Hlavní navigace

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Jan Beránek

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Google lechtá ego provozovatelů stránek mnohem víc než NetMonitor. Podle experimentu Sdružení pro internetový rozvoj se během tříměsíčního sledování obě metriky víceméně sejdou v případě page views a s trochou dobré vůle i u návštěv, kde Google přidává přibližně deset procent.

Kde se ale rozdíl obou metrik projeví naplno, je počítání uživatelů. „Počty uživatelů nadhodnocují GA více než dvojnásobně. U webů s větší návštěvností jsou rozdíly významnější,“ tvrdí SPIR na speciálním webu s porovnáním obou služeb.


Zdroj: SPIR

NetMonitor bojuje s globální konkurencí především svou silou na lokální scéně a SPIR, který je zadavatelem výzkumu realizovaného agenturami Gemius a Mediaresearch, jej v infografice pasuje na jediný relevantní zdroj informací o návštěvnosti pro mediální agentury a celou scénu online inzerce. 


Zdroj: SPIR

„Google Analytics je vhodný k porozumění chování lidí na vlastním webu a internímu vyhodnocování průběhu návštěvnosti,“ tvrdí SPIR. „Podle NetMonitoru je v ČR na internetu 7 milionů lidí. Podle Google Analytics by to v celku byly desítky milionů uživatelů,“ dokládá to dalším číslem z vlastního průzkumu.

root linux t

Na rozdíl od Google Analytics, které jsou zdarma, je vstup do měření NetMonitoru zpoplatněný (ceník ve formátu .XLS). Řada zejména menších projektů proto často volí spíš bezplatné měření od Googlu. A data pak používají k veřejnému srovnávání s konkurencí, což občas vede k hezkým přestřelkám – jako třeba v případě Dalibora Balšínka a Daniela Dočekala

O vyjádření jsme požádali také zástupce Googlu.