Hlavní navigace

NetMonitor: ve zveřejněných nových datech o návštěvnosti jsou chyby

První zveřejnění dat podle upravené metodiky se NetMonitoru úplně nepovedlo. V červnových údajích jsou chyby a realizátor pracuje na nápravě.

David Slížek

22. 7. 2015 15:37
Doba čtení: 1 minuta

SPIR se pustil do veřejného srovnávání NetMonitoru s Google Analytics

Souboj mezi Reálným uživatelem a Unikátním návštěvníkem. Tak by se dal ve zkratce popsat rozpor mezi tuzemským auditovaným NetMonitorem a globálními Google Analytics.

Jan Beránek

1. 7. 2015 11:38
| 6
Doba čtení: 1 minuta

Videoreklama má 19 % peněz z displayové inzerce a NetMonitor změní výpočty RU

Jak se podle NetMonitoru vyvíjí návštěvnost českého internetu? Metodika měření ale bude jiná. A nejlepší jsou zákony, které se na nás chystají.

Daniel Dočekal

16. 6. 2015 12:04
| 4
Doba čtení: 5 minut

Předsedou Výkonné rady SPIR bude dále Ján Simkanič

Profesní Sdružení pro internetový rozvoj si zvolilo novou výkonnou radu a nové předsednictvo, které je povede do roku 2016.

David Slížek

27. 5. 2015 18:22
Doba čtení: 1 minuta

Zvolte Jiřího Peterku do Rady ČTÚ, píše ministrům SPIR, NIX.cz i CZ.NIC

Sdružení pro internetový rozvoj zaslalo dopisy ministrům Sobotkovy vlády. Žádá je o zvolení publicisty Jiřího Peterky do Rady ČTÚ. Přidal se i NIX.cz a CZ.NIC.

David Slížek

26. 5. 2015 11:28
Doba čtení: 3 minuty

SPIR dostal šest návrhů na řešení crossmediálního výzkumu

Šestice návrhů na další vývoj měření návštěvnosti napříč mediatypy se sešlo na podatelně SPIRu. Sdružení chce do konce května všechny zanalyzovat.

Jan Beránek

7. 5. 2015 14:26
Doba čtení: 1 minuta
Komentář

Smrt Flashe už předpovídá i český SPIR. Flash ale ne a ne vymřít

Český SPIR vydal něco na způsob příručky k přechodu z Flashe na HTML 5. Týká se především agentur a inzerentů.

Daniel Dočekal

29. 4. 2015 6:30
Doba čtení: 4 minuty

SPIR připravil pravidla pro používání nativní reklamy

Dokument se stal doplňkem Etického kodexu přebírání zpráv na internetu. Nativní reklama tak dostává jasnou definici a zakotvení.

Jan Beránek

14. 4. 2015 10:41
Doba čtení: 1 minuta
Report

IAC 2015: Internet v hledáčku politiků i hledání crossmediální­ho grálu

Internet začal zajímat politiky, aspoň verbálně. Velkým tématem Internet Advertising Conference 2015 ale bylo měření návštěvnosti a sledovanosti napříč mediatypy.

David Slížek

13. 4. 2015 9:34
Doba čtení: 5 minut

Vicepremiér Bělobrádek: Internetový průmysl má být vládní prioritou

Vnímáme ze strany kabinetu zájem o internet, to je velký posun, říká předseda Sdružení pro internetový rozvoj Ján Simkanič.

Redakce

10. 4. 2015 10:03
| 5
Doba čtení: 1 minuta

Český internet má přes 7 milionů uživatelů a v reklamě protočí 14,6 miliard za rok

Tradiční měsíční prezentace výzkumných projektů Sdružení pro internetový rozvoj nepřinesla velká překvapení, ale zato spoustu čísel o českém internetu.

Daniel Dočekal

17. 3. 2015 11:42
| 2
Doba čtení: 3 minuty
Komentář

Český internet je nad 7 miliony měsíčních uživatelů a videoreklama ros­te

Optimistický vývoj reklamy, stoupající videoreklama, crosmediální měření a boj proti zlému Google, co krade obrázky. Jak se ke konci roku daří českému internetu?

Daniel Dočekal

23. 12. 2014 6:30
Doba čtení: 4 minuty

Pětina uživatelů v ČR si koupila online obsah, za rok utratili v průměru 751 Kč

Pokud chcete inkasovat peníze od českých internetových uživatelů, pořiďte si nové Uloz.to nebo Dropbox. Právě za poplatky v úložištích totiž utrácejí nejčastěji.

David Slížek

6. 11. 2014 14:28
| 3
Doba čtení: 2 minuty

SPIR: pokud spor o Google Image Search nevyřeší Evropa, půjdeme k soudu

S blížícím se termínem, kdy má Evropská komise rozhodovat v antimonopolním řízení s Googlem, přitlačilo i Sdružení pro internetový rozvoj.

David Slížek

27. 5. 2014 12:11
Doba čtení: 2 minuty

SPIR bude nově fungovat pod názvem Sdružení pro internetový rozvoj

Zažitá zkratka se ale měnit nebude. Nově se členem sdružení bude moci stát jakákoliv tuzemská firma či podnikatel mající zájem o rozvoj Internetu.

Martin Vyleťal

21. 5. 2014 14:23
| 4
Doba čtení: 2 minuty
Glosa

Ján Simkanič: Mentální cvičení do složité doby

„Nejlepší mozky naší generace si lámou hlavu, jak lidi přimět klikat na reklamy.“ Přinášíme celé znění úvodního projevu výkonného ředitele SPIRu na Internet Advertising Conference.

Ján Simkanič

24. 4. 2014 9:37
Doba čtení: 6 minut

SPIR pořádá 7. ročník Internet Advertising Conference

Nejvýznamnější česká odborná konference o stavu, vývoji a budoucnosti internetové reklamy a mediálního trhu se letos uskuteční ve čtvrtek 24. dubna v Clarion Congress Hotel Prague.

Redakce

8. 4. 2014 13:40
Doba čtení: 1 minuta

SPIR si vybral pro další dva roky společnost Gemius

Výkonná rada Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) rozhodla, že dodavatelem výzkumu NetMonitor v letech 2015 a 2016 bude firma Gemius.

Redakce

7. 4. 2014 23:29
| 1
Doba čtení: do minuty
Komentář

Stopování na webu: cookies již nestačí

Stopování uživatelů pomocí cookies např. pro potřeby cílení reklamy začíná být problematické jak legislativně, tak technicky. Nahradí cookies otisky prohlížeče nebo ještě něco jiného?

Jiří Macich ml.

6. 3. 2014 6:30
Doba čtení: 8 minut

V české internetové reklamě se loni protočilo 13 miliard korun

Výdaje do internetové reklamy na českém trhu stouply loni meziročně o pětinu. Výrazně posílil prodej reklamy modelem RTB, ale například i PR články a videoreklama.

Martin Vyleťal

5. 3. 2014 11:30
| 5
Doba čtení: 2 minuty
Studie

Internet pomáhá tvořit až desetinu HDP v ČR, stát ho ale přehlíží

Aktuální data o vlivu internetu na národní hospodářství a průmysl České republiky najdete v nově vydané studii, za kterou stojí SPIR a EEIP.

Daniel Dočekal

5. 2. 2014 6:30
Doba čtení: 7 minut

Počet webových stránek zobrazených přes mobily vzrostl o polovinu

Vyplývá to z měření NetMonitoru. V průběhu loňského roku vzrostl o více než polovinu nejen počet zobrazených stránek, ale i počet uživatelů navštěvujících weby z mobilů.

Martin Vyleťal

29. 1. 2014 16:26
| 1
Doba čtení: 1 minuta

Už třetina českých uživatelů internetu přistupuje k webu i mobilně

Objem webových stránek zobrazených mobilně je však stále o dost menší, než co si prohlédneme celkově. Poznatky vycházejí z měření za říjen a listopad 2013.

Marek Janouš

2. 1. 2014 14:34
Doba čtení: 1 minuta

Počet uživatelů českého Internetu roste, v říjnu jich bylo více než 6,8 milionů

Mobilních uživatelů je podle měření NetMonitoru 2,07 milionu. Streamované video si v říjnu pustilo alespoň jednou 3,5 milionu uživatelů.

Martin Vyleťal

13. 12. 2013 14:11
Doba čtení: 1 minuta

Nejvíce na videoreklamě v listopadu vydělala televize Prima

Vyplývá to z údajů projektu AdMomonitoring. Výdaje na videoreklamu tvoří zhruba pět procent celkových výdajů na displejovou reklamu na Internetu.

Martin Vyleťal

13. 12. 2013 13:58
Doba čtení: 1 minuta
Komentář

Dá se srovnat videoreklama s televizemi? SPIR zavádí novou jednotku iGRP

Nová metrika má umožnit srovnávání výkonu internetové videoreklamy jednou veličinou. SPIR chce příští rok do čísel NetMonitoru zahrnout také měření sledovanosti videoreklamy.

David Slížek

15. 11. 2013 6:30
| 6
Doba čtení: 4 minuty

SPIR: V Česku se za internetovou reklamu vydává nejvíce z CEE

Výdaje za internetovou reklamu vycházejí v Česku na hlavu jen trochu pod celoevropským průměrem. A meziročně rychle rostou.

Marek Janouš

19. 9. 2013 17:11
| 5
Doba čtení: 1 minuta
Aktuálně

Český Internet měl nejvíce uživatelů letos v březnu, roste i digitální reklama

Mobilních uživatelů je podle měření Netmonitoru 1,67 milionu a na počtu zobrazených stránek se mobilní český Internet podílí zhruba osmi procenty.

Daniel Dočekal

17. 9. 2013 17:49
| 3
Doba čtení: 4 minuty

Výdaje do internetové reklamy vzrostly loni v Evropě o více než 11 procent

Zadavatelé utratili na internetu za loňský rok 24,3 miliard euro. Internetová reklama rostla nejrychleji ze všech mediatypů a v Evropě do ní mířila čtvrtina inzertních výdajů do médií.

Martin Vyleťal

12. 9. 2013 14:24
Doba čtení: 2 minuty
Polemika

Na změně vyhledávání obrázků není nic neférového, říká šéf Googlu pro copyright

Fred von Lohman brání lednovou změnu ve vyhledání obrázků. Podle Vladana Rámiše ze SPIRu by měl ale Google zohlednit i zájmy autorů obsahu.

Martin Vyleťal

6. 8. 2013 8:05
Doba čtení: 10 minut