Hlavní navigace

Zájem Čechů o webový pronájem trvá, letos se inkasuje více než 550 milionů

[Tisková zpráva] V prvním čtvrtletí letošního roku projevili zákazníci na českém trhu stejný zájem o pronájem webového prostoru jako ve stejném období loňského roku. Na domácím trhu přibylo více než 5 tisíc nových webových prezentací, jejich celkový počet se tak vyšplhal na přibližně 180 tisíc.

Sdílet

Od začátku roku trh webových pronájmů narostl o 3 procenta, což odpovídá trendu z prvního čtvrtletí roku 2007, kdy se počet pronájmů zvýšil o 2,5 procenta. Při srovnání s předchozími roky dochází k mírnému zpomalování růstu českého trhu tzv. webhostingových pronájmů. Letos by se u nás mělo celkem vybrat na pronájmech více než 550 milionů korun.

Postupné zpomalování růstu počtu webových prezentací souvisí s relativní nasyceností trhu. Ten, kdo chtěl nebo potřeboval webové stránky, je už většinou má. Další vývoj by tak měl směřovat spíše ke zkvalitňování stávajících webových služeb než k výraznějšímu růstu jejich počtu. Nové webové služby, často označované nálepkou Web 2.0, by se měly v následujících letech více prosazovat mezi běžnými uživateli českého internetu, tak, jak to lze v současnosti pozorovat na vyspělejších trzích. Samotný internet se zřejmě promění v komunikační platformu, která bude významně ovlivňovat každodenní život.

Dlouhodobě nejúspěšnějšími pronajímateli webového prostoru jsou na domácím trhu firmy Active 24 a Internet CZ. Společně obhospodařují polovinu všech pronájmů. Ani pořadí na dalších místech se již několik let nemění. Na třetím, resp. čtvrtém místě následují společnosti Zoner software a Ignum, pátá je firma Nethost.

Hormart

Firma HorMart s.r.o. provozující Přehled českého webhostingu na www.hormart.cz poskytuje expertní internetové služby. Zaměřuje se na monitoring trhu hostingových služeb, webové aplikace a internetový marketing. Blog společnosti HorMart je možné najít na www.web2–0.cz. Firemní blog pojednává o webhostingu, webových aplikacích, Webu 2.0 a sociálních sítích.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).