Hlavní navigace

Reklama na Internetu

Reklama na sociálních sítích roste. Loni na nich české firmy utratily 2,5 miliardy korun

Podíl reklamy na sociálních sítích na celkové internetové inzerci by se mohl příští rok zvýšit na 20 procent z loňských zhruba 13 procent. Loni přitom firmy investovaly na Facebooku a dalších sítích kolem 2,5 miliardy korun.  S daty přišla…

Jan Beránek

23. 8. 2017 11:49

Všechny reklamní formáty zpřístupníme programaticky všem, plánuje Seznam.cz

Jak se pod novým obchodním ředitelem změní strategie české internetové jedničky?

David Slížek

23. 8. 2017 9:25
| 2

Google testuje nástroje, které mají webům pomoci shánět předplatitele

„Od vydavatelů jasně slyšíme, že nemohou žít jen z příjmů z reklamy,“ říká viceprezident Googlu Richard Gingras. Jeho společnost se prý proto vydavatelům pokusí pomoci získat více předplatitelů jejich online obsahu. O prvních probíhajících testech…

David Slížek

21. 8. 2017 14:25
| 1
Rozhovor

Peter Jančárik (Konspiratori.sk): S filtrováním konspiračních webů Česku rádi pomůžeme

Nejsme cenzorský projekt, jen pomáháme firmám, aby se jejich reklama nezobrazovala u pochybného obsahu, říká jeden z provozovatelů slovenského webu.

David Slížek

15. 8. 2017 6:30
Komentář

Seznam.cz a dezinformační weby? Zbytečná facka vlastním lidem

Co jsme se díky kauze kolem (ne)vyloučení dezinformačních webů z Skliku dozvěděli o největší české internetové firmě?

David Slížek

10. 8. 2017 13:01

Vedení Seznam.cz zrušilo omezení Skliku pro dezinformační weby

Seznam.cz couvá od záměru omezit tok reklamních peněz k webům šířícím dezinformace. Pravidla pro partnerský program Skliku se znovu mění, a to po zásahu vedení firmy – jen pár dnů poté, co se novinka dostala na veřejnost. „Představenstvo o záměru…

David Slížek

9. 8. 2017 17:13

Seznam.cz vyloučí z Skliku dezinformační weby a nebude na ně odkazovat

Změna pravidel pro členství v programu Sklik Partner a pro zobrazování odkazů na hlavní stránce Seznamu má zastavit přísun reklamních peněz od Seznamu k webům, které publikují dezinformace. Informoval o tom deník Aktuálně.cz. Seznam aktualizoval…

David Slížek

7. 8. 2017 9:57

Twitter testuje reklamní předplatné, vaše tweety zviditelní za 99 dolarů měsíčně

Twitter zkouší nový způsob, jak si vylepšit příjmy. V uzavřeném zkušebním provozu testuje předplatné, které má zvýšit dosah tweetů konkrétního účtu. Cena? 99 dolarů měsíčně. Za tuto částku Twitter nabízí automatické zviditelňování tweetů a účtu…

David Slížek

2. 8. 2017 9:14

Procter & Gamble zrušil digitální reklamy za 100 milionů. Nic se nestalo

Může to být doklad toho, že obří firma neumí do digitální reklamy správně investovat. A nebo také ukázka toho, jak je současný ekosystém online reklamy neefektivní a nefunkční. Procter & Gamble v posledním čtvrtletí snížil výdaje do digitální…

David Slížek

31. 7. 2017 10:43

Vodafone stahuje reklamu z webů, které šíří projevy nenávisti a falešné zprávy

Podle nových globálních pravidel by měly dezinformační weby přijít o další zdroj příjmů. Měla by z nich zmizet reklama Vodafonu. K podobnému kroku už na konci loňského roku přistoupila třeba Česká spořitelna.  TIP: Česká spořitelna stahuje…

Jan Beránek

6. 6. 2017 15:27
| 8

Potvrzeno: Google opravdu vybaví Chrome blokátorem agresivních reklam

Dubnové informace Wall Street Journalu jsou oficiálně potvrzené. Viceprezident Googlu pro reklamu Sridhar Ramaswamy na firemním blogu oznámil, že prohlížeč Chrome někdy od začátku roku 2018 přestane zobrazovat reklamy na webech, které používají…

David Slížek

2. 6. 2017 12:30
| 8

IAB Europe: v digitální reklamě v Evropě se loni protočilo 41,8 miliardy eur

Jedenáct let setrvalého růstu a za tu dobu navýšení investic o 35,2 miliardy eur. To jsou výsledky výdajů do digitální reklamy v Evropě, jak je od roku 2006 sleduje studie AdEx Benchmark. Evropské sdružení IAB zastupující digitální reklamní průmysl…

David Slížek

23. 5. 2017 16:00

Seznam otevírá inzerentům nové publikum. Naučil Sklik cílit i na Stream.cz

Hned dva nové „rybníky“ nabízí nově reklamní systém Sklik. Prvním jsou diváci konkrétních pořadů internetové televize Stream.cz a druhým jsou diváci dané kategorie pořadů.  „Cílení videoreklamy podle jednotlivých pořadů je na českém trhu…

Jan Beránek

19. 5. 2017 10:25

Google má v plánu vybavit Chrome adblockerem proti otravným reklamám

Pro desktopovou i mobilní verzi svého prohlížeče Chrome vyvíjí Google novou funkci, která by blokovala příliš agresivní reklamní formáty. Není ovšem zatím jasné, zda firma nakonec do prohlížeče novou funkci skutečně nasadí, píše americký deník Wall…

David Slížek

20. 4. 2017 9:43
| 6
Report

IAC 2017: Internet je Popelka, kterou se všichni snaží regulovat. A televize je krb

Internet je dospělý, ale chybí mu data. A v oblasti zábavy televizi neporazil. Co jsme se dozvěděli na výročním setkání českého digitálního reklamního trhu?

David Slížek

20. 4. 2017 9:07

Vlna se z Británie převalila do USA. Reklamu z YouTube stahují i americké firmy

Američtí operátoři Verizon a AT&T se připojili ke skupině britských úředníků a obchodníků v čele s Marks and Spencer a zrušili svou reklamu na Googlu, respektive na YouTube. Nelíbí se jim, že jejich inzeráty jsou vidět i u videí, která…

Jan Beránek

23. 3. 2017 9:46
| 2

Britská vláda a velké firmy stáhly reklamu z Googlu. Vydělávala extremistům

Ztráta přímé kontroly nad tím, u jakého obsahu se zobrazuje reklama zadavatelů, může vést k nečekaným důsledkům: třeba k tomu, že se bannery placené britskou vládou zobrazí na YouTube u videí extremistů. Rozsáhlou reportáž na toto téma publikoval…

David Slížek

17. 3. 2017 18:58

SPIR hlásí rekord: v online reklamě se loni protočilo skoro 20 miliard

Jde o ceníkové ceny, ale i tak je to úctyhodné číslo: podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dosáhl objem internetové inzerce v loňském roce 19,7 miliardy Kč. Meziroční nárůst (v ceníkových cenách) činí 31 %. Vyplývá to z výzkumu,…

David Slížek

8. 3. 2017 11:20
| 1

Seznam změní reklamní systémy. Na novou strategii najal Novotného

Nové způsoby monetizace tuzemské internetové jedničky dostal na starosti Jakub Novotný. Informuje o tom server Mediaguru. Portál chce spojit současné systémy Advert a Sklik. Spolu s tím chce Seznam vytvořit i novou platformu pro správu dat (DMP),…

Jan Beránek

23. 2. 2017 9:24
| 3

Dvakrát víc. Google loni zablokoval 1,7 miliardy závadných reklam

„V roce 2016 jsme stáhli 1,7 miliardy reklam, které porušovaly naše pravidla. Tedy dvakrát víc než předchozí rok,“ tvrdí zpráva na blogu Googlu. Za identifikací podezřelých reklam už stojí roboti, protože lidem by odstranění takového množství…

Jan Beránek

26. 1. 2017 10:52
| 4
Komentář

Další bitva o cookies začala. Komise je chce regulovat přímo v prohlížečích

Na webech by mohlo být méně lišt se souhlasem s ukládáním cookies. Návrh nových pravidel pro ochranu soukromí ale jinak přináší spíše zpřísnění regulací.

David Slížek

12. 1. 2017 12:43

Josef Grill (Wedos): Geniální zákony od geniálních zákonodárců v rukou geniálních úředníků

Zákon o hazardu není první cenzurou na internetu. Víte třeba, co musí dělat hostingové firmy podle zákona o regulaci reklamy? Vydáváme text šéfa Wedosu.

Josef Grill

15. 12. 2016 6:30

Česká spořitelna stahuje reklamu z dezinformačních webů

První velkou tuzemskou firmou, která se veřejně přihlásila k tomu, že už nebude dávat vydělávat webům s konspiračním obsahem, je Česká spořitelna. Informuje o tom Český rozhlas.  Banka si podle něj dříve platila inzerci například na serverech jako…

David Slížek

14. 12. 2016 9:32
Report

Czech Internet Forum 2016: Ve jménu videa. Operátoři budou muset přidat kabely

Dejvický hotel, stovky zástupců tuzemské internetové scény a afterparty ve Stalinově pokoji. Český web si dal sraz na Czech Internet Foru a mluvilo se hodně o videu.

Jan Beránek

13. 10. 2016 10:00
| 6

RTB už není výprodej volného prostoru, říká šéf českého sdružení CPEx

Nové formáty, nové nástroje, nové přístupy. Programatická reklama se stále více snaží soutěžit s napřímo prodávanými kampaněmi.

David Slížek

30. 9. 2016 8:20
| 1

Adblock Plus začal prodávat reklamy, které uvidí i blokující uživatelé

Co byste od blokátoru reklam asi nečekali? Spuštění vlastní reklamní platformy. Německá firma slibuje, že bude šířit jen inzerci, která lidem nebude vadit.

David Slížek

14. 9. 2016 9:15

Facebook začne obcházet blokátory, nabízí za to přesněji cílené reklamy

Blokátory reklam by už neměly na Facebooku fungovat. Sociální síť výměnou nabízí snazší přístup k tomu, jak omezit nerelevantní cílenou inzerci.

David Slížek

10. 8. 2016 10:22

Facebooku prý dochází prostor pro inzeráty v newsfeedu

Vrtění psem, to šlo Facebooku vždy dobře. Cokoliv prohlašuje, je potřeba několikrát otočit a prověřit. A hlavně, nikdy ničemu nevěřit.

Daniel Dočekal

2. 8. 2016 8:50
| 5

Zpráva o stavu digitální reklamy v USA: mobily válcují vše

Tradiční State of the News Media Report od americké agentury Pew Research Center potvrzuje, že se digitální reklama přesouvá do mobilních zařízení.

David Slížek

17. 6. 2016 11:58
| 2
Galerie

Foto: Zákazy i prosby. Jak média reagují na čtenáře s blokátory reklam?

iDNES.cz od června zavedl nové předplatné, za které lidem z webu zmizí reklamy. Jiné servery zkoušejí i další metody, jak se s blokátory vyrovnat.

David Slížek

6. 6. 2016 11:27