Hlavní navigace

Videoreklama na Internetu zatím neprorazila, slyšet o ní ale je

Videoreklama na českém Internetu měla slavit úspěch a řada projektů na ní postavila část svých příjmů. Zatím se ale trhákem nestala a o tom, že by ukrojila z inzertních příjmů televizí, si mohou projekty nechat zdát. Proč?

Doba čtení: 9 minut

Analytika ve virtuálních světech

Pokud znáte oblast webové analytiky a nebo jste s ní dokonce i spojeni, jistě by vám neměl uniknout následující článek. Měřit chování uživatelů a reklamních kampaní na webu je dnes standard, ale měřit a analyzovat tato data ve virtuálních světech je novinkou.

Doba čtení: 5 minut

Telefónica O2 má novou centrální divizi marketingu

Telefónica O2 od května funguje s pozměněnou organizační strukturou, protože veškeré marketingové aktivity dominantního telekomunikačního operátora na našem trhu nově přešly pod křídla centrální marketingové divize. Ta tak zastřešuje všechny aktivity související s marketingem, které byly dosud vykonávány v rámci jednotlivých obchodních divizí. Pod centrální marketingovou divizi spádá i sponzoring. Celou tuto divizi povede Jiří Dvorjančanský, dosavadní výkonný ředitel pro rezidentní marketing.

Doba čtení: 1 minuta

Obchodní podíl Google na internetovém trhu v ČR je malý

Ve Sbírce listin se objevily finanční výsledky Google ČR za rok 2009 (Referoval Motejlek.com). Podle nich by obrat české pobočky Google měl činit 90 milionů Kč, což je na obratu českého internetového inzertního trhu velmi malý podíl. Odhad všech typů internetové reklamy za rok 2009 je na úrovni 6,4 mld Kč (Zdroj: SPIR), což by pro Google obnášelo podíl 1,4%. Je ale třeba brát v potaz, že reklamu přes Google Adwords účtuje Google Irsko a její objem se tedy může do výsledků promítnout jinak. Jak,…

Doba čtení: 1 minuta

Mozaika tržních událostí z IAC2010

Psát o letošní IAC bez drobného odstupu by bylo lehce zavádějící. Okamžitý dojem z konference byl rozpačitý, jako by se za ten rok od minula nic nestalo. Ale řada zajímavých momentů se našla. Zrekapitulujme si je.

30. 4. 2010 6:25
Doba čtení: 6 minut

IAC2010: Internetový business na reSPIRátoru a pyžamářův sen

Úterní konference IAC2010 pořádaná internetovou o(d)borovou organizací SPIR vypadala jako přehlídka čistého zoufalství a bezradnosti. Plejáda mesidží a čelenží, které zůstaly v powerpointové teorii, jen výjimečně vypotila konkrétní poznatek. Opatrný tanec na řeřavém uhlí internetového trhu?

Doba čtení: 10 minut

Consumer Watchdog volá po nuceném rozdělení Googlu

Nezisková organizace Consumer Watchdog, která se zabývá ochranou práv spotřebitelů, se obrátila na americké ministerstvo spravedlnosti, od nějž žádá antimonopolní zásah proti společnosti Google. Argumenty přitom nejsou úplně nelogické – tedy pokud zohledníme silné postavení Googlu na americkém poli vyhledávačů a trhu s online reklamou. Consumer Watchdog upozorňuje, že Google je dnes coby nejpoužívanější vyhledávač v USA pro tamní uživatele de facto takovou branou do Internetu a díky s tím…

Doba čtení: 1 minuta

Mall.cz v březnu vyplatil affiliate partnerům 250 000 korun

Jak již jsme vás informovali, Mall.cz v únoru letošního roku spustil nový affiliate program. Společnost Internet Mall, která nákupní galerii Mall.cz provozuje, zveřejnila některá čísla za první celý měsíc jeho provozu, tedy březen. Obrat realizovaný přes affiliate program za třetí měsíc tohoto roku činil osm milionů korun. Na provizích svým partnerům Internet Mall vyplatil dohromady 250 000 korun. V současné době máme registrováno přes 612 partnerů, což je počet, jaký odpovídá našemu plánu pro…

27. 4. 2010 6:50
Doba čtení: 1 minuta

Potvrzeno, Twitter zavádí reklamu

Spekulace z posledních týdnů se potvrdily a mikroblogovací platforma Twitter skutečně zavede vlastní reklamní systém. Zatím by se ale uživatelé neměli bát nějakého masivního přílivu reklamy. V první fázi Twitter nasadí placené zvýrazňování zpráv na stránce s výsledky vyhledávání. Nepůjde o klasické inzeráty, ale o reálné „tweety“ z mikroblogů firem, které se propagují na Twitteru. Vždy budou zřetelně odlišeny od výsledků vyhledávání a zároveň bude i uvedeno, kdo si reklamu zaplatil. Mimo…

14. 4. 2010 14:33
Doba čtení: 1 minuta

Office 2010 Starter Edition bude bez kontextové reklamy

Microsoft upřesnil a rozvedl některé informace týkající se Office 2010 Starter Edition. Jak jsme vás již dříve informovali, půjde o základní a časově neomezenou bezplatnou verzi kancelářské sady Microsoftu, která bude dodávána spolu s některými novými počítači (zaujme místo sady Works). K dispozici bude pouze textový editor Word a tabulkový kalkulátor Excel s omezenými funkcemi a implementovanou reklamou. Uživatelé prý ale nebudou omezováni v zobrazení dokumentů nebo tabulek. Omezení se mají…

14. 4. 2010 11:27
Doba čtení: 1 minuta

Banner z aplikace na Facebooku dovedl uživatele k falešnému antiviru

Zneužitelnost internetový reklamních systémů pří šíření malwaru dokladuje případ jednoho banneru z aplikace Farm Town na komunitním serveru Facebook, která údajně eviduje devět milionů uživatelů měsíčně. Reklamní proužek propagující elektronické pohlednice ve skutečnosti uživatele přivedl přes několik přesměrování až na web, kde byl nabídnut zástupce tzv. falešných antivirů. Tvůrci aplikace výskyt závadného banneru potvrdili, ale incident označili za neškodný s tím, že dobrý antivir uživatele…

14. 4. 2010 9:56
Doba čtení: 1 minuta

Soumrak vztahu čtenáře a provozovatele: Pubsubhubbub

RSS kanály zastarávají a je čas je nahradit. Obsah musí jít aktivněji blíž uživateli. To by mohl zajistit nový push model Pub/Sub. Jak funguje, co přinese čtenářům a co provozovatelům web serverů? Obsah až pod nos a jeho lepší, snazší distribuci.

Doba čtení: 8 minut

Sklik nově na Sauto.cz

Portál Seznam.cz rozšířil obsahovou síť kontextového reklamního systému Sklik o webové stránky Sauto.cz. Tímto krokem jsme se přiblížili lepšímu cílení na další odvětví v PPC reklamě na Seznamu a jsme schopni přivést potenciální zákazníky i z oblasti auto-moto, uvádí Stanislav Plecitý z týmu služby Sklik. Sauto.cz je inzertní server orientující se na automobily a motocykly. Reklama ze systému Sklik se zobrazuje pod formulářem, kde uživatelé mohou specifikovat o jaké vozidlo mají zájem.

13. 4. 2010 11:38
Doba čtení: 1 minuta

Jak moc špatně jsou na tom noviny?

Od politického skotačení dnes přepínáme na ekonomický seminář s alternativním názvem "Pohádka o zlaté rybce". Skutečně je takový problém s příjmy novinových vydavatelů? Opravdu jsou noviny odsouzeny k zániku? Nebo je vše trochu jinak?

Doba čtení: 4 minuty

Nestle, Greenpeace a krizové PR na Facebooku

Dojemné fotografie opic, které drží transparenty žádající, aby jim Nestle dalo oddychový čas. Čokoládová tyčinka, z níž vytéká krev. Král nátlakových akcí Greenpeace vytáhl do boji proti nadnárodnímu koncernu Nestle a boj se rozhořel především na Facebooku. Krizové PR, manipulace s veřejným míněním, fakta i demagogie, to všechno bylo v internetové hře o budoucnost pralesů, zeleného hnutí nebo čokoládového impéria.

Doba čtení: 7 minut

Pokročilé nástroje webové analytiky (aneb až vám Google Analytics přestanou stačit)

Google udělal se svým nástrojem Google Analytics opravdu hodně pro rozšíření nástrojů pro webovou analytiku. Co když už ale ve svém online marketingu narážíte na hranice tohoto nástroje? Co vám nabízí pokročilá řešení, která již používají i české firmy, a o jaká z nich se zajímat?

Doba čtení: 5 minut

Facebook Conversion Tracking: měříme výkonnost reklamy na Facebooku

Facebook se rozhodl zareagovat na výtky směřující k absenci pokročilejších nástrojů pro měření efektivity reklamních kampaní. V současné době tak probíhá beta testování nového nástroje pro sledování konverzí nazvaného Facebook Conversion Tracking.

Doba čtení: 5 minut

Uživatelé Google AdWords musí vyčíslit a uhradit DPH

I přes nelibost řady provozovatelů menších webových stránek je faktem, že od 1. ledna 2010 musí být v České republice uživatelé služby Google AdSense zároveň i plátci daně z přidané hodnoty, přestože svým obratem se ještě povinnému plácovství ani zdaleka neblíží. Změny v zákonu o dani z přidané hodnoty se ovšem týkají i podnikatelů, kteří by chtěli sami aktivně inzerovat své služby či produkty v rámci reklamního systému Google AdWords. Tématu se podrobněji věnuje dnešní článek Příjemce reklamní…

9. 3. 2010 9:56
Doba čtení: 1 minuta

Český Google vypsal druhé kolo Google Grants pro neziskové organizace

Česká pobočka vyhledávače Google vypsala druhé kolo programu Google Grants, v jehož rámci nabízí podporu neziskovým organizacím a jejich projektům. Podpora konkrétně přichází v podobě bezplatných reklamních kampaních v systému Google AdWords. Neziskové organizace se mohou hlásit vyplněním online formuláře do 26. března 2010. Komise Googlu pak dne 7. dubna 2010 vyhlásí projekty, které v rámci tohoto programu podpoří. Organizace, které projeví zájem, by neměly zapomínat na jasný popis toho, kde…

5. 3. 2010 9:21
Doba čtení: 1 minuta

Evropská komise bude řešit tři stížnosti na Google

Kolem internetového kolosu Google je v posledních týdnech opravdu hodně rušno, což pravidelní čtenáři Lupy jistě vědí. Nyní se chováním amerického internetového kolosu hodlá opět zabývat Evropská komise. Ta s Googlem v minulosti již vážným tónem vedla diskusi o ochraně soukromí uživatelů nebo projektu digitalizace knih. Nyní bude řešit tři stížnosti týkající se pravidel hospodářské soutěže, resp. jejich údajného porušování. Na Google si v Bruselu stěžovaly britský vyhledávač zboží Foundem,…

Doba čtení: 1 minuta

Výkonnostní reklama dohání bannery placené za zobrazení i v Česku

Na Internet přiteklo za loňský rok 6,4 miliardy Kč a pro rok letošní odhadují internetová média meziroční růst 17 %, tvrdí SPIR. A možná příjmy z PPC reklamy dělají téměř polovinu příjmů internetových služeb. Jen to není na první pohled vidět.

Doba čtení: 8 minut

Jak udělat z blogu milionové médium aneb případ The Huffington Post

Původně to byl pouhý blog. Díky investici, vizi a zainteresování autorů se za pět let z The Huffington Postu stalo respektované a citované médium s obrovskou čtenářskou základnou. Jak k takovému přerodu tento blog dospěl a jaká jsou z toho ponaučení?

Doba čtení: 5 minut

Jiří Chomát: partnerskou síť Skliku chceme mít do léta

Vývoj nedávno spuštěného nového reklamního systému Sklik trval 11 měsíců. Podle původních plánů měl být systém spuštěn až v dubnu, ale zato s více funkcemi. Ty se objeví postupně v průběhu letošního roku. PPC reklama generuje Seznamu důležitou část příjmů. „Sklik roste i v období krize, ale nedochází k odklonu od bannerové nebo displejové reklamy,“ říká produktový manažer Jiří Chomát.

Doba čtení: 7 minut

Tomáš Jankůj opouští vedení ArboInteractive

Dosavadní ředitel a jednatel ArboInteractive Tomáš Jankůj ke dnešnímu dni rezignoval na své funkce ve společnosti. Výkonné funkce dočasně přebírá Maciej Mincer, výkonný ředitel ArboVision Polsko. Prioritou společnosti je najít do poloviny letošního roku nového trvalého ředitele ArboInteractive. Tomáš Jankůj (profil LinkedIn) odchází na pozici poradce ARBOmedia AG pro „new business developement“. Jeho úkolem bude vytvářet podmínky pro implementaci nových příležitostí a poskytovat pomoc při…

8. 2. 2010 15:20
Doba čtení: 1 minuta

Google AdSense a povinná registrace k DPH

V souvislosti s letošními změnami zákona o DPH vzniká mnohým poskytovatelům služeb do jiných členských států Evropské unie registrační povinnost. Prvním poskytnutím takové služby se její poskytovatel stává plátcem DPH, i kdyby se jednalo o pouhý přivýdělek, například reklamou Google AdSense. Musí každý český občan, který chce nechat své stránky vydělávat pomocí tohoto reklamního systému, být automaticky plátcem DPH? A pokud ano, co to v praxi znamená? Výbušné téma internetových diskusí…

Doba čtení: 1 minuta

Avast panikaří: na Seznamu je virus

Všem uživatelům, kteří používají k ochraně svého počítače český antivirový program Avast a rozhodli se dnes dopoledne načíst některou ze stránek serverů Novinky.cz, Sport.cz a Super.cz, bylo zobrazeno výstražné hlášení, že jejich počítač se snaží napadnout zákeřný trojský kůň. Jde ovšem o falešný poplach, Avast si špatně vykládá javascriptový kód nové verze reklamního systému Sklik. S potížemi tedy počítejte, na nápravě se údajně pracuje.

Doba čtení: do minuty

Smluvní podmínky: ručíte za to, že nejste Daniel Dočekal

Zajímavou pasáž do smluvních podmínek si přidal reklamní systém Ranky.cz. Jedním z ustanovení, které schvaluje člen při registraci ve smluvních podmínkách, je skutečnost, že dotyčný není Danielem Dočekalem. To je zajímavá podmínka danná tím, že Daniel Dočekal patří mezi kritiky často nesmyslných smluvních podmínek, které si houfně vznikající české reklamní a provizní systémy stanovují. Nutno také poznamenat, že tato podmínka odporuje české legislativě a je tudíž neplatná, i pokud jste Daniel…

Doba čtení: do minuty

Seznam.cz spustil nový Sklik, rozšíření obsahové sítě přijde nejdříve v létě

Portál Seznam.cz spustil dopředu avizovanou novou verzi PPC systému Sklik, kterou vytvořil již ve vlastní režii. Česká portálová jednička vytvořila vlastní aplikaci pro správu PPC kampaní a nové uživatelské rozhraní pro klienty systému Sklik. Má jít o nejrozsáhlejší projekt, který se kdy ve firmě Seznam.cz realizoval. Podílel se na něm tým, který má zkušenosti z jiných velkých projektů a pomoc poskytli i výzkumníci fulltextu a kolegové z mapového týmu. To, že jsme projekt spustili přesně, jak…

Doba čtení: 1 minuta

Gmail s optimalizovaným cílením reklamy

Google oznámil změny v zobrazování kontextové reklamy ve webovém rozhraní služby Gmail. Už od spuštění tohoto freemailu se uživatelům zobrazuje při čtení e-mailů kontextová reklama, která by měla být relevantní k obsahu pročítané zprávy. Nově však má Gmail nový postup pro případy, kdy v databázi inzerátů není možné najít žádnou vhodnou reklamu k právě otevřenému e-mailu. V takových případech se nově sáhne po reklamě relevantní k některé z dříve prohlížených zpráv.

21. 1. 2010 12:33
Doba čtení: 1 minuta

Nový Sklik na konci ledna

O víkendu 30. a 31. ledna spustí Seznam novou verzi textového reklamního systému Sklik, na kterém se pracovalo zhruba rok kvůli opuštění verze Skliku, kterou vyvíjelo Jyxo zakoupené Novou. Podrobné informaci o migraci přináší blog Skliku.

16. 1. 2010 11:49
Doba čtení: do minuty