Česká televize si je velmi dobře vědoma svých povinností vůči veřejnosti a myslí proto především na diváka, jak je to zřejmé i ze slov generálního ředitele Jiřího Janečka: „Zlatá Praha pomáhá stírat předsudky rozlišující tvorbu sdílnou od tvorby takzvaně a pouze umělecké. Česká televize přibližuje prostřednictvím festivalu výjimečné hudební televizní pořady širokému spektru diváků a jejich ohlas svědčí o tom, že kvalita a prestiž festivalu se rok od roku zvyšuje. Letos je to patrné nejen z počtu přihlášených pořadů, kterých je 128, ale i z jeho vysoké návštěvnosti. Denně přijdou do Kongresového centra Praha stovky diváků.“
Díky dlouhodobé koncepční práci týmu odborníků se Zlatá Praha proměnila z „pouhého“ televizního festivalu, na němž jsou prezentována nejkvalitnější díla svého oboru, také v místo konání špičkových odborných seminářů a setkávání významných kulturních osobností a institucí. Není mnoho českých, resp. československých kulturních projektů, které navzdory společenským či dokonce historických událostem a proměnám udržely kontinuitu a vysokou prestiž tak dlouho. Účastí na této přehlídce a její přípravou je Česká televize v rámci domácí mediální scény jedinou televizní společností, která pěstuje specifika televizní umělecké tvorby a dokáže v tomto žánru se ctí obstát na celosvětové úrovni. Nepodstatné není ani to, že každý ročník přinese kvalitní umělecké zážitky i poučení nejen českým divákům ze světové kultury, ale především zprávu světu o tvorbě české.