Hlavní navigace

Zákazníci v obchodech KASA utratili za rok 1 miliardu korun

[Tisková zpráva] Obchody KASA se chtějí stát jedničkou na českém trhu a obsadit pozici TOP3 největších online obchodníků v zemích střední a východní Evropy. KASA již nyní na Slovensku provozuje největší online obchod na trhu.

Doba čtení: 1 minuta

Nakupování na internetu se podle rostoucích finančních ukazatelů stalo již běžnou záležitostí. Obchody KASA, které patří mezi největší obchody v Česku, na Slovensku, Německu a Polsku, vygenerovaly za období dvanácti po sobě jdoucích měsíců (od 1. 9. 2006 do 31. 8. 2007) obrat přesahující 1 miliardu korun. Na tomto obratu se podílelo 136.360 objednávek a přes 100 tisíc nových zákazníků. „V obchodech KASA již nakoupilo více než 266 tisíc lidí,“ říká Martin Kasa, ředitel KASA.cz. Překročení hranice 1 miliardy korun se obchodům KASA podařilo po 8 letech obchodní činnosti.

Zatímco počty zákazníků i obraty rostou, jednotliví lidé za nákup utratí v průměru méně. Zatímco v roce 2006 to bylo 8.000 korun, letos zatím 7.300 korun. „Hlavním důvod vidím v trvalém poklesu cen veškerého spotřebního zboží nejen na internetu,“ vysvětluje důvod poklesu Martin Kasa. „Lidé tedy nakupují více zboží za nižší ceny“, dodává.

Další nárůst obchodních ukazatelů bude souviset s nástupem zimního období a samozřejmě s příchodem Vánoc. Blížící se zima přinese prudký růst zájmu o pneumatiky a vybavení na hory (lyže, snowboardy) a nahradí letní hon na satelitní navigace, digitální fotoaparáty a videokamery. Na internetu se patrně i dále udrží zájem o set top boxy, umožňující příjem digitálního televizního vysílání. Podle Martina Kasy diskuse kolem digitalizace a vypínání analogového vysílání v prvních regionech zájem jen podpoří.

Internetové obchody ve skupině KASA zaznamenaly první objednávku v roce 1999, kdy Martin Kasa při studiu vysoké školy odstartoval do té doby prakticky neznámý online prodej zboží. „V začátcích jsme zboží vozili v baťohu tramvají, rozvoz byl samozřejmě hlavně po Praze. Večer jsme pak programovali internetové stránky, jelikož žádné dostupné technické řešení nebylo,“ říká Martin Kasa. „Obrat miliardu korun se nám v té době zdál spíše jako sen – internet nebyl moc rozšířen, připojení bylo pomalé a nakupovali opravdu jen počítačoví nadšenci,“ dodává Kasa.