Hlavní navigace

Inzerce

SPIR vyzývá firmy, aby neinzerovaly na webech s nevhodným obsahem

Prestiž značek a dobré jméno mohou jednoduše ohrozit inzeráty zobrazené u obsahu, který nesouzní s filozofií. SPIR tak vyzývá inzerenty a jejich agentury, aby při umísťování své reklamy distribuované prostřednictvím reklamních sítí na platformách…

Jan Beránek

16. 6. 2017 9:52

LinkedIn rok po spuštění kvůli vysokým nákladům zavírá svou inzertní síť

Napodobit Facebook či Google se službě nepodařilo. Prodej reklamy zobrazované mimo samotné LinkedIn končí s odvoláním na příliš velké náklady.

Daniel Dočekal

9. 2. 2016 9:19
Glosa

Dívají se na reklamy na internetu hlavně roboti?

Jedenáct procent displayových reklam a skoro čtvrtinu video inzerce zhlédnou roboti, ne lidé. A stále za to někdo platí.

Daniel Dočekal

14. 10. 2015 6:30
Komentář

Facebook léta sbíral data o brouzdacích návycích lidí, teď je využije v reklamách

Miliony a miliony aktivních prvků, kódů a tlačítek Facebooku na webech po celém světě konečně začnou firmě přímo vydělávat peníze.

Daniel Dočekal

22. 9. 2015 6:30

Letištní wi-fi hotspot od AT&T vsouval do webů reklamu

Neznámé wi-fi sítě mohou být nebezpečné. Ale co když je wi-fi síť známá, a přesto vám vkládá do stránek něco, co nechcete?

Daniel Dočekal

31. 8. 2015 10:18

Studie: v Česku blokuje reklamy 11 % uživatelů internetu

PageFair v analýze upozorňuje, že blokování reklamy nejenom v posledním roce silně roste, ale s příchodem iOS9 se rozšíří ještě na další mobilní platformu.

Daniel Dočekal

10. 8. 2015 10:03

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Jan Beránek

1. 7. 2015 11:38
| 6

Microsoft končí s webovou reklamou. A část map prodá Uberu

Zemětřesení v Microsoftu: konec webové inzerce, prodej mapových technologií, desetiletá dohoda s AOL a až 1 200 pracovních pozic, které končí.

Daniel Dočekal

30. 6. 2015 9:33
| 2

LinkedIn umožňuje cílit reklamu i mimo vlastní web

Vyberte si šéfy velkých firem a LinkedIn je inzercí osloví napříč internetem. Není nad to, být pronásledován inzerátem na něco, co nechcete.

Daniel Dočekal

23. 2. 2015 9:00

Za neblokování reklam platí Adblocku Plus Google, Amazon i Microsoft

Všechno má svou cenu, i omezení přísnosti systému blokujícího reklamy. A německá firma stojící za populárním Adblockem Plus si z toho udělala byznys.

Jan Beránek

3. 2. 2015 13:02
Glosa

Facebooku už neuniknete, reklamu cílí pomocí ID uživatele, online i offline

Nová inzertní platforma Facebooku Atlas slibuje cílení reklam na jednotlivce, nikoliv na cookies, jak bylo doposud zvykem.

Daniel Dočekal

10. 12. 2014 9:00
Komentář

Útok, který nečekáte – jak to bylo s nakaženou reklamou v síti Googlu

Září přineslo jednu z největších vln zavirované inzerce, která přitom přicházela přímo z inzertní sítě Doubleclick.

Daniel Dočekal

7. 10. 2014 8:00

Reklamní systém Sklik nově umožňuje inzerci erotických služeb

Seznam.cz od dubna zavedl v reklamním systému Sklik možnost propagovat erotické služby. Inzerovat erotické zboží a služby bude možné i prostřednictvím obsahové sítě.

Martin Vyleťal

1. 4. 2014 12:04
| 3

Kdo kliká na reklamu? 20 až 90 % kliků na webech mohou mít na svědomí roboti

Organizované skupiny vytvářejí celé weby zaměřené na jediné: jak obrat inzerenty o peníze. Slouží k tomu počítače zapojené do botnetů, které klikají na reklamy, aniž to uživatel tuší.

Daniel Dočekal

7. 10. 2013 10:39

Seznam spouští Volnamista.cz, server s pracovními inzeráty do 350 znaků

Žádná registrace, žádné psaní profesních životopisů – tak Seznam popisuje nový server s pracovními inzeráty, který spustí příští pondělí. Současná služba Spráce.cz skončí.

David Slížek

5. 9. 2013 16:21

Easy YouTube Video Downloader i Best Video Downnloader jsou podvod

Sambreel se vrací s novými podvodnými aplikacemi na „stahování videí z YouTube“. Ve skutečnosti slouží k výměně inzerátů za vlastní a parazitování

Daniel Dočekal

24. 8. 2013 7:53

Jak jsou na tom (americká) média? Tisk jde dolů, digitál roste

Pew Internet a jejich výroční zpráva State Of The News Media je venku. Tištěná inzerce (v USA) klesla o 1.5 miliardy USD, digitální o tři procenta stoupla, mobilní inzerce stoupla o 80 % na 2.6 miliardy.

Daniel Dočekal

19. 3. 2013 8:00

Společnosti New York Times rychle přibývají digitální předplatitelé

Přes pokračující pokles v tiskové inzerci se společnosti podařilo udržet zhruba stejný očištěný provozní zisk — hlavně díky předplatitelům a příjmům z prodeje.

Marek Janouš

8. 2. 2013 11:57

Facebook prý nasadí nový inzertní formát - automaticky spouštěná videa

Podle Ad Age nasadí Facebook nový inzertní formát. Budou jim automaticky spouštěná videa přímo v toku zpráv předkládaných uživatelům Facebooku. Délka videa by měla být 15 sekund a pokud by snad uživatel chtěl video „nevidět“, měl by Facebook zareagovat zobrazením videa v vyskakujícím „okně“. Tak aby uživatel byl nucen video nechat dohrát. Podle zdroje z Facebooku se navíc uvažuje o tom, že video bude mít automaticky aktivní i zvuk.

Daniel Dočekal

21. 12. 2012 11:48
| 1

Facebook zrušil plány na mobilní inzertní síť

Skoro to vypadá, jako když Facebook slova o budování mobilní inzertní sítě a důrazu na mobilní inzerci použil hlavně proto, aby říkal to co chtěli slyšet investoři. Realita je taková, že plány na mobilní inzertní síť jsou u konce. Facebook oznámil pozastavení testů, ačkoliv „zpětná vazba od partnerů byla pozitivní“. Důraz v tuto chvíli prý bude na optimalizaci vlastní mobilní inzerce. Zajímavé je i to, že Facebook měl přes testovanou mobilní inzertní síť protáčet až 7 miliard inzerátů denně.

Daniel Dočekal

21. 12. 2012 10:25

Seznam vypustil nový, zjednodušený Sbazar.cz

Společnost Seznam.cz si přímo pod sebe převzala provoz webu Sbazar.cz a předělala jej do jednodušší podoby, kterou spustila dnes. Vypadly poptávky i aukce a web je čistě nabídkový. Snadno a rychle do něj může vložit nabídku každý registrovaný uživatel Seznamu. Je to zdarma, ale lze si zaplatit, aby se nabídka nepropadala tak rychle dolů (zaplacené jsou označeny tlapkou). Jinak jsou řazeny od nejčerstvějších. Lze v nich ovšem textově vyhledávat a výpis lze zúžit také podle krajů a měst. Po…

Marek Janouš

29. 11. 2012 12:20
| 7

Až 1.5 miliard dolarů jde robotům klikajícím na inzeráty

Solve Media v pátek zveřejnili výsledky své studie týkající se „botů“ v inzerci na Internetu – z celkového trhu ve výši 15.3 miliardy dolarů  je vyplýtvána v této podobě prakticky desetina, 1.5 miliardy dolarů. To všechno hlavně prostřednictvím „robotického“ návštěvníka, který kliká na inzeráty. 

Daniel Dočekal

2. 10. 2012 14:34
| 2

Twitter rozšířil možnost cílení inzerce a výrazně snížil ceny

Twitter nabízí nově možnosti velmi přesného cílení inzerce v rámci „Promoted Tweet“ inzertního formátu a zároveň velmi výrazně snížil cenu. Ta původně (v rámci aukčního modelu) byla od 50 centů za aktivitu, nyní je jeden cent. Co ale velmi pravděpodobně nesnížil je minimální útrata na měsíc, která se loni pohybovala na 15 tisíc dolarech na tři měsíce.

Daniel Dočekal

1. 9. 2012 8:22

Facebook umožní cílit inzerci podle telefonních čísel a e-mailů

Od příštího týdne nabídne Facebook možnost cílit inzerci podle telefonních čísel a e-mailů uživatelů, stejně tak jako přímo podle uživatelského identifikátoru. Uživatele samozřejmě ujišťuje, že v žádném případě nebude ohroženo jejich soukromí. E-maily a telefonní čísla prý vždy projdou „hashingem“, tedy nějakou formou zakódování.

Daniel Dočekal

31. 8. 2012 15:54

Internetová reklama v prvním pololetí 2012 meziročně vzrostla, tisk a rozhlas se propadl

V ceníkových cenách — které sice neodpovídají částkám skutečně zaplaceným, ale nic jiného nikdo sledovat a porovnávat nedokáže — meziročně výrazně vzrostla zobrazovaná reklama na Internetu (v rozsahu sledovaném AdMonitoringem), a to o 23,7 %. Nepatrně vzrostla i ceníková hodnota reklamy v televizi — o 0,7 %.

Marek Janouš

19. 7. 2012 14:30

comScore: Značky platí za inzeráty ukazované robotům, ale i na pirátských či porno webech

Podle aktuální analýzy od comScore jsou „podvody slonem v digitálním místnosti“ a společnosti platí za inzeráty zobrazené na webech s „diskutabilním“ obsahem, běžně na porno webech, pirátských webech i webech šířících malware. Co navíc, 31% z 1.8 miliardy zobrazení inzerátů ve skutečnosti nikdo neviděl.

Daniel Dočekal

26. 3. 2012 17:09
| 1

Google si patentoval reklamy na základě zvuků zaznamenaných telefonem

Google si už v roce 2008 patentoval poněkud strašidelný nápad: jeho kontextový reklamní systém by mohl nabízet uživatelům inzerci nejen na základě toho, co na webu čtou nebo co píšou v e-mailech, ale také podle zvuku na pozadí telefonních hovorů. Jak by to konkrétně mohlo fungovat? The Next Web nabízí následující příklad: když software během telefonního hovoru zaznamená zvuk deště, může nám po zavěšení nabídnout reklamu na deštník.

Redakce

23. 3. 2012 14:09
| 9

Využití display reklamy vzrostlo oproti lednu o polovinu

V únoru 2012 čeští zadavatelé internetové display reklamy využili reklamní prostor v ceníkové hodnotě 348 milionů korun. Meziměsíčně výdaje narostly téměř o polovinu. Největším zadavatelem byla společnost Tchibo, která na internetu umístila display reklamu v hodnotě 12,2 milionů korun. Údaje vychází z projektu AdMonitoring Sdružení pro internetovou reklamu.

Redakce

16. 3. 2012 8:36
| 1

Získáme v prohlížečích tlačítko "Nechci být sledován?"

Digital Advertising Alliance (DAA), koalice internetových gigantů, přišla minulý týden s návrhem univerzálního „do not track“ (nesledovat) mechanismu, který by se měl objevit v budoucích verzích prohlížečů. Může ale něco takového vůbec fungovat?

Daniel Dočekal

29. 2. 2012 6:25