Hlavní navigace

Invia.cz loni vyplatila svým affiliate partnerům skoro tři miliony

V souvislosti s (při)výdělkem reklamou na webových stránkách se v posledních měsících dost často mluví o Google AdSense, ale existují i jiné možnosti jako jsou například různé affiliate programy. K těm nejznámějším v našich končinách patří partnerský program online cestovní agentury Invia. Tento affiliate program funguje na principu umístění reklamního kódu a následné výplaty provize za proklik a zprostředkování prodeje zájezdu. V minulém roce byla tímto způsobem vyplacena českým webmasterům…

Doba čtení: 1 minuta

iDnes nabízí inzerentům reklamní spoty v rámci své iDnes.tv

Zpravodajský portál iDnes už nějaký čas provozuje svou malou internetovou televizi, pro kterou připravuje vlastní zpravodajské relace a až deset reportáží každý den. Inzerenti si nyní mohou zaplatit umístění až patnáctisekundového reklamního spotu před každou reportáž. Podobný formát využívá například televize Nova, která před pořady ze svého veřejně přístupného internetového archivu umisťuje upoutávky na své klasické vysílání. Podle tiskové zprávy navštíví iDnes.tv v průměru 55.000 čtenářů za…

Doba čtení: do minuty

Etarget se zaměří už jen na kontextovou reklamu

Reklamní systém Etarget oznámil, že se bude zaměřovat výhradně na kontextovou PPC reklamu, kterou jeho klienti žádají nejvíce. Od začátku dubna ukončil své služby související s bannerovými reklamami. Součástí naší firemní strategie je cílená orientace na kontextovou reklamu, zpoplatňovanou formou PPC. Proto jsme se rozhodli k 1.4. ukončit poskytování služeb v oblasti bannerové reklamy, o níž byl mezi našimi zákazníky – a to jak stálými tak potenciálními – podstatně menší zájem. Věříme, že tento…

Doba čtení: do minuty

Trendy v online reklamě: komunity, video či personalizace?

Zahýbá internetovou reklamu video? Komunitní servery? Nebo personalizace? Či vše najednou? Dočkáme se videa, ve kterém nás osloví obchodní zástupce z našeho města s nabídkou z oboru, který nás zajímá? Nejen o tom se hovořilo v diskusi, kterou uspořádalo Sdružení pro internetovou reklamu.

Doba čtení: 5 minut

Google hodlá rozšířit své reklamní aktivity i do televize

Google oznámil, že ve spolupráci s provozovatelem americké satelitní televizní sítě Dish hodlá svým klientům nabízet reklamní prostor nejen na webových stránkách, ale také na televizních obrazovkách. Klienti si budou moci do systému sami nahrávat reklamy a nastavit si požadované zacílení. Základní princip tedy bude podobný jako u systému AdWords a internetový gigant tak pokračuje v pokusech o rozšíření portfólia reklamních služeb. Mediálně ostře sledované reklamy v rozhlase či tisku zatím větší…

3. 4. 2007 18:10
Doba čtení: do minuty

Ponaučení z reklamní bajky o Atlasu a Centru

Včera jsme opustili naše pátrání po důsledcích kampaní portálů Atlas a Centrum, když se zdálo, že jsme přišli na to, co se opravdu změnilo. Tím zjištěním bylo, že u Centra se toho moc nestalo a vyšší čísla Atlasu jsou vykoupena ztrátami na loajalitě uživatelů, což moc stability do budoucna neslibuje. Dnes si ještě jednou prověříme logiku našeho dosavadního postupu, a jestliže vypadá alespoň trochu pravděpodobně, vyvodíme z ní nějaká moudra pro budoucnost.

Doba čtení: 13 minut

Aktuálně.cz chystá redesign, další online média vznikají

Zpravodajský internetový server Aktuálně.cz v pondělí oblékne nový kabát: plánuje redesign a blogy známých osobností. Na čerstvý vzhled se můžete podívat již teď. To ale nejsou jediné změny na trhu českých online médií: s novým konceptem přichází Deník nebo časopis Týden.

Doba čtení: 4 minuty

Seznam slibuje odstranění agresivní reklamy a novou Peněženku

Ivo Lukačovič, zakladatel portálu Seznam, na svém blogu avizoval několik menších novinek souvisejících s českou portálovou jedničkou. Ze zpravodajských serverů pod patronátem Seznamu má od dubna zmizet agresivní reklamní formát překrývající grafikou značnou část prohlížené stránky. Naopak v katalogu firem Firmy.cz byl nasazen reklamní PPC systém Sklik. Sportovním fanouškům je přislíbeno zveřejnění výsledků klání na stránkách serveru Sport.cz do pěti minut od konce utkání. V dohledné době má být…

Doba čtení: 1 minuta

Dva agresivní formáty internetové reklamy, aneb jak znechutit uživatele

Tradiční internetové reklamní formáty přestávají fungovat, uživatelé je ignorují. Proto se i na český Internet "derou" nové formáty, které mají uživatele více zaujmout a prodat zboží a služby zadavatelů. Je to dobře nebo špatně? Pro uživatele, zadavatele nebo pro médium? Domnívám se, že mnohdy je to špatně pro všechny tři skupiny.

Doba čtení: 5 minut

Google by mohl začít prodávat reklamu v počítačových hrách

Google za oficiálně nezveřejněnou částku převzal společnost Adscape Media věnující se prodeji reklamy do počítačových her. Následuje tak Microsoft, který zaplatil 200 milionů dolarů za společnost Massive Incorporated. Reklama ve filmech je již několik let běžnou věcí, ale do her proniká spíše sporadicky a to ještě jen do určitých žánrů. (cdr.cz)

Doba čtení: do minuty

Portály rozhazují nové obchodní sítě

Jak proudí do českých portálů peníze? Jejich obchodní sítě nyní doznávají změn. Seznam provádí zásadní restrukturalizaci, své obchodníky zaměstnal na hlavní pracovní poměr. Probíhají změny bezbolestně? V Centru se (opět) měnilo vedení, Atlas představil nový katalog firem, obchodní ředitelku a spolupráci s Media Tradingem. [Doplněno]

Doba čtení: 7 minut

Příjmy z internetové reklamy loni lámaly rekordy

Příjmy z internetové reklamy za loňský rok podle odhadů dosahují částky 16,8 miliardy dolaru. To by byl rekord. Příjmy z roku 2005 činily 12,5 miliardy dolaru. Jednalo by se tedy o meziroční nárůst o 34 procent. Pokračující růst internetové reklamy se jasně opírá o zjištění obchodníků, že se prostřednictvím interaktivních médií napojí na spotřebitele nejefektivněji, uvedl podle ČTK generální ředitel a prezident agentury IAB Randall Rothenberg. Rekordní bylo i poslední čtvtletí roku 2006, kdy…

14. 3. 2007 11:04
Doba čtení: 1 minuta

Obchodní zástupci českých portálů pod lupou

Portály Seznam.cz, Centrum.cz a Atlas.cz nabízí řadu reklamních formátů. Při jejich prodeji využívají vlastních obchodní zástupců. Jaké zkušenosti mají firmy s prodejci reklamy a samotnou inzercí na českých portálech? Měří úspěšnost svých kampaní? A jaké máte jako klient možnosti, jestliže nejste s doporučenou kampaní spokojeni?

Doba čtení: 5 minut

Telefónica O2 pokračuje v masivní propagaci své IPTV

Telefónica O2 zvýšila obrátky své reklamní kampaně propagující IPTV službu O2TV, o jejíž úspěšnosti lze polemizovat. Po reklamách v masmédiích náš největší telekomunikační operátor začal obesílat své současné zákazníky. Ti ve svých poštovních schránkách nacházejí například reklamní pexeso nebo reklamu v podobě filmu na DVD. V plastovém obalu se však místo očekávatelného propagačního DVD média skrývá jenom papírek s informacemi o službě a odkazem na její webové stránky. Kuriozní je, že reklama…

Doba čtení: do minuty

Ivo Lukačovič: Seznam mediální trh nedeformuje

Zakladatel a většinový vlastník portálu Seznam.cz odmítá názor, že společnost svým silným postavením způsobila vysokou míru bonusů pro mediální agentury. Ve své prostorné kanceláři v novém sídle Seznamu nám Ivo Lukačovič dále prozradil, kolik procent příjmů generuje Sklik, které nové služby letos Seznam představí či kam směřuje novinka zpravy.seznam.cz.

Doba čtení: 10 minut

PPC videoreklama od Googlu již brzy?

Masivně rozšířená reklama ve formě videa na webových stránkách straší nejednoho uživatele. Zdá se, že je ale opět o něco blíže realitě. Google údajně pracuje na poskytování PPC reklamy založené na videosekvencích spolu se společnostmi Dow Jones, Conde Nast či Sony BMG Music Entertainment. Konkrétní podoba není známa a tak se o přítomnosti rušivé audio stopy či zátěži na internetové připojení nebo slabší procesory můžeme jenom dohadovat. (cdr.cz)

Doba čtení: do minuty

Jak zadávat firemní zápis do vyhledávačů?

O placeném zápisu ve vyhledávači asi začne každá firma přemýšlet jako o jedné z prvních možností, jak se na Internetu zviditelnit. Firma může takový zápis pořídit zdarma, nebo za něj utratit desetitisíce korun i více. Jak tedy postupovat při pořizování takového zápisu?

Doba čtení: 8 minut

Internetová reklama: zdarma i za miliony

Do jakých forem internetové reklamy by měla investovat firma, která má rozpočet pro výdaje na inzerci v online médiích tak, aby to pro ni bylo co nejefektivnější a vyhnula se jinak nutným pokusům a omylům?

Doba čtení: 8 minut

Co se zrušeným účtem v AdSense?

Co dělat, pokud vám Google zruší váš účet v AdSense a stornuje vydělané peníze? Ač podobná situace dohání mnoho webmasterů k zoufalství, existují poměrně jasná pravidla, jak jí předcházet a jak ji řešit. V dnešním dílu seriálu o AdSense si také povíme, jak co nejlépe integrovat AdSense do nejrozšířenějších publikačních systémů.

Doba čtení: 7 minut

Křížem krážem na Internet

Cross-mediální reklamní kampaně, které odstartují svou pouť mediálním světem v tzv. klasických médiích a plody následně sklízí na Internetu, nejsou už zdaleka jen ojedinělými výkřiky ze strany zastánců tvrzení o efektivitě online médií. Jaké formy cross-mediálních kampaní jsou oblíbené? Přinášíme názory několika lidí z oboru.

19. 2. 2007 6:25
Doba čtení: 6 minut

Reklamní systém Sklik přechází do ostrého provozu

Reklamní PPC systém Sklik české portálové jedničky Seznam dnes přešel do ostrého provozu. Služba byla testována od června 2006. K dnešnímu dni Sklik údajně zobrazuje na 40 tisíc inzerátů z 5.000 aktivních účtů a na stránky inzerentů přivede denně více než 200 tisíc návštěvníků. (Sklik Blog)

16. 2. 2007 20:16
Doba čtení: do minuty

Češi z Google opět v Praze o reklamě

Čeští zaměstnanci známého vyhledávače Google opět navštívili Prahu, aby seznámili pozvané novináře s novinkami reklamních systémů AdWords a AdSense. Jednou ze zajímavých funkcí je například mobilní reklama, která umožňuje inzerentům cílit reklamu na majitele mobilních telefonů. Je dokonce možné zobrazovat reklamu pouze v síti vybraného telekomunikačního operátora. Tato služba však zatím běží pouze v zahraničí, a tak ji mohou využívat jen čeští inzerneti, kteří mají zákazníky také mimo Českou…

Doba čtení: 1 minuta

Google měl pomáhat pirátským serverům s propagací

Skupina filmových společností v čele s takovými giganty jako je Universal, Viacom nebo Sony zaměřuje svou pozornost v boji s nelegálními kopiemi nejen na piráty samotné, ale také na ty, kteří s nimi přímo či nepřímo spolupracovali. Jisté formy spolupráce se měl dopustit i Google a to konkrétně poskytnutím svých reklamních služeb včetně poskytnutí kreditů do začátku reklamní kampaně a také doporučením konkrétních klíčových slov pro tuto kampaň. Google měl na reklamách dvou pirátských serverů…

16. 2. 2007 11:32
Doba čtení: 1 minuta

Ladíme stránky pro AdSense

Jak na AdSense co nejvíce vydělat? Vše by se dalo shrnout do jedné věty. Dobře umístěné, vysoce placené a relevantní reklamy, spolu s velkým počtem návštěvníků generují největší provize. V dnešním článku budu analyzovat techniky, které je vhodné použít, abyste docílili co největšího zisku z reklam umístěných na svých stránkách. Většinu z nich lze aplikovat na jakýkoliv kontextový reklamní systém.

Doba čtení: 6 minut

Jak umístit AdSense na web

V minulém dílu seriálu o kontextových reklamních systémech jsme si vysvětlili, pro koho je AdSense vhodné. Dnešní pokračování by mělo pomoci v začátcích těm, kteří se rozhodli AdSense na své stránky umístit. Popíšeme si, které formáty reklam máte k dispozici a co znamenají jednotlivé položky v přehledu statistik.

Doba čtení: 7 minut

V roce 2006 celkem 976 milionu dolarů za Google Adsense (opraveno)

Podle tiskové zprávy Google v roce 2006 vyplatil jako provize za prokliky inzerátů kontextového reklamního systému Google AdSense celkem 976 milionu dolarů. (Milan Kryl) Oprava (03.02. v 12:00): Udávaná suma 976 milionu dolarů je jen za čtvrtý kvartál. Celková suma vyplacená na provizích činí 3,3 miliardy dolarů.

Doba čtení: do minuty

ETARGET kupuje reklamní systémy Adcontext a NewLinx

ETARGET uzavřel dohodu o akvizici výměnného bannerového reklamního systému NewLinx a PPC systému Adcontext provozovaných vydavatelstvím Computer Press. Služby Adcontext i NewLinx si vedly velmi dobře. V souvislosti s progresivní strategií firmy a v souladu s tím, že se oba produkty dostaly mimo core byznys Computer Pressu, jsme hledali silného partnera, který by měl a mohl dále rozvíjet jak Adcontext, tak NewLinx. Takovým subjektem společnost ETARGET nepochybně je, říká Jaroslav Martinec,…

2. 2. 2007 6:54
Doba čtení: 1 minuta

Začínáme vydělávat s AdSense

Nedávné otevření reklamního systému AdSense pro česky psané weby oživilo zájem o jeho využití českými provozovateli webů. S jeho nasazením lze dosáhnout zajímavých výdělků, je však třeba řídit se několika základními pravidly. AdSense má samozřejmě také své nevýhody, takže v dalších dílech seriálu si popíšeme také vlastnosti jeho hlavních konkurentů.

Doba čtení: 7 minut

Reklamní systém ETARGET míří také do Rumunska

Společnost ETARGET věnující se kontextové internetové reklamě míří na rumunský trh. První partnerská smlouva byla podepsána již v polovině prosince s třetím největším rumunským internetovým portálem, kterým je Acasa.ro. Doposud ETARGET působí v Česku, Maďarsku a na Slovensku. Rozhodli jsme se přenést zkušenosti z tří středoevropských trhů i na Balkán. Rumunsko se v internetovém byznysu velmi podobá Česku nebo Slovensku z dob před pěti lety. Internetovou reklamu tam letos čeká téměř 80% nárůst,…

26. 1. 2007 15:20
Doba čtení: 1 minuta

Reklama ve snímcích z databáze Google Video?

Google údajně zkouší implementaci reklamních šotů do snímků z databáze Google Video. Narozdíl od MSN či videoarchivu televize Nova nevkládá reklamu na začátek videa, ale přerušuje snímky podobně jako to u pořadů dělají komerční televize. Šoty trvají 15 sekund. (Search engine journal)

Doba čtení: do minuty