Hlavní navigace

Reklama na Internetu

Seznam.cz loni utržil více než 4 miliardy a TV Seznam má být do roka v černých číslech

Seznam.cz hlásí meziroční nárůst tržeb o více než 10 procent. „Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,“ řekl agentuře ČTK místopředseda představenstva Pavel Zima. Přesná čísla má firma prozradit až po auditu…

David Slížek

23. 4. 2018 15:15
| 2

Blokování reklam není proti zákonům, potvrdil německý soud

Blokátor reklam AdBlock Plus neporušuje antimonopolní zákony, rozhodl minulý týden Nejvyšší soud (Bundesgerichtshof) v Německu. Majitelé webů se mohou bránit tím, že uživatele blokátorů na své stránky nepustí, dodal soud. O rozhodnutí napsal…

David Slížek

23. 4. 2018 9:28

Seznam.cz: investice do behaviorálně cílené reklamy meziročně stouply o 55 %

Online inzerenti stále častěji využívají tzv. behaviorální cílení reklam (tedy cílení podle pohlaví, věku, zájmů apod.). Dokazují to mimo jiné čísla portálu Seznam.cz za loňský rok. Podle firemních statistik investice do behaviorálně cílené reklamy…

David Slížek

12. 4. 2018 14:32

Twitter zakáže reklamu na kryptoměny a ICO, následuje Facebook a Google

Další z velkých internetových hráčů oznámil, že na své platformě zakáže jakékoli reklamy na kryptoměny a související produkty, jako jsou například prvotní úpisy tokenů (Initial Coin Offerings, ICO). Informovala o tom například agentura Bloomberg…

David Slížek

27. 3. 2018 10:56
Rozhovor

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Skoro půlku výnosů letos vyděláme programaticky. GDPR se inzerentů nedotkne

Letos plánujeme razantní navýšení vývojových kapacit v oblasti cílené reklamy, říká ředitel divize Reklamy českého Seznamu. Firma sází na programatik i nativní reklamu.

David Slížek

22. 3. 2018 6:30
| 5
Doba čtení: 14 minut

Google zakáže ve svých sítích reklamy na kryptoměny a ICO

Další velká společnost chystá ve svých reklamních sítích zákaz reklam na kryptoměny. Po lednovém oznámení Facebooku se přidá také Google. Propagaci kryptoměn, ICO a souvisejícího obsahu zakáže od června letošního roku. Firma o tom informovala na…

David Slížek

14. 3. 2018 13:07
| 3

Seznam.cz umožňuje v Skliku snadno zakázat inzerci na dezinformačních webech

Zadavatelé reklamy, kteří nechtějí svou inzerci zobrazovat na dezinformačních webech, dostali na Seznamu jednoduchý nástroj, který jim může pomoci. V nastavení reklamního systému Sklik mohou nově zaškrtnout možnost, aby se jejich inzerce…

David Slížek

27. 2. 2018 13:38

V online reklamě se loni v Česku protočilo přes 23 miliard Kč, hlásí SPIR

Online inzerce v Česku zaznamenala meziroční růst o 18 %, říkají výsledky tradičního výzkumu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Objem investic do internetové reklamy loni dosáhl 23,3 miliardy Kč. Jde o ceníkové ceny. Autor: SPIR Mezi…

David Slížek

27. 2. 2018 10:28
| 2

Google Chrome začal blokovat příliš agresivní reklamy. Většinou to ani nepoznáte

Pokud jste od blokování reklam v prohlížeči Chrome čekali nějaké revoluční změny v tom, jak se vám zobrazují webové stránky, budete asi zklamaní. Většina velkých webů, které jsme dnes prošli, se zobrazuje stejně jako dosud, včetně svých reklamních…

David Slížek

15. 2. 2018 12:22
| 6

Facebook zakázal reklamy na kryptoměny a ICO, jsou podle něj často podvodné

Reklamy na kryptoměny, ICO nebo binární opce jsou často zavádějící nebo podvodné, říká Facebook, a proto je už na Facebooku neuvidíte. Sociální síť vydala nové pravidlo pro reklamy, které jejich zařazení do reklamního systému zakazuje. Týká se to…

David Slížek

31. 1. 2018 8:00
| 1

Facebook je nemocný. Léčit se bude omezením neplaceného dosahu stránek

Facebook přiznal, že má dost zásadní problém: lidé jsou na něm zaplaveni obsahem, na který ale stále méně reagují. Uvnitř: ANKETA MEZI EXPERTY.

David Slížek

18. 1. 2018 7:00
Doba čtení: 7 minut

Velký úklid na YouTube. Server zásadně mění podmínky pro zpeněžování videí

Stát se youtuberem a vydělávat na reklamě, která se zobrazuje u videí na YouTube, bude výrazně složitější. Videoserver Googlu oznámil zásadní zpřísnění podmínek pro tzv. Partnerský program YouTube. V jeho rámci mohou autoři dostávat podíl…

David Slížek

17. 1. 2018 9:59

Kvůli ochraně proti sledování v Safari prý reklamní firmy přišly o stovky milionů USD

Zapnutí ochrany proti sledování uživatelů napříč weby (tzv. Intelligent Tracking Prevention, ITP) v prohlížeči Safari od Applu vyvolalo protesty firem vydělávajících na online reklamě už v loňském roce. Po několika měsících teď tvrdí, že je…

David Slížek

9. 1. 2018 14:40
| 5

Seznam.cz představil ceník na příští rok a přidal nové mobilní formáty

Většina cen pro rok 2018 zůstává stejná jako v letošním roce, říká Seznam.cz na blogu, kde oznámil zveřejnění nového ceníku reklam. A prozrazuje některé plány na letošní rok – například plánované novinky ve videoreklamě a RTB či další zvýšení počtu…

David Slížek

7. 12. 2017 13:17
| 1
Rozhovor

James Williams (University of Oxford): Technologie mají pracovat pro nás, ne proti nám

Obchodní cíle informačních technologií je třeba sladit s potřebami lidí, než bude příliš pozdě. James Williams hledá způsoby, jak na to.

Marek Janouš

30. 10. 2017 6:30
| 1
Doba čtení: 9 minut

I Google našel Ruskem placené reklamy. Měly šířit dezinformace na YouTube i v Gmailu

Po Twitteru a Facebooku našel ve svém reklamním systému podezřelé reklamy také Google, píše s odvoláním na nejmenované zdroje americký deník Washington Post. Podle jeho informací má jít o reklamy, které v době před loňskými americkými…

David Slížek

9. 10. 2017 15:04

Facebook kvůli reklamám z Ruska přijme 1000 nových lidí na posuzování inzerce

Facebook předal vyšetřovatelům amerického Kongresu asi 3 tisíce reklamních příspěvků, které si na něm v době prezidentských voleb zaplatily účty spojované s ruskou propagandou. Facebook jich identifikoval asi 470 a zjistil, že jsou napojeny na…

David Slížek

3. 10. 2017 9:33
| 1

Reklama na sociálních sítích roste. Loni na nich české firmy utratily 2,5 miliardy korun

Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni přitom firmy investovaly na Facebooku a dalších sítích kolem 2,5 miliardy korun.  S daty přišla…

Jan Beránek

23. 8. 2017 11:49

Všechny reklamní formáty zpřístupníme programaticky všem, plánuje Seznam.cz

Jak se pod novým obchodním ředitelem změní strategie české internetové jedničky?

David Slížek

23. 8. 2017 9:25
| 2
Doba čtení: 5 minut

Fake news scéna může v Česku vydělávat až k třiceti milionům korun ročně

Různé formy omezení reklamy na takzvaných konspiračních serverech se staly žhavým tématem i letošního léta. Velká diskuse se rozjela především kolem kroku tuzemského portálu Seznam, který na nich začal a brzy zase skončil omezovat reklamy v rámci…

Jan Beránek

22. 8. 2017 12:54

Google testuje nástroje, které mají webům pomoci shánět předplatitele

„Od vydavatelů jasně slyšíme, že nemohou žít jen z příjmů z reklamy,“ říká viceprezident Googlu Richard Gingras. Jeho společnost se prý proto vydavatelům pokusí pomoci získat více předplatitelů jejich online obsahu. O prvních probíhajících testech…

David Slížek

21. 8. 2017 14:25
| 1
Rozhovor

Peter Jančárik (Konspiratori.sk): S filtrováním konspiračních webů Česku rádi pomůžeme

Nejsme cenzorský projekt, jen pomáháme firmám, aby se jejich reklama nezobrazovala u pochybného obsahu, říká jeden z provozovatelů slovenského webu.

David Slížek

15. 8. 2017 6:30
Doba čtení: 12 minut
Komentář

Seznam.cz a dezinformační weby? Zbytečná facka vlastním lidem

Co jsme se díky kauze kolem (ne)vyloučení dezinformačních webů z Skliku dozvěděli o největší české internetové firmě?

David Slížek

10. 8. 2017 13:01
Doba čtení: 5 minut

Vedení Seznam.cz zrušilo omezení Skliku pro dezinformační weby

Seznam.cz couvá od záměru omezit tok reklamních peněz k webům šířícím dezinformace. Pravidla pro partnerský program Skliku se znovu mění, a to po zásahu vedení firmy – jen pár dnů poté, co se novinka dostala na veřejnost. „Představenstvo o záměru…

David Slížek

9. 8. 2017 17:13

Seznam.cz vyloučí z Skliku dezinformační weby a nebude na ně odkazovat

Změna pravidel pro členství v programu Sklik Partner a pro zobrazování odkazů na hlavní stránce Seznamu má zastavit přísun reklamních peněz od Seznamu k webům, které publikují dezinformace. Informoval o tom deník Aktuálně.cz. Seznam aktualizoval…

David Slížek

7. 8. 2017 9:57

Twitter testuje reklamní předplatné, vaše tweety zviditelní za 99 dolarů měsíčně

Twitter zkouší nový způsob, jak si vylepšit příjmy. V uzavřeném zkušebním provozu testuje předplatné, které má zvýšit dosah tweetů konkrétního účtu. Cena? 99 dolarů měsíčně. Za tuto částku Twitter nabízí automatické zviditelňování tweetů a účtu…

David Slížek

2. 8. 2017 9:14

Procter & Gamble zrušil digitální reklamy za 100 milionů. Nic se nestalo

Může to být doklad toho, že obří firma neumí do digitální reklamy správně investovat. A nebo také ukázka toho, jak je současný ekosystém online reklamy neefektivní a nefunkční. Procter & Gamble v posledním čtvrtletí snížil výdaje do digitální…

David Slížek

31. 7. 2017 10:43

Vodafone stahuje reklamu z webů, které šíří projevy nenávisti a falešné zprávy

Podle nových globálních pravidel by měly dezinformační weby přijít o další zdroj příjmů. Měla by z nich zmizet reklama Vodafonu. K podobnému kroku už na konci loňského roku přistoupila třeba Česká spořitelna.  TIP: Česká spořitelna stahuje…

Jan Beránek

6. 6. 2017 15:27
| 8

Potvrzeno: Google opravdu vybaví Chrome blokátorem agresivních reklam

Dubnové informace Wall Street Journalu jsou oficiálně potvrzené. Viceprezident Googlu pro reklamu Sridhar Ramaswamy na firemním blogu oznámil, že prohlížeč Chrome někdy od začátku roku 2018 přestane zobrazovat reklamy na webech, které používají…

David Slížek

2. 6. 2017 12:30
| 8

IAB Europe: v digitální reklamě v Evropě se loni protočilo 41,8 miliardy eur

Jedenáct let setrvalého růstu a za tu dobu navýšení investic o 35,2 miliardy eur. To jsou výsledky výdajů do digitální reklamy v Evropě, jak je od roku 2006 sleduje studie AdEx Benchmark. Evropské sdružení IAB zastupující digitální reklamní průmysl…

David Slížek

23. 5. 2017 16:00