Hlavní navigace

Západočeské firmy svou připraveností na elektronické obchodování neoslnily

[Tisková zpráva]

Sdílet

Západočeské firmy svou připraveností na elektronické obchodování neoslnily

Praha, 11. října 2001 – Malé a střední západočeské firmy do 100 zaměstnanců jsou připraveny na elektronické obchodování lépe než jihočeské firmy, avšak poněkud zaostávají za jihomoravskými podniky. Ukázalo to třetí kolo projektu společnosti TELE2 a BMI sdružení eBusiness Roadshow, při kterém uskutečnila společnost DEMA v průběhu září výzkum ve 115 firmách Plzeňského kraje. Například vlastní webové stránky již má 63 procenta západočeských firem, zatímco v jižních Čechách 56 % a na jižní Moravě 71 % dotázaných firem. K informování o svých novinkách je však využívá pouze 51 % jihomoravských, 37 % západočeských a 31 % jihočeských firem, ke sledování průběhu vyřizování objednávky výrobků nebo služeb 17 % jihomoravských, 16 % západočeských a jen 11 % jihočeských firem. Elektronickou platbu umožňuje 11 % jihomoravských, 10 % západočeských a 5 % jihočeských firemních webů zahrnutých do výzkumu. Naopak nejdále jsou Západočeši ve využívání elektronických tržišť. Zatímco v druhých dvou krajích je vyzkoušela zatím pouze dvě procenta firem, v Plzeňském kraji již pět procent.

Vzácnou shodu a také upřímnost prokázali představitelé malých a středních firem ve všech třech krajích při odpovědi na otázku, co je největší překážkou rychlejšího rozvoje elektronického obchodování mezi firmami. V Brněnském, Budějovickém i Plzeňském kraji sebekriticky pokládají za největší bariéru nízkou úroveň znalostí o Internetu a informačních technologiích (30, 30 a 38 %) a na druhém místě nedostatečnou znalost přínosů elektronického obchodu (20, 19 a 17 %). Teprve na dalších místech skončily s odstupem příčiny jako je malá bezpečnost transakcí a dat, nedostatečný právní rámec, technologická nevybavenost firem či jiné důvody. Souběžně s výzkumy v kraji se vždy uskuteční seminář o elektronickém obchodování. Ten příští pořádá BMI sdružení ve spolupráci s Regionální hospodářskou komorou severovýchodních Čech 31. října v Amber hotelu (Černigov) v Hradci Králové. Program, jenž je založen na prezentaci praktických zkušeností firem, které již dosáhly při uplatnění Internetu ve svém podnikání konkrétních výsledků, je uveden na www.brezen.cz. Pátý seminář se připravuje na 22. listopadu v Liberci. Po novém roce se cyklus seminářů a výzkumů přesune do dalších dvou měst a krajů a TELE2 se sdružením BMI jej završí na jaře 2001 konferencí v Praze, na níž budou prezentovány také celkové výsledky výzkumu, do kterého se do té doby zapojí kolem tisícovky firem.

Projekt, jenž chce pomoci firmám urychleně zvládnout přechod na elektronické podnikání, organizuje ve spolupráci s regionálními hospodářskými komorami sdružení BMI a společnost TELE2. Tento vedoucí alternativní poskytovatel telekomunikačních služeb v Evropě vstoupil na český trh v říjnu loňského roku s nabídkou vysokorychlostního permanentního bezdrátového připojení na Internet za velmi příznivé ceny. Svoje služby nabízí v Praze, Brně, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni a Hradci Králové a postupně bude rozšiřovat svoji síť i do dalších měst.

BMI sdružení je neziskové sdružení fyzických i právnických osob, jehož posláním je podpora rozvoje Internetu jako globálního komunikačního prostředku, charakteristického pro informační společnost. Jeho projekt Měsíc Internetu 2000 se umístil ve finále soutěže Stockholm Challenge Award, které se zúčastnilo 612 projektů z 80 zemí. V listopadu 2000 byl oceněn mezi 5 nejlepšími českými projekty v rámci ESIS (Evropský průzkum rozvoje informační společnosti).

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).