Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna mají nejlepší internetové stránky

[Tisková zpráva] Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna mají nejkvalitněji zpracované internetové prezentace mezi tuzemskými bankami. Prokázala to studie, kterou připravilo konzultační a poradenské centrum Dobrý web. K hlavním přednostem webů zmíněných bank patří velké množství relevantních informací, jež jsou snadno dostupné a jsou prezentovány ve velice srozumitelné a přehledné podobě.

Sdílet

Studie centra Dobrý web analyzovala weby 15 největších bank působících v České republice (řazeno podle počtu klientů na konci roku 2004). Na základě zjištěných údajů lze obecně říci, že největší problémy bankovních prezentací na Internetu se týkají použitelnosti a také viditelnosti ve vyhledávačích, které v současnosti patří mezi hlavní zdroje návštěvníků.

„Alarmující je skutečnost, že 73 % z analyzovaných webů obsahuje nedostatky z hlediska použitelnosti v případě, že uživatel chce najít základní kontaktní údaje o bance,“ poznamenává k výsledkům studie Luboš Plotěný, konzultant Dobrého webu. Na vážné prohřešky proti použitelnosti lze narazit především u složitějších prvků, jako například u online poptávkových formulářů nebo úvěrových kalkulaček. „Tyto prvky mohou mít reálný přínos pouze v případě, že je uživatelé jsou schopni používat, což v řadě případů neplatí,“ dodává Luboš Plotěný.

Celkové výsledky shrnuje níže uvedená tabulka, ze které vyplývá, že nejlépe se s nároky současného internetového prostředí vyrovnaly Živnostenská banka, GE Money Bank a Česká spořitelna. Naopak nejvíce výhrad lze vznést proti webu Poštovní spořitelny. Kromě použitelnosti byl v rámci analýzy kladen největší důraz na obsahovou stránku webů, řešení internetového marketingu, provázanost s dalšími komunikačními kanály a bezbariérovou přístupnost webů. Další informace naleznete v Manažerském shrnutí studie nebo na stránkách Dobrého webu.

Studie byla vypracována ve spolupráci s finančním serverem Měšec.cz.

Statistika webů bank
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).