Internetová reklama v Česku loni vyrostla o 18 procent na 57 miliard, letos růst zpomalí

17. 4. 2023

Sdílet

Internetová reklama v roce 2022 Autor: SPIR
Internetová reklama v roce 2022

Výdaje do online reklamy v roce 2022 meziročně vyrostly o 18 procent na skoro 57 miliard korun. V letošním roce by podle odhadů měly vyskočit na 60,8 miliardy korun. Jde o kombinaci ceníkových a čistých cen. Uvádí to nová zpráva Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR).

Na růstu se nejvíce podílela display reklama (plus 23 procent) a reklama ve vyhledávání (devět procent). Programatický nákup display reklamy se zvýšil o 35 procent.

“Pro rok 2023 je odhadováno zpomalení vývoje na sedmiprocentní růst, což by znamenalo investice celkem 60,8 miliardy korun do internetové inzerce v roce 2023. V odhadech růstu jsou účastníci výzkumu tradičně konzervativní, letos k opatrnosti v odhadu přispívá navíc i nepříznivá ekonomická situace a dopady inflace,” shrnul SPIR.

Našli jste v článku chybu?

Autor aktuality

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).