Hlavní navigace

Zajímavosti o internetové populaci – listopad 2005

[Tisková zpráva] Průměrný čas strávený na serverech zapojených do internetového výzkumu NetMonitor pro průměrného návštěvníka je přes 12 hodin za měsíc. Podívejme se, jak se tento čas liší v rámci některých sociodemografických charakteristik. V rámci pohlaví „surfují“ více ženy než muži a to v průměru o 36 minut. Více času v porovnání se ženatými a vdanými tráví na internetu svobodní a rozvedení. Patrná je závislost času na věku respondenta. Pokud pomineme nejmladší věkovou kategorii do 20 let, tak se zvyšujícím se věkem klesá doba strávená na internetu (viz graf nebo tabulka).

Sdílet

Rodinný stav

Průměrný čas strávený na internetu (NM) za měsíc (v minutách)

Výskyt skupiny v internetové populaci

Výskyt skupiny v běžné populaci

Svobodný(á)

749

50,4%

32,3%

Ženatý, vdaná

679

39,9%

55,2%

Rozvedený(á)

796

8,4%

9,7%

Vdovec, vdova

618

1,3%

2,8%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005,
běžná populace: ČSÚ, stav k 31.12.2004

Věk (v letech)

Průměrný čas strávený na internetu (NM)(v minutách)

Výskyt skupiny v internetové populaci

12–19

721

23,4%

20–29

791

25,2%

30–39

754

20,1%

40–49

708

15,5%

50+

598

15,8%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005

Závislost času na Internetu na věku
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005


Tráví internetoví uživatelé volný čas pouze u počítače?
Následují údaje jsou výsledkem internetového průzkumu, který proběhl ve druhé polovině října na téměř dvou tisících respondentech, kteří jsou zapojeni do výzkumu českého internetu v rámci projektu NetMonitor.
Podívejme se na činnosti, které provozuje každodenně pouze nepatrné procento internetové populace. Nejméně jednou za týden jde na výlet, procházku nebo navštíví nějaké muzeum či hrad 28,1 % internetové populace a alespoň jednou za měsíc pak dalších 36,3 %. Taneční zábavy, párty, restaurace, kluby, koncerty navštěvuje třetina internetových uživatelů nejméně jednou týdně, třetina alespoň jednou za měsíc a zbývající třetina méně často nebo vůbec. Polovina návštěvníků internetu chodí do kina nebo do divadla, na výstavy a na koncerty vážné hudby méně často než jedenkrát do měsíce. Do kina chodí nejméně jednou za měsíc 31,4 % a do divadla, na výstavy a na koncerty vážné hudby 40,3 % internetové populace.

Tabulka: Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činností 


Činnost

Denně

Alespoň 1× týdně

Alespoň 1× měsíčně

Méně často

Vůbec ne

Výlety, procházky, návštěva muzeí, hradů apod.

5,9%

22,2%

36,3%

30,0%

5,6%

Návštěva zábavních akcí (taneční zábavy, párty, návštěvy restaurací, klubů, přátel, koncerty apod.)

2,0%

31,1%

34,1%

28,1%

4,7%

Návštěva kulturních akcí (divadlo, koncerty vážné hudby, výstavy aj.)

0,2%

5,6%

34,5%

49,0%

10,7%

Návštěva kina

0,1%

2,1%

29,2%

50,3%

18,4%

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Říjen 2005

Graf: Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činností 

Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činnos

Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Říjen 2005
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).