Hlavní navigace

Google dostává 44 centů z každého dolaru vloženého do internetové reklamy

Redakce

Komunikační agentura ZenithOptimedia zveřejnila tento týden čerstvá data o světovém trhu s reklamou. Její předpověď odráží zhoršující se ekonomické vyhlídky. Zatímco před měsícem ještě tvrdila, že výdaje na reklamu vzrostou příští rok o 5,3 procenta, v aktuální prognóze číslo snížila o šest desetin procentního bodu na 4,7.

Komunikační agentura ZenithOptimedia zveřejnila tento týden čerstvá data o světovém trhu s reklamou. Její předpověď odráží zhoršující se ekonomické vyhlídky. Zatímco před měsícem ještě tvrdila, že výdaje na reklamu vzrostou příští rok o 5,3 procenta, v aktuální prognóze číslo snížila o šest desetin procentního bodu na 4,7.

Internetové reklamě se bude dařit lépe než jejím starším kolegyním. Příští rok má být posledním, kdy vydavatelé tištěných novin a časopisů utrží v globálním měřítku za inzerci více než jejich kolegové z on-linu. Rok 2013 má už patřit dravcům z novějších médií.

Pozoruhodná je také tabulka, která ukazuje, jak velký kus z koláče celosvětových reklamních výdajů na internetová média si ukousli největší hráči. Podíl Google na trhu dosahuje úctyhodných 44 procent. Také jeho rival Facebook šlape do pedálů a od loňska se mu podařilo podíl na trhu zvýšit víc než dvojnásobně.

Zdroj: AllThingsD

Našli jste v článku chybu?