Rodinný stav |
Průměrný čas strávený na internetu (NM) za měsíc (v minutách) |
Výskyt skupiny v internetové populaci |
Výskyt skupiny v běžné populaci |
Svobodný(á) |
749 |
50,4% |
32,3% |
Ženatý, vdaná |
679 |
39,9% |
55,2% |
Rozvedený(á) |
796 |
8,4% |
9,7% |
Vdovec, vdova |
618 |
1,3% |
2,8% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005,
běžná populace: ČSÚ, stav k 31.12.2004
Věk (v letech) |
Průměrný čas strávený na internetu (NM)(v minutách) |
Výskyt skupiny v internetové populaci |
12–19 |
721 |
23,4% |
20–29 |
791 |
25,2% |
30–39 |
754 |
20,1% |
40–49 |
708 |
15,5% |
50+ |
598 |
15,8% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Listopad 2005
Tráví internetoví uživatelé volný čas pouze u počítače?
Následují údaje jsou výsledkem internetového průzkumu, který proběhl ve druhé polovině října na téměř dvou tisících respondentech, kteří jsou zapojeni do výzkumu českého internetu v rámci projektu NetMonitor.
Podívejme se na činnosti, které provozuje každodenně pouze nepatrné procento internetové populace. Nejméně jednou za týden jde na výlet, procházku nebo navštíví nějaké muzeum či hrad 28,1 % internetové populace a alespoň jednou za měsíc pak dalších 36,3 %. Taneční zábavy, párty, restaurace, kluby, koncerty navštěvuje třetina internetových uživatelů nejméně jednou týdně, třetina alespoň jednou za měsíc a zbývající třetina méně často nebo vůbec. Polovina návštěvníků internetu chodí do kina nebo do divadla, na výstavy a na koncerty vážné hudby méně často než jedenkrát do měsíce. Do kina chodí nejméně jednou za měsíc 31,4 % a do divadla, na výstavy a na koncerty vážné hudby 40,3 % internetové populace.
Tabulka: Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činností
Činnost |
Denně |
Alespoň 1× týdně |
Alespoň 1× měsíčně |
Méně často |
Vůbec ne |
Výlety, procházky, návštěva muzeí, hradů apod. |
5,9% |
22,2% |
36,3% |
30,0% |
5,6% |
Návštěva zábavních akcí (taneční zábavy, párty, návštěvy restaurací, klubů, přátel, koncerty apod.) |
2,0% |
31,1% |
34,1% |
28,1% |
4,7% |
Návštěva kulturních akcí (divadlo, koncerty vážné hudby, výstavy aj.) |
0,2% |
5,6% |
34,5% |
49,0% |
10,7% |
Návštěva kina |
0,1% |
2,1% |
29,2% |
50,3% |
18,4% |
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Říjen 2005
Graf: Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činností
![Česká internetová populace z hlediska provozování běžných činnos](https://i.iinfo.cz/urs/clip_image004-113819589033224.gif)
Zdroj: NetMonitor – SPIR – Mediaresearch & Gemius, Říjen 2005