Jak australská média zasáhlo zablokování možnosti publikovat na Facebooku zpravodajský obsah? První odhady analytické společnosti Chartbeat mluví o přibližně 13% celkovém poklesu návštěvnosti zpravodajských webů. Informovala o tom agentura Reuters.
Chartbeat porovnával data o návštěvnosti přibližně 250 médií za středu, kdy ještě zákaz neplatil, se čtvrtkem, kdy jej Facebook na sdílení zpravodajského obsahu v Austrálii uvalil. Jde tedy jen o přibližný dopad prvního dne blokace.
Návštěvnost zpráv z vyhledávání Googlu v Austrálii podle Chartbeatu stoupla z 26 % na 34 %, ale zároveň návštěvnost z Facebooku klesla z 21 % na 2 %. Podobné to je s návštěvností ze zahraničí, která u vyhledávání Googlu stoupla z 38 % na 52 %, ale u Facebooku poklesla z 30 % na 4 %.
Facebook ve čtvrtek (ve středu večer našeho času) oznámil, že v Austrálii přestává médiím a uživatelům umožňovat sdílení zpravodajského obsahu. Firma tak reagovala na chystaný zákon, který má dát vydavatelům právo požadovat po Googlu a Facebooku za používání online obsahu médií licenční poplatky.