Hlavní navigace

Návštěvnost

Facebook poprvé přišel o uživatele v USA a Kanadě, za čtvrt roku ztratil 700 tisíc DAU

Facebook má aktuálně asi 1,4 miliardy denních aktivních uživatelů (DAU), v severní Americe a Evropě ale jejich počet dlouhodobě stagnuje nebo roste jen velmi pomalu. V aktuálně zveřejněných statistikách sociální sítě se dokonce poprvé objevil…

1. 2. 2018 16:45

Český internet roste a řeší přílepek zákona o léčivech i plány EU na regulaci fake news

Z pohledu žebříčku návštěvnosti stále žádná revoluce. Z pohledu GDPR, ePrivacy a možné regulace fake news od EU ale přijdou těžší časy.

Doba čtení: 4 minuty

Jak používat Product Listy v Google Analytics – analytickou zbraň e-shopů

Jak efektivně měřit chování návštěvníků v e-shopu? Nabízíme jeden tip pro okamžitou optimalizaci problémových míst e-shopu.

6. 12. 2016 8:06
Doba čtení: 5 minut

StatCounter: Mobily a tablety v používání webů poprvé porazily desktop

Statistiky mobilních přístupů na internetové stránky poprvé celosvětově překonaly přístupy ze stolních počítačů – tedy alespoň v údajích služby StatCounter, která analyzuje používání webů na základě měřících kódů na asi 3 milionech světových…

2. 11. 2016 9:11

Upadá zájem o české zpravodajské servery?

Celkový meziroční pokles kolem 5 %. Co by mohlo stát za překvapivým trendem v číslech tuzemských zpravodajských serverů?

Doba čtení: 3 minuty

Nejsledovanější světové kanály na YouTube – PewDiePie stále vládne

Je světovou jedničkou stále PewDiePie, nebo se něco za rok od posledního záznamu stavu změnilo?

Doba čtení: 1 minuta

Oficiální návštěvnost českého internetu bude dále měřit Gemius

NetMonitor zůstane v rukou stávajícího provozovatele, agentury Gemius. Ta vyhrála tendr a slibuje nové funkce a rychlejší dodávky dat.

Doba čtení: 1 minuta

Náhlý pokles čísel návštěvnosti českého internetu? Mohl za to filtr pro AdBlock

Důsledky blokování reklamy z té trochu stinné stránky bylo možné vidět v uplynulých týdnech v měření návštěvnosti českého internetu.

Doba čtení: 3 minuty

Odkud přicházejí zákazníci do e-shopů? Vyhledávání pořád vede

Ať chceme, nebo ne, vyhledávání je stále zdrojem skoro poloviny návštěvnosti a ta přímá hraje skoro třetinovou roli. Česká čísla bohužel ve studii nejsou.

Doba čtení: 1 minuta

O novém provozovateli NetMonitoru se rozhodne mezi Gemiusem a GfK

Sdružení pro internetový rozvoj oznámilo dva finalisty, kteří se utkají o provozování oficiálního měření návštěvnosti na českém internetu.

18. 1. 2016 13:15
Doba čtení: 1 minuta

Videoreklama vyrostla oproti loňskému roku skoro na dvojnásobek

Ve videoreklamě se na českém internetu v listopadu protočilo 130 milionů Kč (necelých 18 % z display reklamy), uvádí Sdružení pro internetový rozvoj.

Doba čtení: 3 minuty

Český NetMonitor chce provozovat pět firem, vítěz má být jasný v únoru

Do tendru Sdružení pro internetový rozvoj na provozovatele měření návštěvnosti českého internetu se přihlásilo pět zájemců.

3. 12. 2015 10:51
Doba čtení: 1 minuta

Facebook změnil definici měsíčních aktivních uživatelů

Stoupající nedůvěra k číslům poskytovaným Facebookem o počtu uživatelů přinesla změnu metriky. Důvěryhodnější ale není.

9. 11. 2015 9:09
Doba čtení: 2 minuty

Firmy z žebříčku Fortune 500 nejvíce používají LinkedIn a Glassdoor

Jaké sociální sítě a média používají americké společnosti z žebříčku Fortune 500? Trochu paradoxně je na prvním místě LinkedIn.

2. 11. 2015 9:21
Doba čtení: 1 minuta

Twitter má zásadní problém, noví uživatelé nepřicházejí

Dalo by se o tom psát znovu a znovu, Twitter pro nové uživatele lákavý není, navíc už zpravidla mají jiné sociální sítě

29. 10. 2015 9:01
Doba čtení: 2 minuty

Míra blokování reklam v ČR se pohybuje kolem 10 %, potvrdil SPIR

V průměru desetina zhlédnutí stránek na českých webech je zasažena blokováním reklam. U některých webů míra blokování dosahuje až 40 %.

Doba čtení: 2 minuty

Dívají se na reklamy na internetu hlavně roboti?

Jedenáct procent displayových reklam a skoro čtvrtinu video inzerce zhlédnou roboti, ne lidé. A stále za to někdo platí.

Doba čtení: 4 minuty

Stav českého internetu: růst internetové populace zpomaluje

SPIR má poprvé od srpna data podle nové metodiky, která lépe měří PC a mobily. Jinak tak nějak klasika, až na Evropskou unii a loterijní zákon.

Doba čtení: 4 minuty

Hledá se nový dodavatel NetMonitoru, SPIR vypsal výběrové řízení

Oficiální měření návštěvnosti momentálně SPIRu dodává výzkumná agentura Gemius, které ale na konci roku 2016 končí smlouva.

14. 9. 2015 10:00
Doba čtení: 1 minuta

Nový NetMonitor: co byste měli vědět o změnách v měření návštěvnosti

Změna metodiky NetMonitoru by měla přinést rychlejší a lepší měření. Zatím se to ale ne zcela povedlo. Otazníků zůstává více.

Doba čtení: 9 minut

NetMonitor: ve zveřejněných nových datech o návštěvnosti jsou chyby

První zveřejnění dat podle upravené metodiky se NetMonitoru úplně nepovedlo. V červnových údajích jsou chyby a realizátor pracuje na nápravě.

22. 7. 2015 15:37
Doba čtení: 1 minuta

Srovnávat NetMonitor s Google Analytics? Zvláštní nápady a navíc zbytečné

Pokud je snaha NetMonitoru o srovnání s Google Analytics pokusem o vzdělávání trhu, tak je to snaha potřebná a chvályhodná. A pokud ne?

Doba čtení: 6 minut

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Doba čtení: 1 minuta

Videoreklama má 19 % peněz z displayové inzerce a NetMonitor změní výpočty RU

Jak se podle NetMonitoru vyvíjí návštěvnost českého internetu? Metodika měření ale bude jiná. A nejlepší jsou zákony, které se na nás chystají.

Doba čtení: 5 minut

SPIR dostal šest návrhů na řešení crossmediálního výzkumu

Šestice návrhů na další vývoj měření návštěvnosti napříč mediatypy se sešlo na podatelně SPIRu. Sdružení chce do konce května všechny zanalyzovat.

7. 5. 2015 14:26
Doba čtení: 1 minuta

Unikátní uživatelé, aktivní návštěvníci, náv­štěvy. Co se vlastně počítá?

Osm set milionů „aktivních uživatelů“ WhatsAppu opět oživilo diskuzi na téma, jak se vlastně měří návštěvnost. Známe ji i z našeho malého rybníčku.

Doba čtení: 11 minut

Věčná otázka zase na stole: je Google+ mrtvá platforma?

Mrtvé město se vrací, je tu další snaha zjistit, jestli je Google+ mrtvá platforma či není. Pravda je někde tam venku. Uprostřed.

Doba čtení: 3 minuty

IAC 2015: Internet v hledáčku politiků i hledání crossmediální­ho grálu

Internet začal zajímat politiky, aspoň verbálně. Velkým tématem Internet Advertising Conference 2015 ale bylo měření návštěvnosti a sledovanosti napříč mediatypy.

13. 4. 2015 9:34
Doba čtení: 5 minut

NetMonitor: Návštěvnost z mobilů a tabletů vyrostla za půl roku o 60 %

Podle únorových čísel NetMonitoru přišly na sledované tuzemské stránky v únoru více než 4 miliony reálných uživatelů z mobilních zařízení.

31. 3. 2015 12:08
Doba čtení: 1 minuta

Český internet má přes 7 milionů uživatelů a v reklamě protočí 14,6 miliard za rok

Tradiční měsíční prezentace výzkumných projektů Sdružení pro internetový rozvoj nepřinesla velká překvapení, ale zato spoustu čísel o českém internetu.

Doba čtení: 3 minuty