Praha, 3. února 2011 – Stále více zákazníků by upřednostnilo využití internetu a nových technologií přímo v kamenných obchodech. Více než polovina z nich by uvítala virtuální poradce či porovnávač cen na dotykových obrazovkách. Zákazníci využívají především dostupné technologie k porovnávání cen výrobků a k úspoře času. Vyplývá to ze studie společnosti Cisco.
Podle průzkumu chtějí mít spotřebitelé ve Velké Británii a USA možnost nakupovat novými způsoby. Obchodníci by měli vyjít vstříc technologicky založeným zákazníkům a chytře zkombinovat výhody nakupování prostřednictvím webových stránek s přednostmi nakupování přímo v kamenném obchodě. Více než polovina zákazníků by ráda využívala možnosti internetu a dalších technologických nástrojů, jako jsou dotykové obrazovky, video prodavači či sociální sítě, přímo v obchodě. Zhruba 54 procent by si přálo mít v obchodě k dispozici na dotykových obrazovkách porovnávač cen a produktů a recenze ostatních zákazníků. Virtuálního video poradce s přístupem na web by na velkých obrazovkách či tabletech uvítalo 44 procent respondentů.
Podle studie využívá 63 procent zákazníků dostupné technologie k tomu, aby našla výrobek za nejvýhodnější cenu. 47 procent respondentů uvedlo, že využívá technologie, aby ušetřili čas, a 25 procent tímto způsobem hledá nejkvalitnější produkty. Jak ze studie vyplývá, většina zákazníků upřednostňuje způsob, kdy si zjistí podrobnosti o výrobcích online namísto toho, aby se o nich poradili s prodavači. Jeden ze tří respondentů využívá Facebookové stránky obchodů a webové stránky se slevovými kupóny a čtvrtina zákazníků navštěvuje stránky zaměřené na hromadné nakupování, jako je Groupon nebo v České republice jeho obdoba Slevomat.
O studii: