Microsoft svůj prohlížeč postupně provazuje s vyhledávačem Bing a Edge tak bude mít integrovaný například i jeho překladač. Kromě něj ovšem Microsoft plánuje do browseru zabudovat také blokování reklam. Informoval o tom server The Next Web.
MS Edge se tak stane jedním z mála mainstreamových desktopových prohlížečů, které blokování reklamy přímo podporují. Zařadí se třeba vedle Opery. Edge zatím vzhledem k jeho nedodělanosti používá jen zlomek uživatelů (v ČR podle statistik firmy Gemius asi 2 % uživatelů), dá se ale čekat, že jej Microsoft bude v budoucnu mnohem více tlačit.
Jak konkrétně bude blokování inzerce v MS Edge fungovat, v tuto chvíli není jasné. Svoje rozšíření pro něj každopádně chystá i nejznámější blokátor AdBlock Plus.
Blokování reklamy a boj proti němu je velké téma poslední doby a trend se objevuje i v Česku. Podle odhadu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) blokuje reklamu asi 12 procent internetových uživatelů.
Začátkem roku rozvířil diskusi i šéf O2 Tomáš Budník, který si pohrává s myšlenkou blokování reklamy rovnou na straně operátora. Nakolik jsou to ale reálné úvahy, zatím není známo.
S blokátory už se učí válčit i reklamní systémy. Internet Billboard se třeba spojil s vývojáři z R2B2. A vznikl systém AAGun, který umožní firmě zobrazit reklamní sdělení i na blokovaných impresích.
Uživatelé s nainstalovaným adblockerem si brzy nic nepřečtou ani na Balšínkově Echu24. „Patříme k serverům, které mají relativně vysoké procento uživatelů s adblockingem. Je to až 15 procent,“ vysvětluje Dalibor Balšínek. K obsahu bez reklam se budou čtenáři moci dostat po zaplacení měsíčního předplatného ve výši 49 korun.