Dubnové informace Wall Street Journalu jsou oficiálně potvrzené. Viceprezident Googlu pro reklamu Sridhar Ramaswamy na firemním blogu oznámil, že prohlížeč Chrome někdy od začátku roku 2018 přestane zobrazovat reklamy na webech, které používají příliš agresivní reklamní formáty.
Firma to zdůvodňuje jako jeden z kroků, které mají pomoci celému reklamnímu ekosystému. Frustrující zkušenosti uživatelů ze stránek s agresivními formáty podle Googlu vedou k tomu, že si lidé zapnou blokátor reklamy pro všechny stránky a škodné jsou pak i ty weby, které přehnaně otravné reklamy nepoužívají.
Provozovatelům webů Google nabídl několik nástrojů, které jim mají pomoci s vyhodnocením, jestli je jejich reklama v limitu standardů sdružení Coalition for Better Ads.
Jedním z nich je například Přehled spokojenosti s reklamami, dalším pak Funding Choices, který uživatelům se zapnutým blokátorem zobrazuje výzvu, aby reklamy odblokovali nebo webu přispěli tím, že budou platit za odstranění reklam přes službu Google Contributor.
Funding Choices zatím ovšem fungují v betaverzi v Severní Americe, Velké Británii, Německu, Austrálii a na Novém Zélandu, v průběhu roku ale Google plánuje nástroj spustit i v dalších zemích.