LinkedIn zůstává nejpoužívanější sociální platformou mezi americkými společnostmi z žebříčku Fortune 500. Aktivní účet na LinkedIn má 93 % z nich. Jednak to svědčí o výrazně silnější pozici Linkedin v USA než jinde, ale také o tom, že velké firmy příliš nechápou, že sociální aktivity se odehrávají jinde, než na LinkedIn.
Novým přírůstkem do každoroční analýzy je ale služba Glassdoor, kde je aktivních 87 % firem z Fortune 500. Jde o službu, na které je zajímavé spojení mezi portálem pro pracovní příležitosti a místem, kde zaměstnanci hodnotí své zaměstnavatele. V Česku není nijak zvlášť rozšířená ani známá.
Na třetím místě najdete Twitter (78 %) a teprve za ním Facebook (74 %). Opět jde o ukázku toho, že sociální sítě mají v různých zemích rozdílný význam, bez ohledu na počty uživatelů. První pětici uzavírá YouTube s 64% podílem.
Klesá počet firem, které používají blogy – z 31 % v loňském roce na 21 % v tom letošním. A výrazně vzrostl počet firem, které používají Instagram (z 20 % na 33 %). Mírně pokleslo využití Google+ (z 38 % na 33 %) a velmi nízké je využití Foursquare, kde má pouze 8 % společností místo, o které pečují.
Zdroj: The 2015 Fortune 500 and Social Media: Instagram Gains, Blogs Lose