Hlavní navigace

Bild.de: vypněte blokátor reklam, nebo zaplaťte. Jinak naše články neuvidíte

David Slížek 13. 10. 2015

Německý vydavatel Axel Springer dává uživatelům blokátorů reklam na výběr: buď software deaktivují, nebo si mohou zaplatit za web bez většiny bannerů.

Uživatelům, kteří na web německého tabloidu Bild přijdou se zapnutým blokováním inzerce, se nově nezobrazí články, ale jen informační stránka. 

Bez příjmů z reklam, které právě blokujete, nedokážeme financovat práci našich více než 500 novinářů přinášejících zprávy z celého světa, vysvětluje na ní Bild. A dává blokujícím uživatelům na výběr: buď blokátor vypnou, nebo si mohou objednat speciální předplatné, které stránky zbaví asi 90 % reklam. Jinak se k obsahu nedostanou.

Bezreklamní balíček BildSmart stojí 2,99 eur měsíčně (standardní digitální předplatné Bild+ přitom přijde na 4,99 eur) a absence reklamních formátů podle interních propočtů Bildu urychlí načítání stránek v průměru asi o 50 %. Omezení reklam se týká přístupů jak z desktopu, tak z mobilního webu.

Je samozřejmě otázka, nakolik se Bildu podaří „zablokovat“ všechny blokátory. Vydavatel sám píše, že bude svou „adblocker wall“ dál ladit a zkoušet různé způsoby, jak blokující uživatele oslovit. Určitá skupinka lidí si ale určitě vždycky cestu skrz najde.

Vydavatel Bildu, Axel Springer, má vůči blokátorům reklam nesmiřitelný postoj. Provozovatele AdBlocku Plus, německou firmu Eyeo, letos obvinil z protiprávního jednání – soud ale na konci září potvrdil, že Eyeo zákony neporušuje. Vydavatel se proti verdiktu odvolal.

„Axel Springer považuje byznys model služeb na blokování reklam za protiprávní. Týká se to jak blokování reklam na stránkách vydavatelů, tak služeb nabízejících vydavatelům za peníze umístění na whitelistu, který ho blokování zbaví – což je podle názoru Axel Springer vyděračský přístup,“ uvedla firma v dnešním prohlášení k nové aktivitě proti blokování.

Podle mnohokrát citované studie Adobe a Page Fair používalo blokátory reklam v Německu v roce 2014 asi 30 % uživatelů. Interní čísla Bildu mluví o 23 % uživatelů, kteří blokují reklamy, píše agentura Reuters.

CIF16

Bild je jedním z průkopníku placeného obsahu na internetu. Část jeho obsahu je dostupná zdarma, část je za paywallem. K letošnímu červnu se deníku podařilo nabrat 265 tisíc abonentů jeho balíčku Bild+.

Podobně jako Bild experimentuje s oslovováním blokujících uživatelů také například americký Washington Post. Ten ovšem zvolil měkčí přístup. V Česku obdobně postupuje TV Nova, která uživatelům se zapnutým blokátorem reklam nespustí videa na TN.cz.

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Fyzioterapeutka: Chůze naboso? Rozhodně ano!

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Tohle všechno se dá usušit

Tohle všechno se dá usušit

DigiZone.cz: Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Skylink: Cinemax 2 nejspíše až 2017

Lupa.cz: Bude Google platit médiím za použití článků?

Bude Google platit médiím za použití článků?

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Vitalia.cz: Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Tipy: Kde zaručeně koupíte dobré maso

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí