Hlavní navigace

Blokování reklamy

Ghostery se omlouvá za GDPR e-mail, který odhalil e-maily uživatelů

Páteční vstup obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR) v účinnost provázela řada absurdních situací. O jednu se postarala také služba Ghostery.  V pátek rozeslala skupině několika stovek svých uživatelů e-mail o ochraně jejich osobních…

Blokování reklam není proti zákonům, potvrdil německý soud

Blokátor reklam AdBlock Plus neporušuje antimonopolní zákony, rozhodl minulý týden Nejvyšší soud (Bundesgerichtshof) v Německu. Majitelé webů se mohou bránit tím, že uživatele blokátorů na své stránky nepustí, dodal soud. O rozhodnutí napsal…

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Skoro půlku výnosů letos vyděláme programaticky. GDPR se inzerentů nedotkne

Letos plánujeme razantní navýšení vývojových kapacit v oblasti cílené reklamy, říká ředitel divize Reklamy českého Seznamu. Firma sází na programatik i nativní reklamu.

Doba čtení: 14 minut

Google Chrome začal blokovat příliš agresivní reklamy. Většinou to ani nepoznáte

Pokud jste od blokování reklam v prohlížeči Chrome čekali nějaké revoluční změny v tom, jak se vám zobrazují webové stránky, budete asi zklamaní. Většina velkých webů, které jsme dnes prošli, se zobrazuje stejně jako dosud, včetně svých reklamních…

Kvůli ochraně proti sledování v Safari prý reklamní firmy přišly o stovky milionů USD

Zapnutí ochrany proti sledování uživatelů napříč weby (tzv. Intelligent Tracking Prevention, ITP) v prohlížeči Safari od Applu vyvolalo protesty firem vydělávajících na online reklamě už v loňském roce. Po několika měsících teď tvrdí, že je…

Mozilla spustila reklamy blokující prohlížeč Firefox Focus i pro Android

Zjednodušené rozhraní a automatické blokování reklam – to jsou hlavní rysy mobilního prohlížeče Firefox Focus od Mozilly. Verze pro iOS existuje od loňského podzimu, verzi pro Android Mozilla spustila až teď. Prohlížeč má zjednodušené rozhraní…

Potvrzeno: Google opravdu vybaví Chrome blokátorem agresivních reklam

Dubnové informace Wall Street Journalu jsou oficiálně potvrzené. Viceprezident Googlu pro reklamu Sridhar Ramaswamy na firemním blogu oznámil, že prohlížeč Chrome někdy od začátku roku 2018 přestane zobrazovat reklamy na webech, které používají…

Google má v plánu vybavit Chrome adblockerem proti otravným reklamám

Pro desktopovou i mobilní verzi svého prohlížeče Chrome vyvíjí Google novou funkci, která by blokovala příliš agresivní reklamní formáty. Není ovšem zatím jasné, zda firma nakonec do prohlížeče novou funkci skutečně nasadí, píše americký deník Wall…

Mozilla uvedla Firefox Focus, prohlížeč blokující reklamy na iOS

Původně šlo jen o doplněk blokující reklamy v prohlížeči Safari, dnes jej Mozilla předělala v samostatný mobilní prohlížeč. Firefox Focus má podle Mozilly upevnit ochranu soukromí a zrychlit prohlížení webů. Blokuje totiž reklamní trackery a tím…

Czech Internet Forum 2016: Ve jménu videa. Operátoři budou muset přidat kabely

Dejvický hotel, stovky zástupců tuzemské internetové scény a afterparty ve Stalinově pokoji. Český web si dal sraz na Czech Internet Foru a mluvilo se hodně o videu.

Doba čtení: 10 minut

Adblock Plus začal prodávat reklamy, které uvidí i blokující uživatelé

Co byste od blokátoru reklam asi nečekali? Spuštění vlastní reklamní platformy. Německá firma slibuje, že bude šířit jen inzerci, která lidem nebude vadit.

Doba čtení: 2 minuty

Závislost na ekosystému může být smrtící. Poučný příběh rozšíření pro Chrome

Pokud se stanete v podnikání závislí na nějakém internetovém ekosystému, stačí velmi málo a o všechno můžete velmi snadno přijít.

Doba čtení: 3 minuty

Stallman: Vydavatelé musí umožnit čtenářům platit za zprávy anonymně

Zakladatel Free Software Foundation to možná žene trochu do extrému, ale to, co říká o médiích, která zbytečně sledují čtenáře, není až tak nereálné.

Doba čtení: 3 minuty

Facebook začne obcházet blokátory, nabízí za to přesněji cílené reklamy

Blokátory reklam by už neměly na Facebooku fungovat. Sociální síť výměnou nabízí snazší přístup k tomu, jak omezit nerelevantní cílenou inzerci.

Doba čtení: 2 minuty

Foto: Zákazy i prosby. Jak média reagují na čtenáře s blokátory reklam?

iDNES.cz od června zavedl nové předplatné, za které lidem z webu zmizí reklamy. Jiné servery zkoušejí i další metody, jak se s blokátory vyrovnat.

6. 6. 2016 11:27

Britský operátor Three otestuje ve své síti blokování reklam

Britský mobilní operátor chce ochránit uživatele a zároveň vylepšit nefungující mobilní reklamu tím, že vyzkouší, jaké to je ji blokovat.

Doba čtení: 2 minuty

Náhlý pokles čísel návštěvnosti českého internetu? Mohl za to filtr pro AdBlock

Důsledky blokování reklamy z té trochu stinné stránky bylo možné vidět v uplynulých týdnech v měření návštěvnosti českého internetu.

Doba čtení: 3 minuty

Microsoft naučí novou verzi prohlížeče Edge blokovat reklamy

Novou funkci firma ohlásila na probíhající vývojářské konferenci Build. Blokování reklam si tak proráží cestu do dalšího browseru.

Doba čtení: 1 minuta

Opera přidala do prohlížeče blokátor reklam. Má zrychlit načítání

Blokování reklam je velké téma posledních měsíců. Pohledy jsou vyhrocené z obou stran. Norský prohlížeč přichází se svými argumenty.

Doba čtení: 2 minuty

Boj proti blokování reklamy pokračuje. iBillboard si na obranu pořídil AAGun

I když pomineme provokativní výroky šéfa O2, tak se začíná na scéně tvořit fronta firem, které si chtějí aktivně bránit svůj byznys před adblockery.

Doba čtení: 1 minuta

Blokování reklamy na úrovni operátora? Opravdu hloupý nápad

Pokud se české O2 rozhodne své plány proměnit v realitu, čekají firmu problémy s novým evropským nařízením o otevřeném internetu.

Doba čtení: 6 minut

Echo24 připravuje bič na AdBlockery. Bude se platit

Během letošního roku chce vydavatelství Echo Media zavést službu pro uživatele, kteří blokují reklamy.

Doba čtení: 1 minuta

Samsung zprovoznil blokování reklam v mobilech s Androidem 5

Jihokorejský výrobce mobilů nově umožňuje blokování obsahu ve svém prohlížeči na smartphonech s Androidem. A první rozšíření je hned na světě.

Doba čtení: 1 minuta

Michal Heisig (Seznam.cz): Do dvou let chceme mít 100 tisíc klientů

Rok 2015 byl nejlepší, jaký zatím v Seznamu pamatuju, říká v rozhovoru pro Lupu obchodní ředitel Seznamu. Jaké plány má firma pro ten letošní?

Doba čtení: 14 minut

Axel Springer se znovu soudí kvůli blokování reklam. Cílem je Blockr

Německý vydavatelský dům se pokouší u soudu zastavit další blokátor reklamy, tentokrát jde o aplikaci pro mobilní systém iOS.

Doba čtení: 2 minuty

Edward Snowden: blokování reklamy je naše „povinnost“

Čistě prakticky by možná Snowden měl zůstat u odhalování šmírovacích praktik NSA, není to poprvé, co se vydal problematickým směrem.

Doba čtení: 2 minuty

Vydavatelé reklamu nezkrotí, dávno totiž nedrží otěže

Reklama se postupně vymyká vydavatelům z rukou. S nástupem RTB ztrácejí úplně kontrolu nad tím, co se na jejich webu ukazuje.

Doba čtení: 4 minuty

AdBlock Plus musel smazat návod na obcházení blokátoru blokátorů

Blokovat přístup uživatelům blokátorů reklam je bezpochyby právo vydavatele. Co když ale požaduje i mazání návodů na obcházení jeho „zdi“ z diskusí?

Doba čtení: 1 minuta

Míra blokování reklam v ČR se pohybuje kolem 10 %, potvrdil SPIR

V průměru desetina zhlédnutí stránek na českých webech je zasažena blokováním reklam. U některých webů míra blokování dosahuje až 40 %.

Doba čtení: 2 minuty

Bild.de: vypněte blokátor reklam, nebo zaplaťte. Jinak naše články neuvidíte

Německý vydavatel Axel Springer dává uživatelům blokátorů reklam na výběr: buď software deaktivují, nebo si mohou zaplatit za web bez většiny bannerů.

Doba čtení: 2 minuty