Hlavní navigace

Boj proti blokování reklamy pokračuje. iBillboard si na obranu pořídil AAGun

Autor: Adblock
Jan Beránek

I když pomineme provokativní výroky šéfa O2, tak se začíná na scéně tvořit fronta firem, které si chtějí aktivně bránit svůj byznys před adblockery.

Reklamní systém se spojil s vývojáři z R2B2. Výsledek? Systém AAGun umožní iBillboardu zobrazit reklamní sdělení i na blokovaných impresích. Informuje o tom týdeník Marketing & Media. „Pracujeme se speciálními reklamními kanály, které nám umožňují tyto imprese monetizovat,“ tvrdí v MaM Kamil Foltin ze společnosti R2B2.

Podle Foltina už podobný projekt běží půl roku na blíže nespecifikovaném tuzemském portálu. „Integrací našeho nástroje se Internet BillBoard přidává v boji o reklamu na stranu médií, která je též naší stranou,“ dodává k nové spolupráci.

Marcom

Uživatelé s nainstalovaným adblockerem si brzy nic nepřečtou ani na Balšínkově Echu24. „Patříme k serverům, které mají relativně vysoké procento uživatelů s adblockingem. Je to až 15 procent,“ vysvětluje Dalibor Balšínek. K obsahu bez reklam se budou čtenáři moci dostat po zaplacení měsíčního předplatného ve výši 49 korun. 

V tuzemsku si podle odhadu SPIRu blokuje reklamu 12 procent internetových uživatelů. V novém roce rozvířil diskusi i šéf O2 Tomáš Budník, který si pohrává s myšlenkou blokování reklamy rovnou na straně operátora. Nakolik jsou to ale reálné úvahy, zatím není známo. 

Našli jste v článku chybu?
8. 3. 2016 9:28
mmm (neregistrovaný)

Oni stále nepochopili, že nejde o reklamu jako takovou, ale o její agresivitu. Já osobně nemám potřebu blokovat textovou reklamu, případně i obrázek rozumných rozměrů (který je ovšem statický a neruší mě od čtení). Zatímco různé vyskakovací hrůzy, které překryjí zrovna čtený text, to je hnus. Druhá lahůdka jsou různé vyjížděcí lišty, které jsou (třeba na mobilu) schopny zakrýt 50% displeje...

8. 3. 2016 9:53

Dobře tedy, bloknu iBillboard a tím jsem dal jasně na srozuměnou, že reklamu nechci. Opravdu si myslí, že když tu reklamu ke mě protlačí jiným kanálem, začnu na ni s rozesmátou tlamou klikat? Inteligence markeťáku se pohybuje na úrovni dvou tělocvikářů, co dodat.

Je opravdu minimum kvalitních serverů, za který jsem ochoten platit, ostatní sice konzumuju ale pokud na mě zaútočí agresivní reklama nebo budou chtít 49,- s DPH, tak prostě vypadnu, smažu z bookmarks a hotovo. Je to pouze moje volba a…