Hlavní navigace

Studie: v Česku blokuje reklamy 11 % uživatelů internetu

10. 8. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Adblock Plus
PageFair v analýze upozorňuje, že blokování reklamy nejenom v posledním roce silně roste, ale s příchodem iOS9 se rozšíří ještě na další mobilní platformu.

The 2015 Ad Blocking Report od společnosti PageFair (a za pomoci Adobe) říká, že blokování inzerce vyjde vydavatele na 22 miliard dolarů (14 % z internetové inzerce), blokujících uživatelů je 198 milionů (z 3,2 miliardy, tedy 6,1 %) a blokování za posledních 12 měsíců vzrostlo o 41 %. 

V Česku podle analýzy reklamy blokuje 11 % uživatelů, což má být 907 tisíc aktivních uživatelů (trochu jim ta čísla nesedí vůči velikosti internetové populace v ČR, tj. 6,7 milionu od NetMonitoru).

Odhad ušlých zisků ovšem berte hodně s rezervou, je to asi tak totéž jako odhady BSA týkající se pirátství. Nezbývá totiž nic jiného, než vycházet z potenciálních reakcí na reklamy, což stejně jako u BSA (či ušlých zisků v případě filmového či hudebního pirátství) je čistě matematický model neodpovídající realitě. Předpověď PageFair pro rok 2016 je dokonce ta, že ušlý zisk se prakticky až zdvojnásobí.

PageFair v analýze upozorňuje, že blokování inzerce nejenom v posledním roce silně roste, ale s příchodem iOS 9 se rozšíří ještě na další mobilní platformu. Pro mobilní uživatele je přitom blokování reklamy jedním z klíčových prvků boje o přežití – výrazně prodlouží životnost jejich datového balíčku a výrazně zrychlí nahrávání stránek. Ze všech blokujících jich podle analýzy jsou pouze dvě procenta právě na mobilních zařízeních.

V pár měsíců starém Používat, či nepoužívat blokátory reklamy? Proč to lidé dělají, nebo nedělají najdete zmínku o předchozí analýze od PageFair, ale také praktické ukázky toho, jak weby fungují s blokováním reklamy a bez něj. Aktuální studie uvádí, že v 50 procentech případů lidé používají blokování inzerátu z obavy o soukromí, ve 41 % jde o zaplavení reklamou.

cif 24 - early cena - média

Blokováním jsou nejvíce postiženy herní weby (26,5 % blokujících), sociální sítě a weby věnující se technologiím a internetu. Což v zásadě není nijak překvapivé, uživatelé těchto webů jsou zpravidla dostatečně technicky zkušení, aby něco takového řešili. A také bývají nejvíce postižení záplavou inzerce a nejvíc řeší potřebu šetřit čas, peníze a data.

Pokud budete procentuální podíly blokátorů inzerce v jednotlivých zemích brát vážně, tak nejvyšší podíl najdete v Řecku (36,7 %) a nejméně na Slovensku (9 %). Co se podílu prohlížečů týče, tak PageFair zmiňuje známý fakt, že díky „jednoduchosti instalace blokátorů reklamy do Chromu“ nejvíce uživatelů blokuje právě v tomto prohlížeči. A důležité je samozřejmě i to, že Chrome je nejrozšířenějším browserem.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor článku

Konzultant a publicista, provozuje www.pooh.cz. Podle některých si myslí, že rozumí všemu, sám je však přesvědčen o pravém opaku a ani v 30+ letech nedokázal přijít na to, jak mít peníze a nepracovat.
Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).