Hlavní navigace

Zpravodajský digitální kanál ČT24 vysílá již dva roky

[Tisková zpráva] Ve středu 2. května uplynou dva roky ode dne, kdy Česká televize jako první v naší zemi uskutečnila projekt kontinuálního zpravodajského vysílání v rámci celé ČR. Zahájila vysílání zpravodajského kanálu ČT24. Po jeho startu se Česká republika zařadila mezi ostatní státy střední a východní Evropy (např. Maďarsko, Slovensko, Polsko), které mají svou vlastní zpravodajskou stanici.

Sdílet

V průběhu dvou let své existence si kanál ČT24 své místo v českém mediálním prostředí vybojoval a obhájil. Užitečnost nepřetržitého vysílání aktuálních zpráv a jejich reflexe se plně potvrdila v mimořádném programu během povodní v roce 2005 nebo v průběhu voleb v loňském roce. Zpravodajský kanál se také osvědčil jako jeden z kroků ČT k dalším technickým i programovým vylepšením divákova pohodlí při sledování televize.

Od 2. května 2005 vysílal program ve zkušebním provozu v rozsahu 18 hodin, na plný 24 hodinový provoz přešel od září 2005. Program ČT24 vychází ze stripového vysílacího schématu, jehož těžiště leží ve Zprávách v každou celou hodinu. Některé relace přebírá i nejsledovanější veřejnoprávní kanál v ČR – ČT1. Stanovené vysílací schéma se může měnit v závislosti na aktuálním dění (živé televizní vstupy, komentované přímé přenosy). Toto schéma počítá se specializovanými ekonomickými, kulturními, sportovními a regionálními pořady a také s aktuální publicistikou.

ČT24 nabízí specializované informace z politiky ekonomiky, kultury, Evropské unie (Politické spektrum, Ekonomika ČT24, Události v kultuře, Týden v kultuře, Evropské události) a poskytuje i více prostoru regionům (Regiony ČT24, Poznejme se, Digináves). Pravidelně připravuje tematické magazíny (Prizma, Planeta věda, Testoviny, Film 2007, Média a svět, Historický magazín, Fokus ČT24, Investorský magazín, Archiv ČT24) a debatní pořady (Otázky Václava Moravce, Před polednem, Před půlnocí, Interview ČT24). Dobře se zavedl i interaktivní pořad Vedlejší efekty založený na diváckých reakcích na aktuální témata.

Vysílání kanálu ČT24 je propojeno s internetovým portálem www.ct24.cz, který byl zprovozněn současně se zahájením vysílání ČT24 ve spolupráci s NERIS (agentura ČTK pro Internet a nová média). Za rok působení se svou úrovní a návštěvností zařadil mezi nejrespektovanější zpravodajské portály, včetně jedinečné služby – živého internetového vysílání ČT24.

Digitální kanál ČT24 k 30. 4. 2007 přijímá 20,6 % domácností ČR, které reprezentují zhruba 2 224 500 dospělých diváků.

Sledovanost ČT24 je měřena standardním způsobem prostřednictvím peoplemetrů, a to od 30. 1. 2006. V současné době je ČT24 jednoznačně nejsledovanějším neceloplošným kanálem v rámci České republiky, o čemž mj. svědčí i následující ú­daje:

Podíl na divácích za tu část panelu, která může přijímat ČT24 (tj. každá pátá domácnost), činí 2 – 3 % (v lednu 2007 dokonce 3,32 % dospělých diváků), což je skutečně významné číslo.

Každý den vyhledává ČT24 více než 250 000 diváků (v lednu 2007 průměrně dokonce 296 000 diváků starších 15 let), rekordem je pak pátek 19. 1. 2007 s 443 000 dospělými diváky, kdy v Poslanecké sněmovně Parlamentu ČR probíhalo jednání o důvěře vlády.

Významně sledovanými pořady jsou Otázky Václava Moravce a zpravodajské pořady jako takové, rekordně se lidé dívali na ČT24 během jarního povodňového zpravodajství či ve volebním týdnu.

Mezi diváky ČT24 se řadí především lidé, kteří chtějí být informováni, u nichž můžeme předpokládat minimálně střední, ale hlavně vyšší vzdělání, většinou ekonomicky a společensky aktivní obyvatelé větších městských center.

Možná se v květnu 2005 mohlo zdát, že je ČT24 exkluzivním programem jen pro vybrané šťastlivce, je to však opravdu pouhé zdání. Především šlo a jde o investici do budoucnosti, a to do budoucnosti blízké. Tímto svým krokem ČT výrazně podpořila obecný rozvoj digitálního vysílání v naší zemi.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).