Hlavní navigace

Financial Times odmítly podmínky Applu a stáhly svou aplikaci z App Store. Nahradí ji HTML5

1. 9. 2011
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Deník Financial Times odmítl přijmout podmínky firmy Apple, podle nichž měli vydavatelé ze svých aplikací pro iPhone a iPad odstranit odkazy pro objedání předplatného vedoucí mimo App Store. Veškeré předplatné i objednávky jednotlivých čísel musí od června projít účetnictvím Applu, který si z nich strhává 30 procent.

Deník Financial Times odmítl přijmout podmínky firmy Apple, podle nichž měli vydavatelé ze svých aplikací pro iPhone a iPad odstranit odkazy pro objedání předplatného vedoucí mimo App Store.

Veškeré předplatné i objednávky jednotlivých čísel musí od června projít účetnictvím Applu, který si z nich strhává 30 procent.

Financial Times se rozhodly raději z App Store odejít a nabídnout čtenářům na iPadu a iPhonu univerzální webovou aplikaci, která díky HTML5 nabízí podobný komfort, ale funguje v libovolném moderním prohlížeči. Aplikace Financial Times zmizela z App Store včera.

Jde o podstatně tvrdší postup, než jaký zvolil americký Wall Street Journal – ten nechal stávající předplatitele digitální verze iPadovou verzi dál zdarma používat, nové předplatné už však skrze ni není možné zakoupit. Podle zástupců Financial Times není hlavní překážkou v dohodě s Applem jeho třicetiprocentní marže, ale fakt, že by se jim mohl zkomlikovat přístup k datům o jednotlivých předplatitelích. Ta považují za klíčová pro své podnikání, Apple však dává uživatelům na vybranou, zda informace o sobě chtějí vydavateli poskytnout.

BRAND24

Financial Times jsou (stejně jako WSJ) jedny z mála papírových novin na světě, kterým se daří na digitální distribuci svého obsahu slušně vydělávat. Má téměř čtvrt milionu čtenářů platících za on-line vydání, které tvoří asi čtvrtinu všech prodejů. Každý desátý nový digitální předplatitel si přitom dosud své abonmá koupil přes iPad.

Zdroj: PaidContent, GigaOM

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Novinář. Zajímá se o digitální technologie a pozoruje, co s námi dělají. | LinkedIn | Twitter

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).