Hlavní navigace

SPIR

Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) je profesní organizace, která sdružení subjekty působící v oblasti internetové reklamy. Tvoří ho poskytovatelé reklamního prostoru (internetová média) i zadavatele internetové reklamy (inzerenti a mediální agentury).  SPIR zajišťuje měření návštěvnosti internetu NetMonitor a monitoring internetových reklamních příjmů AdMonitoring.

Členskou základnu sdružení v současné době tvoří 48 členů.

Novým předsedou výkonné rady SPIR se stal Michal Hanák z vydavatelství MAFRA

Oborové sdružení tuzemských online mediálních firem nově povede člen představenstva vydavatelství MAFRA Michal Hanák. Novými místopředsedy výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) se zároveň stali Ivan Mikula ze Seznam.cz a Martin…

28. 5. 2018 17:08

GDPR last minute: Co regulace znamená pro provozovatele a klienty cloudových aplikací?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Existují minimální požadavky na zabezpečení hesel?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Co všechno musí splnit provozovatel menšího e-shopu?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

GDPR last minute: Jak je to s logováním IP adres na serveru?

Ještě nejste připraveni na obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), které vstoupí v účinnost 25. května? Nabízíme odpovědi na některé praktické otázky.

Doba čtení: 2 minuty

Internet Advertising Conference 2018: GDPR pročistí trh

Připravit se na GDPR není sice snadné, avšak je to příležitost nejen udělat si v datech pořádek, ale také očistit trh od podvodníků a napravit mu pověst.

Doba čtení: 7 minut

Ján Simkanič po deseti letech skončí v čele Sdružení pro internetový rozvoj

Nebudu znovu kandidovat, říká v rozhovoru pro server Mediaguru současný předseda výkonné rady Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) Ján Simkanič (zároveň výkonný ředitel firmy Internet Info, vydavatele Lupy – pozn. redakce).  Z jarní volby…

7. 3. 2018 11:18

V online reklamě se loni v Česku protočilo přes 23 miliard Kč, hlásí SPIR

Online inzerce v Česku zaznamenala meziroční růst o 18 %, říkají výsledky tradičního výzkumu Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Objem investic do internetové reklamy loni dosáhl 23,3 miliardy Kč. Jde o ceníkové ceny. Autor: SPIR Mezi…

Český internet roste a řeší přílepek zákona o léčivech i plány EU na regulaci fake news

Z pohledu žebříčku návštěvnosti stále žádná revoluce. Z pohledu GDPR, ePrivacy a možné regulace fake news od EU ale přijdou těžší časy.

Doba čtení: 4 minuty

Mobile Internet Forum 2017: se sítěmi 5. generace přijde do ČR snad i čtvrtý operátor

Otevřít trh čtvrtému hráči se ČTÚ snaží aukcemi postupně uvolňovaných kmitočtových pásem. Mimoto zvažuje regulaci velkoobchodního přístupu k mobilním datům.

Doba čtení: 6 minut

Jana Břeská (SPIR): Státní IT a e-government dokáže změnit jen člověk nad všemi ministry

Digitální koordinátor je dobrý začátek, ale nemá dostatek pravomocí, aby v přístupu státu k elektronizaci něco podstatného změnil.

Doba čtení: 8 minut

GDPR není radno podceňovat. S přípravami chce pomoci SPIR videem

Už příští rok v květnu začne platit nová evropská regulace ochrany osobních údajů, která se maskuje za tajemnou zkratku GDPR. Ta už zaměstnává nejen právníky, ale i oborové organizace. Kromě APEKu, který pořádá pro internetové obchodníky právní…

Displejová reklama v květnu stagnovala, monitorované příjmy z videoreklamy klesly o tři miliony

UVNITŘ TABULKY – Během května utratili zadavatelé za bannerovou reklamu na sledovaných webech necelých 652 milionů korun.

4. 7. 2017 8:00
Doba čtení: 1 minuta

IAC 2017: Internet je Popelka, kterou se všichni snaží regulovat. A televize je krb

Internet je dospělý, ale chybí mu data. A v oblasti zábavy televizi neporazil. Co jsme se dozvěděli na výročním setkání českého digitálního reklamního trhu?

Doba čtení: 7 minut

Média mají ručit za pravdivost reklam na léčivé přípravky. Jejich právníci se chystají bránit

Novela zákona o regulaci reklamy přináší zajímavou novinku, proti které se chystají vzbouřit právní zástupci většiny mediálních organizací.

Doba čtení: 10 minut

SPIR hlásí rekord: v online reklamě se loni protočilo skoro 20 miliard

Jde o ceníkové ceny, ale i tak je to úctyhodné číslo: podle údajů Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) dosáhl objem internetové inzerce v loňském roce 19,7 miliardy Kč. Meziroční nárůst (v ceníkových cenách) činí 31 %. Vyplývá to z výzkumu,…

Internetová ekonomika tvoří přes 4 procenta HDP, stát ale hodně zaostává

Český stát ve využívání internetu hrubě zaostává za soukromými firmami, vyplývá z nové studie o stavu internetové ekonomiky, kterou vydalo Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Navázalo tak na obdobnou studii vydanou před třemi lety (ovšem do…

Nejvíce online investic putuje do reklamy ve vyhledávačích

Výdaje do online reklamy rostou nejrychleji ze všech mediatypů, během první poloviny letošního roku přesáhly v Evropě osmnáct miliard eur.

12. 12. 2016 6:00
Doba čtení: 1 minuta

Na webu prý videoreklama lidem tolik nevadí. A bude jí čím dál víc

Co jsme se dozvěděli na klubovém večeru SPIRu, který byl věnován internetovému videu a videoreklamě v Česku?

Doba čtení: 3 minuty

Se státní správou se bude za SPIR přátelit Jana Břeská. Střídá Josefa Boušku

Vztahy Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) se státní správou má od listopadu na starosti Jana Břeská. Má za sebou zkušenosti hned z několika úřadů. Na ministerstvu průmyslu a na Úřadu vlády ČR se zabývala evropskou politikou mimo jiné v oblasti…

Oficiální návštěvnost českého internetu bude dále měřit Gemius

NetMonitor zůstane v rukou stávajícího provozovatele, agentury Gemius. Ta vyhrála tendr a slibuje nové funkce a rychlejší dodávky dat.

Doba čtení: 1 minuta

Na Internetu přituhuje, varoval na IAC 2016 Ján Simkanič ze SPIRu

„George Orwell a 1984 nebyl návod k použití, ale varování,“ vzkázal Ján Simkanič v keynote na letošní Internet Advertising Conference.

Doba čtení: 3 minuty

Náhlý pokles čísel návštěvnosti českého internetu? Mohl za to filtr pro AdBlock

Důsledky blokování reklamy z té trochu stinné stránky bylo možné vidět v uplynulých týdnech v měření návštěvnosti českého internetu.

Doba čtení: 3 minuty

Sněmovní výbor odmítl změny zákona, který má přinést blokování webů

Rozpočtový výbor Poslanecké sněmovny odmítl pozměňovací návrhy, aby blokování webů musel posvětit soud, nebo aby vůbec nebylo možné.

Doba čtení: 1 minuta

SPIR varuje před možnými dopady zavedení trestného činu pomluvy na média

Sdružení pro internetový rozvoj se domnívá, že rozšíření trestní odpovědnosti právnických osob na trestný čin pomluvy povede k neúnosnému tlaku na autocenzuru novinářů i vydavatelů.

Doba čtení: 2 minuty

SPIR lobuje u poslanců proti blokování nelegálních sázkových služeb

Sdružení pro internetový rozvoj oslovilo poslance, kteří mají rozhodovat o vládním návrhu zákona o hazardních hrách. Vadí mu možná blokace internetových stránek.

Doba čtení: 3 minuty

O novém provozovateli NetMonitoru se rozhodne mezi Gemiusem a GfK

Sdružení pro internetový rozvoj oznámilo dva finalisty, kteří se utkají o provozování oficiálního měření návštěvnosti na českém internetu.

18. 1. 2016 13:15
Doba čtení: 1 minuta

Internetová televize a video v roce 2015: předehra k velkému přetahování o diváky

Většina lidí se ráda baví u ozvučených obrázků, to se od vynálezu filmu a pak televize nezměnilo. Díky internetu se ale proměňuje, kdo jim je pouští a jak.

Doba čtení: 7 minut

Videoreklama vyrostla oproti loňskému roku skoro na dvojnásobek

Ve videoreklamě se na českém internetu v listopadu protočilo 130 milionů Kč (necelých 18 % z display reklamy), uvádí Sdružení pro internetový rozvoj.

Doba čtení: 3 minuty

Český NetMonitor chce provozovat pět firem, vítěz má být jasný v únoru

Do tendru Sdružení pro internetový rozvoj na provozovatele měření návštěvnosti českého internetu se přihlásilo pět zájemců.

3. 12. 2015 10:51
Doba čtení: 1 minuta