Hlavní navigace

Mozilla spustila reklamy blokující prohlížeč Firefox Focus i pro Android

David Slížek

Zjednodušené rozhraní a automatické blokování reklam – to jsou hlavní rysy mobilního prohlížeče Firefox Focus od Mozilly. Verze pro iOS existuje od loňského podzimu, verzi pro Android Mozilla spustila až teď.

Prohlížeč má zjednodušené rozhraní oproštěné od pokročilejších funkcí – zapomeňte na záložky, více najednou otevřených karet a další obvyklé možnosti. K dispozici máte jen adresní řádek pro zadání adresy cílového webu a ikonu koše, která vymaže historii prohlížení. A také počítadlo, které ukazuje, kolik sledovacích prvků (trackerů) prohlížeč na stránce zablokoval.

Co všechno bude Firefox Focus blokovat, si můžete zvolit v nastavení. Ve výchozím stavu prohlížeč blokuje sledující reklamy, analytické prvky a sledující prvky sociálních sítí (tedy zejména cookies).

„Proč blokujeme sledující reklamy? Protože nejenže sledují vaše chování, aniž byste o tom věděli, ale také zpomalují načítání webů na vašem mobilním zařízení,“ vysvětlují své pohnutky vývojáři na blogu Mozilly.

Vypnuté je ve výchozím stavu blokování „ostatních sledujících prvků“, což aplikace vysvětluje tím, že jejich zablokování může „rozbít některá videa a webové stránky“. To se vám ale může stát, i pokud necháte zapnuté ostatní volby – místo reklam je obvykle prázdné místo a weby vypadají rozbitě.

Našli jste v článku chybu?