Hlavní navigace

Google Chrome rozšíří blokování příliš agresivních reklam na celý svět

Sdílet

David Slížek 10. 1. 2019

Necelý rok poté, co začal prohlížeč Google Chrome blokovat agresivní reklamní formáty na webech v Evropě, USA a Kanadě, oznámil Google plánované rozšíření této funkce na weby ze všech zemí světa.

Počínaje 9. červencem 2019 tak Chrome začne uplatňovat standardy Coalition for Better Ads i mimo Evropu a severní Ameriku. Na webech, které pravidla porušují a zobrazují například videoreklamy s automatickým přehráváním zvuku nebo velké bannery překrývající obsah, tak Chrome zcela přestane zobrazovat jakékoli reklamy.

Informaci o tom, jak Google reklamy na jejich webu hodnotí, mohou provozovatelé stránek najít v nástroji Ad Experience Report. Pokud některé formáty prohlížeč vyhodnotí jako problematické, mohou je změnit. Pokud tak neučiní, začne Chrome s automatickým blokováním všech reklam na dotyčném webu.

Dvě třetiny evropských a amerických provozovatelů, které hodnocením neprošly, podle Googlu své weby změnily a k 1. lednu 2019 už jejich stránky pravidlům vyhovují. Chrome tak dnes podle firmy blokuje reklamy na méně než 1 procentu z milionů zhodnocených webů.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.