát více zobrazení webových stránek (19,61%) než systémem Windows 7 (5,02%). Pak začala popularita systému Windows Vista klesat a v březnu 2010 z něj pocházelo již pouze dvakrát více zobrazení stránek (17,96%) než z Windows 7 (9,28%). Oproti tomu počet zobrazení webových stránek pocházejících z Windows 7 stále stoupal a začal ohrožovat pozici systému Windows Vista.

Česká republika se díky převaze Windows 7 nad Windows Vista zařadila mezi většinu států střední a východní Evropy, kde jsou Windows 7 druhým nejpoužívanějším operačním systémem. Ze všech těchto států jsou Windows 7 v současné době nejpopulárnější v Litvě, kde počet zobrazení generovaných tímto operačním systémem nedávno přesáhl dvacetiprocentní hranici a získal si 21,09% všech page views, dále pak v Rusku a v Estonsku, kde dosáhly přes 19% všech zobrazení webových stránek. Naopak, nejméně zobrazení webových stránek generovaných systémem Windows 7 pochází z Polska, kde si Windows Vista stále drží druhé místo v žebříčku nejpoužívanějších operačních systémů.

„Nejpoužívanějším operačním systémem mezi českými uživateli internetu zůstávají stále Windows XP, ze kterých pochází přes 63% všech zobrazení webových stránek, nicméně jeho popularita v České republice neustále klesá na úkor novějších verzí Windows. Ve srovnání s jinými zeměmi střední a východní Evropy přišla převaha Windows 7 nad Windows Vista v Česku o něco později. Můžeme předpokládat, že na to měla vliv větší popularita systému Windows Vista, který si v ČR vybudoval silnější pozici než v dalších zemích regionu a dlouho držel druhé místo v žebříčku nejpoužívanějších operačních systémů.“ uvádí Country Manager společnosti Gemius, Vladimír Houba.

Rankings.cz – stránky byly spuštěny společností Gemius za účelem poskytnout aktuální údaje o preferencích českých uživatelů internetu. Stránka Rankings.cz publikuje každý týden výsledky průzkumu mezi českými uživateli internetu: aktuální žebříčky nejpopulárnějších počítačových operačních systémů, internetových vyhledávačů, verzí Flash playeru, mobilních zařízení s připojením k internetu, států, z nichž se uživatelé internetu připojují na české webové stránky a také některých údajů, týkajících se počítačů používaných českými uživateli internetu: rozlišení obrazovky a barevného nastavení. Rankings.cz nabízí statistiky nejen z České republiky, ale naleznete zde i odkazy na stránky s výsledky ze Slovenska (Rankings.sk), Bulharska (Ranking.bg), Estonska (Rankingee.com), Litvy (Ranking.lt), Lotyšska (Ranking.lv), Maďarska (Rankings.hu), Polska (Ranking.pl), Ruska (Rankingru.com) a Ukrajiny (Ranking.com.ua).

Gemius SA – Mezinárodní společnost Gemius S.A., založená v roce 1999, je největší agenturou ve střední a východní Evropě, zabývající se průzkumem internetového trhu. Česká pobočka firmy, Gemius s.r.o., sídlící v Praze, vznikla v roce 2005 v rámci plánované expanze do střední a východní Evropy a poskytuje své služby předním firmám působícím na českém trhu. Společnost nabízí profesionální analytické a poradenské služby a průzkumná řešení, od studií zaměřených na průzkum stránek a uživatelů až po technologicky složité nástroje pro analýzu chování internetových uživatelů na vybraných webových stránkách (gemiusTraffic), socio-demografických profilů internetových uživatelů (gemiusProfile), kvality používání webových stránek (gemiusUsability) a efektivity internetových reklamních kampaní (gemiusEffect). Gemius také provádí průzkum týkající se témat vyžádaných zákazníky (gemiusAdHoc). Výzkum gemiusAudience je již standardem napříč Evropou, kde Gemius poskytuje spolu s klíčovými subjekty internetového trhu přesné a vysoce kvalitní měření internetové populace pro mediální plánování, prodejce i zákazníky. Ve spolupráci s agenturou Mediaresearch provádí Gemius komplexní výzkum internetu v České republice (NetMonitor).