Hlavní navigace

Reklama na Internetu

Bývalý obchodní ředitel Seznamu Michal Heisig se stane šéfem online inzerce CNC

Vydavatelství Czech News Center (CNC) oznámilo sadu personálních novinek. Od listopadu nastoupil na místo manažera placeného obsahu Jiří Libánský, od prosince se novým ředitelem marketingu stane Jan Samko a od začátku roku 2019 pak do firmy…

Dnes 11:28

Facebook úmyslně lhal inzerentům o popularitě videí, tvrdí žaloba

Facebook měl manipulovat se statistikami popularity videí a úmyslně tak podvádět inzerenty a vydavatele. Průměrná míra nafouknutí statistik měla představovat 150–900 %. Vyplývá to z rozšířené žaloby, která navazuje na původní obvinění ze strany…

19. 10. 2018 12:45

Google nečekaně zmírňuje plošný zákaz reklamy na kryptoměny

Google zmírní plošný zákaz inzerce na kryptoměny ve svých reklamních systémech. Zákaz přitom začal platit teprve v červnu letošního roku. Nová pravidla se netýkají ICO, zde zůstává vše beze změny, povolují ale nově inzerci pro regulované…

Oblíbená videa na jednom místě? Facebook spustil Watch i v Česku

Má to být konkurence klasické televizi, ale i například videoportálu YouTube. Facebook spustil novou záložku loni v září pro uživatele v USA a teď Watch uvolnil celosvětově.  V aplikaci na Androidu či iOS nenápadnou novou ikonu Watch najdete mezi…

29. 8. 2018 18:51

Seznam.cz si chce sáhnout na další část trhu, začíná s mediálním zastupitelstvím

Portál Seznam.cz rozšiřuje své služby pro provozovatele webů. V rámci programu Seznam Partner jim začíná nabízet mediální zastupování, tedy kompletní zprostředkování prodeje reklamy na jejich webu.  „Na webové stránky našich partnerů můžeme…

Seznam.cz loni utržil více než 4 miliardy a TV Seznam má být do roka v černých číslech

Seznam.cz hlásí meziroční nárůst tržeb o více než 10 procent. „Jsme tedy určitě přes čtyři miliardy korun. Zisk se vyvíjel také velmi dobře,“ řekl agentuře ČTK místopředseda představenstva Pavel Zima. Přesná čísla má firma prozradit až po auditu…

Blokování reklam není proti zákonům, potvrdil německý soud

Blokátor reklam AdBlock Plus neporušuje antimonopolní zákony, rozhodl minulý týden Nejvyšší soud (Bundesgerichtshof) v Německu. Majitelé webů se mohou bránit tím, že uživatele blokátorů na své stránky nepustí, dodal soud. O rozhodnutí napsal…

Seznam.cz: investice do behaviorálně cílené reklamy meziročně stouply o 55 %

Online inzerenti stále častěji využívají tzv. behaviorální cílení reklam (tedy cílení podle pohlaví, věku, zájmů apod.). Dokazují to mimo jiné čísla portálu Seznam.cz za loňský rok. Podle firemních statistik investice do behaviorálně cílené reklamy…

Twitter zakáže reklamu na kryptoměny a ICO, následuje Facebook a Google

Další z velkých internetových hráčů oznámil, že na své platformě zakáže jakékoli reklamy na kryptoměny a související produkty, jako jsou například prvotní úpisy tokenů (Initial Coin Offerings, ICO). Informovala o tom například agentura Bloomberg…

27. 3. 2018 10:56

Ondřej Krišica (Seznam.cz): Skoro půlku výnosů letos vyděláme programaticky. GDPR se inzerentů nedotkne

Letos plánujeme razantní navýšení vývojových kapacit v oblasti cílené reklamy, říká ředitel divize Reklamy českého Seznamu. Firma sází na programatik i nativní reklamu.

Doba čtení: 14 minut

Google zakáže ve svých sítích reklamy na kryptoměny a ICO

Další velká společnost chystá ve svých reklamních sítích zákaz reklam na kryptoměny. Po lednovém oznámení Facebooku se přidá také Google. Propagaci kryptoměn, ICO a souvisejícího obsahu zakáže od června letošního roku. Firma o tom informovala na…

Seznam.cz umožňuje v Skliku snadno zakázat inzerci na dezinformačních webech

Zadavatelé reklamy, kteří nechtějí svou inzerci zobrazovat na dezinformačních webech, dostali na Seznamu jednoduchý nástroj, který jim může pomoci. V nastavení reklamního systému Sklik mohou nově zaškrtnout možnost, aby se jejich inzerce…

V online reklamě se loni v Česku protočilo přes 23 miliard Kč, hlásí SPIR

Online inzerce v Česku zaznamenala meziroční růst o 18 %, říkají výsledky tradičního výzkumu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Objem investic do internetové reklamy loni dosáhl 23,3 miliardy Kč. Jde o ceníkové ceny. Autor: SPIR Mezi…

Google Chrome začal blokovat příliš agresivní reklamy. Většinou to ani nepoznáte

Pokud jste od blokování reklam v prohlížeči Chrome čekali nějaké revoluční změny v tom, jak se vám zobrazují webové stránky, budete asi zklamaní. Většina velkých webů, které jsme dnes prošli, se zobrazuje stejně jako dosud, včetně svých reklamních…

Facebook zakázal reklamy na kryptoměny a ICO, jsou podle něj často podvodné

Reklamy na kryptoměny, ICO nebo binární opce jsou často zavádějící nebo podvodné, říká Facebook, a proto je už na Facebooku neuvidíte. Sociální síť vydala nové pravidlo pro reklamy, které jejich zařazení do reklamního systému zakazuje. Týká se to…

Facebook je nemocný. Léčit se bude omezením neplaceného dosahu stránek

Facebook přiznal, že má dost zásadní problém: lidé jsou na něm zaplaveni obsahem, na který ale stále méně reagují. Uvnitř: ANKETA MEZI EXPERTY.

Doba čtení: 7 minut

Velký úklid na YouTube. Server zásadně mění podmínky pro zpeněžování videí

Stát se youtuberem a vydělávat na reklamě, která se zobrazuje u videí na YouTube, bude výrazně složitější. Videoserver Googlu oznámil zásadní zpřísnění podmínek pro tzv. Partnerský program YouTube. V jeho rámci mohou autoři dostávat podíl…

Kvůli ochraně proti sledování v Safari prý reklamní firmy přišly o stovky milionů USD

Zapnutí ochrany proti sledování uživatelů napříč weby (tzv. Intelligent Tracking Prevention, ITP) v prohlížeči Safari od Applu vyvolalo protesty firem vydělávajících na online reklamě už v loňském roce. Po několika měsících teď tvrdí, že je…

Seznam.cz představil ceník na příští rok a přidal nové mobilní formáty

Většina cen pro rok 2018 zůstává stejná jako v letošním roce, říká Seznam.cz na blogu, kde oznámil zveřejnění nového ceníku reklam. A prozrazuje některé plány na letošní rok – například plánované novinky ve videoreklamě a RTB či další zvýšení počtu…

James Williams (University of Oxford): Technologie mají pracovat pro nás, ne proti nám

Obchodní cíle informačních technologií je třeba sladit s potřebami lidí, než bude příliš pozdě. James Williams hledá způsoby, jak na to.

Doba čtení: 9 minut

I Google našel Ruskem placené reklamy. Měly šířit dezinformace na YouTube i v Gmailu

Po Twitteru a Facebooku našel ve svém reklamním systému podezřelé reklamy také Google, píše s odvoláním na nejmenované zdroje americký deník Washington Post. Podle jeho informací má jít o reklamy, které v době před loňskými americkými…

Facebook kvůli reklamám z Ruska přijme 1000 nových lidí na posuzování inzerce

Facebook předal vyšetřovatelům amerického Kongresu asi 3 tisíce reklamních příspěvků, které si na něm v době prezidentských voleb zaplatily účty spojované s ruskou propagandou. Facebook jich identifikoval asi 470 a zjistil, že jsou napojeny na…

Reklama na sociálních sítích roste. Loni na nich české firmy utratily 2,5 miliardy korun

Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni přitom firmy investovaly na Facebooku a dalších sítích kolem 2,5 miliardy korun.  S daty přišla…

23. 8. 2017 11:49

Všechny reklamní formáty zpřístupníme programaticky všem, plánuje Seznam.cz

Jak se pod novým obchodním ředitelem změní strategie české internetové jedničky?

Doba čtení: 5 minut

Fake news scéna může v Česku vydělávat až k třiceti milionům korun ročně

Různé formy omezení reklamy na takzvaných konspiračních serverech se staly žhavým tématem i letošního léta. Velká diskuse se rozjela především kolem kroku tuzemského portálu Seznam, který na nich začal a brzy zase skončil omezovat reklamy v rámci…

Google testuje nástroje, které mají webům pomoci shánět předplatitele

„Od vydavatelů jasně slyšíme, že nemohou žít jen z příjmů z reklamy,“ říká viceprezident Googlu Richard Gingras. Jeho společnost se prý proto vydavatelům pokusí pomoci získat více předplatitelů jejich online obsahu. O prvních probíhajících testech…

Peter Jančárik (Konspiratori.sk): S filtrováním konspiračních webů Česku rádi pomůžeme

Nejsme cenzorský projekt, jen pomáháme firmám, aby se jejich reklama nezobrazovala u pochybného obsahu, říká jeden z provozovatelů slovenského webu.

Doba čtení: 12 minut

Seznam.cz a dezinformační weby? Zbytečná facka vlastním lidem

Co jsme se díky kauze kolem (ne)vyloučení dezinformačních webů z Skliku dozvěděli o největší české internetové firmě?

Doba čtení: 5 minut

Vedení Seznam.cz zrušilo omezení Skliku pro dezinformační weby

Seznam.cz couvá od záměru omezit tok reklamních peněz k webům šířícím dezinformace. Pravidla pro partnerský program Skliku se znovu mění, a to po zásahu vedení firmy – jen pár dnů poté, co se novinka dostala na veřejnost. „Představenstvo o záměru…

Seznam.cz vyloučí z Skliku dezinformační weby a nebude na ně odkazovat

Změna pravidel pro členství v programu Sklik Partner a pro zobrazování odkazů na hlavní stránce Seznamu má zastavit přísun reklamních peněz od Seznamu k webům, které publikují dezinformace. Informoval o tom deník Aktuálně.cz. Seznam aktualizoval…