Hlavní navigace

Návštěvnost

Jak používat Product Listy v Google Analytics – analytickou zbraň e-shopů

Jak efektivně měřit chování návštěvníků v e-shopu? Nabízíme jeden tip pro okamžitou optimalizaci problémových míst e-shopu.

Vašek Jelen

6. 12. 2016 8:06

StatCounter: Mobily a tablety v používání webů poprvé porazily desktop

Statistiky mobilních přístupů na internetové stránky poprvé celosvětově překonaly přístupy ze stolních počítačů – tedy alespoň v údajích služby StatCounter, která analyzuje používání webů na základě měřících kódů na asi 3 milionech světových…

David Slížek

2. 11. 2016 9:11
Glosa

Upadá zájem o české zpravodajské servery?

Celkový meziroční pokles kolem 5 %. Co by mohlo stát za překvapivým trendem v číslech tuzemských zpravodajských serverů?

Josef Šlerka

5. 10. 2016 12:18

Nejsledovanější světové kanály na YouTube – PewDiePie stále vládne

Je světovou jedničkou stále PewDiePie, nebo se něco za rok od posledního záznamu stavu změnilo?

Daniel Dočekal

2. 8. 2016 13:21
| 7

Oficiální návštěvnost českého internetu bude dále měřit Gemius

NetMonitor zůstane v rukou stávajícího provozovatele, agentury Gemius. Ta vyhrála tendr a slibuje nové funkce a rychlejší dodávky dat.

David Slížek

3. 5. 2016 9:18
Komentář

Náhlý pokles čísel návštěvnosti českého internetu? Mohl za to filtr pro AdBlock

Důsledky blokování reklamy z té trochu stinné stránky bylo možné vidět v uplynulých týdnech v měření návštěvnosti českého internetu.

Daniel Dočekal

7. 4. 2016 6:30

Odkud přicházejí zákazníci do e-shopů? Vyhledávání pořád vede

Ať chceme, nebo ne, vyhledávání je stále zdrojem skoro poloviny návštěvnosti a ta přímá hraje skoro třetinovou roli. Česká čísla bohužel ve studii nejsou.

Daniel Dočekal

4. 4. 2016 9:20
| 2

O novém provozovateli NetMonitoru se rozhodne mezi Gemiusem a GfK

Sdružení pro internetový rozvoj oznámilo dva finalisty, kteří se utkají o provozování oficiálního měření návštěvnosti na českém internetu.

David Slížek

18. 1. 2016 13:15

Videoreklama vyrostla oproti loňskému roku skoro na dvojnásobek

Ve videoreklamě se na českém internetu v listopadu protočilo 130 milionů Kč (necelých 18 % z display reklamy), uvádí Sdružení pro internetový rozvoj.

Daniel Dočekal

17. 12. 2015 12:02
| 5

Český NetMonitor chce provozovat pět firem, vítěz má být jasný v únoru

Do tendru Sdružení pro internetový rozvoj na provozovatele měření návštěvnosti českého internetu se přihlásilo pět zájemců.

David Slížek

3. 12. 2015 10:51

Facebook změnil definici měsíčních aktivních uživatelů

Stoupající nedůvěra k číslům poskytovaným Facebookem o počtu uživatelů přinesla změnu metriky. Důvěryhodnější ale není.

Daniel Dočekal

9. 11. 2015 9:09

Firmy z žebříčku Fortune 500 nejvíce používají LinkedIn a Glassdoor

Jaké sociální sítě a média používají americké společnosti z žebříčku Fortune 500? Trochu paradoxně je na prvním místě LinkedIn.

Daniel Dočekal

2. 11. 2015 9:21

Twitter má zásadní problém, noví uživatelé nepřicházejí

Dalo by se o tom psát znovu a znovu, Twitter pro nové uživatele lákavý není, navíc už zpravidla mají jiné sociální sítě

Daniel Dočekal

29. 10. 2015 9:01

Míra blokování reklam v ČR se pohybuje kolem 10 %, potvrdil SPIR

V průměru desetina zhlédnutí stránek na českých webech je zasažena blokováním reklam. U některých webů míra blokování dosahuje až 40 %.

David Slížek

15. 10. 2015 11:42
Glosa

Dívají se na reklamy na internetu hlavně roboti?

Jedenáct procent displayových reklam a skoro čtvrtinu video inzerce zhlédnou roboti, ne lidé. A stále za to někdo platí.

Daniel Dočekal

14. 10. 2015 6:30
Aktuálně

Stav českého internetu: růst internetové populace zpomaluje

SPIR má poprvé od srpna data podle nové metodiky, která lépe měří PC a mobily. Jinak tak nějak klasika, až na Evropskou unii a loterijní zákon.

Daniel Dočekal

16. 9. 2015 12:16
| 9

Hledá se nový dodavatel NetMonitoru, SPIR vypsal výběrové řízení

Oficiální měření návštěvnosti momentálně SPIRu dodává výzkumná agentura Gemius, které ale na konci roku 2016 končí smlouva.

David Slížek

14. 9. 2015 10:00
Komentář

Nový NetMonitor: co byste měli vědět o změnách v měření návštěvnosti

Změna metodiky NetMonitoru by měla přinést rychlejší a lepší měření. Zatím se to ale ne zcela povedlo. Otazníků zůstává více.

Daniel Dočekal

31. 7. 2015 6:30
| 8

NetMonitor: ve zveřejněných nových datech o návštěvnosti jsou chyby

První zveřejnění dat podle upravené metodiky se NetMonitoru úplně nepovedlo. V červnových údajích jsou chyby a realizátor pracuje na nápravě.

David Slížek

22. 7. 2015 15:37
Komentář

Srovnávat NetMonitor s Google Analytics? Zvláštní nápady a navíc zbytečné

Pokud je snaha NetMonitoru o srovnání s Google Analytics pokusem o vzdělávání trhu, tak je to snaha potřebná a chvályhodná. A pokud ne?

Daniel Dočekal

14. 7. 2015 6:30
| 9

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Jan Beránek

1. 7. 2015 11:38
| 6

Videoreklama má 19 % peněz z displayové inzerce a NetMonitor změní výpočty RU

Jak se podle NetMonitoru vyvíjí návštěvnost českého internetu? Metodika měření ale bude jiná. A nejlepší jsou zákony, které se na nás chystají.

Daniel Dočekal

16. 6. 2015 12:04
| 4

SPIR dostal šest návrhů na řešení crossmediálního výzkumu

Šestice návrhů na další vývoj měření návštěvnosti napříč mediatypy se sešlo na podatelně SPIRu. Sdružení chce do konce května všechny zanalyzovat.

Jan Beránek

7. 5. 2015 14:26
Komentář

Unikátní uživatelé, aktivní návštěvníci, náv­štěvy. Co se vlastně počítá?

Osm set milionů „aktivních uživatelů“ WhatsAppu opět oživilo diskuzi na téma, jak se vlastně měří návštěvnost. Známe ji i z našeho malého rybníčku.

Daniel Dočekal

28. 4. 2015 6:30
| 4
Glosa

Věčná otázka zase na stole: je Google+ mrtvá platforma?

Mrtvé město se vrací, je tu další snaha zjistit, jestli je Google+ mrtvá platforma či není. Pravda je někde tam venku. Uprostřed.

Daniel Dočekal

20. 4. 2015 6:30
Report

IAC 2015: Internet v hledáčku politiků i hledání crossmediální­ho grálu

Internet začal zajímat politiky, aspoň verbálně. Velkým tématem Internet Advertising Conference 2015 ale bylo měření návštěvnosti a sledovanosti napříč mediatypy.

David Slížek

13. 4. 2015 9:34

NetMonitor: Návštěvnost z mobilů a tabletů vyrostla za půl roku o 60 %

Podle únorových čísel NetMonitoru přišly na sledované tuzemské stránky v únoru více než 4 miliony reálných uživatelů z mobilních zařízení.

Jan Beránek

31. 3. 2015 12:08

Český internet má přes 7 milionů uživatelů a v reklamě protočí 14,6 miliard za rok

Tradiční měsíční prezentace výzkumných projektů Sdružení pro internetový rozvoj nepřinesla velká překvapení, ale zato spoustu čísel o českém internetu.

Daniel Dočekal

17. 3. 2015 11:42
| 2

Jak se projevila čistka mezi fanoušky na největších stránkách na Facebooku?

Přislíbené odstranění neaktivních účtů a účtů zemřelých z řad fanoušků facebookových stránek se už projevilo. Podívejte se na patnáct největších stránek.

Daniel Dočekal

17. 3. 2015 9:47
| 1

SPIR vyzývá agentury k podání návrhů na crossmediální mě­ření

Pod výzvu k podání návrhů na crossmediální měření se podepsala i Unie vydavatelů, Asociace měření venkovní reklamy a Rozhlasová sekce SKMO.

David Slížek

6. 3. 2015 11:00