Hlavní navigace

Facebook poprvé přišel o uživatele v USA a Kanadě, za čtvrt roku ztratil 700 tisíc DAU

1. 2. 2018

Sdílet

Facebook - DAU - denní aktivní uživatelé - 2017 Autor: Facebook

Facebook má aktuálně asi 1,4 miliardy denních aktivních uživatelů (DAU), v severní Americe a Evropě ale jejich počet dlouhodobě stagnuje nebo roste jen velmi pomalu. V aktuálně zveřejněných statistikách sociální sítě se dokonce poprvé objevil pokles této metriky. V USA a Kanadě Facebook mezi třetím a čtvrtým čtvrtletím 2017 ztratil asi 700 tisíc denních aktivních uživatelů (DAU).

Podle vyjádření CFO Facebooku Davida Wehnera by mělo jít o dočasný pokles. „Předpokládáme ale, že počet DAU v tomto regionu může kvůli relativně vysoké penetraci kolísat,“ dodal Wehner. Celosvětově Facebooku počet DAU vzrostl meziročně o 14 %, růst přitom táhnou Indie, Indonésie a Brazílie.


Autor: Facebook

Podle šéfa Facebooku Marka Zuckerberga je severoamerický pokles zapříčiněný změnami, které sociální síť v poslední době provádí – například omezováním dosahu příspěvků stránek a zvýhodněním příspěvků od přátel, rodiny či skupin.

„Odhadujeme, že se ve čtvrtém čtvrtletí kvůli těmto změnám snížilo množství času stráveného na Facebooku o zhruba 5 %,“ řekl v konferenčním hovoru k hospodářským výsledkům své firmy. Jde podle něj o úbytek asi 50 milionů hodin za den.

Změny mají být součástí nové strategie Facebooku, kterou Zuckerberg popisuje jako důraz na „dobře trávený čas“ a „smysluplnější sociální interakce“.

Facebooku se i přes stagnující čísla v některých regionech finančně nadmíru daří. Tržby za celý rok 2017 mají dosáhnout 40 miliard dolarů (47% nárůst). Jen ve čtvrtém čtvrtletí utržil 12,8 miliardy dolarů, přičemž 11,4 miliardy pocházelo z mobilní reklamy.

Našli jste v článku chybu?
  • Aktualita je stará, nové názory již nelze přidávat.

Byl pro vás článek přínosný?

Autor aktuality

Šéfredaktor Lupa.cz a externí spolupracovník Českého rozhlasu Plus. Dříve editor IHNED.cz, předtím Aktuálně.cz a Českého rozhlasu. Najdete mě na Twitteru nebo na LinkedIn

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).