Hlavní navigace
Komentář

Smrt Flashe už předpovídá i český SPIR. Flash ale ne a ne vymřít

Český SPIR vydal něco na způsob příručky k přechodu z Flashe na HTML 5. Týká se především agentur a inzerentů.

Daniel Dočekal

29. 4. 2015 6:30

SPIR připravil pravidla pro používání nativní reklamy

Dokument se stal doplňkem Etického kodexu přebírání zpráv na internetu. Nativní reklama tak dostává jasnou definici a zakotvení.

Jan Beránek

14. 4. 2015 10:41
Report

IAC 2015: Internet v hledáčku politiků i hledání crossmediální­ho grálu

Internet začal zajímat politiky, aspoň verbálně. Velkým tématem Internet Advertising Conference 2015 ale bylo měření návštěvnosti a sledovanosti napříč mediatypy.

David Slížek

13. 4. 2015 9:34

Vicepremiér Bělobrádek: Internetový průmysl má být vládní prioritou

Vnímáme ze strany kabinetu zájem o internet, to je velký posun, říká předseda Sdružení pro internetový rozvoj Ján Simkanič.

Redakce

10. 4. 2015 10:03
| 5

Český internet má přes 7 milionů uživatelů a v reklamě protočí 14,6 miliard za rok

Tradiční měsíční prezentace výzkumných projektů Sdružení pro internetový rozvoj nepřinesla velká překvapení, ale zato spoustu čísel o českém internetu.

Daniel Dočekal

17. 3. 2015 11:42
| 2
Komentář

Český internet je nad 7 miliony měsíčních uživatelů a videoreklama ros­te

Optimistický vývoj reklamy, stoupající videoreklama, crosmediální měření a boj proti zlému Google, co krade obrázky. Jak se ke konci roku daří českému internetu?

Daniel Dočekal

23. 12. 2014 6:30

Pětina uživatelů v ČR si koupila online obsah, za rok utratili v průměru 751 Kč

Pokud chcete inkasovat peníze od českých internetových uživatelů, pořiďte si nové Uloz.to nebo Dropbox. Právě za poplatky v úložištích totiž utrácejí nejčastěji.

David Slížek

6. 11. 2014 14:28
| 3

SPIR: pokud spor o Google Image Search nevyřeší Evropa, půjdeme k soudu

S blížícím se termínem, kdy má Evropská komise rozhodovat v antimonopolním řízení s Googlem, přitlačilo i Sdružení pro internetový rozvoj.

David Slížek

27. 5. 2014 12:11

SPIR bude nově fungovat pod názvem Sdružení pro internetový rozvoj

Zažitá zkratka se ale měnit nebude. Nově se členem sdružení bude moci stát jakákoliv tuzemská firma či podnikatel mající zájem o rozvoj Internetu.

Martin Vyleťal

21. 5. 2014 14:23
| 4
Glosa

Ján Simkanič: Mentální cvičení do složité doby

„Nejlepší mozky naší generace si lámou hlavu, jak lidi přimět klikat na reklamy.“ Přinášíme celé znění úvodního projevu výkonného ředitele SPIRu na Internet Advertising Conference.

Ján Simkanič

24. 4. 2014 9:37

SPIR pořádá 7. ročník Internet Advertising Conference

Nejvýznamnější česká odborná konference o stavu, vývoji a budoucnosti internetové reklamy a mediálního trhu se letos uskuteční ve čtvrtek 24. dubna v Clarion Congress Hotel Prague.

Redakce

8. 4. 2014 13:40

SPIR si vybral pro další dva roky společnost Gemius

Výkonná rada Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR) rozhodla, že dodavatelem výzkumu NetMonitor v letech 2015 a 2016 bude firma Gemius.

Redakce

7. 4. 2014 23:29
| 1
Komentář

Stopování na webu: cookies již nestačí

Stopování uživatelů pomocí cookies např. pro potřeby cílení reklamy začíná být problematické jak legislativně, tak technicky. Nahradí cookies otisky prohlížeče nebo ještě něco jiného?

Jiří Macich ml.

6. 3. 2014 6:30

V české internetové reklamě se loni protočilo 13 miliard korun

Výdaje do internetové reklamy na českém trhu stouply loni meziročně o pětinu. Výrazně posílil prodej reklamy modelem RTB, ale například i PR články a videoreklama.

Martin Vyleťal

5. 3. 2014 11:30
| 5
Studie

Internet pomáhá tvořit až desetinu HDP v ČR, stát ho ale přehlíží

Aktuální data o vlivu internetu na národní hospodářství a průmysl České republiky najdete v nově vydané studii, za kterou stojí SPIR a EEIP.

Daniel Dočekal

5. 2. 2014 6:30

Počet webových stránek zobrazených přes mobily vzrostl o polovinu

Vyplývá to z měření NetMonitoru. V průběhu loňského roku vzrostl o více než polovinu nejen počet zobrazených stránek, ale i počet uživatelů navštěvujících weby z mobilů.

Martin Vyleťal

29. 1. 2014 16:26
| 1

Už třetina českých uživatelů internetu přistupuje k webu i mobilně

Objem webových stránek zobrazených mobilně je však stále o dost menší, než co si prohlédneme celkově. Poznatky vycházejí z měření za říjen a listopad 2013.

Marek Janouš

2. 1. 2014 14:34

Počet uživatelů českého Internetu roste, v říjnu jich bylo více než 6,8 milionů

Mobilních uživatelů je podle měření NetMonitoru 2,07 milionu. Streamované video si v říjnu pustilo alespoň jednou 3,5 milionu uživatelů.

Martin Vyleťal

13. 12. 2013 14:11

Nejvíce na videoreklamě v listopadu vydělala televize Prima

Vyplývá to z údajů projektu AdMomonitoring. Výdaje na videoreklamu tvoří zhruba pět procent celkových výdajů na displejovou reklamu na Internetu.

Martin Vyleťal

13. 12. 2013 13:58
Komentář

Dá se srovnat videoreklama s televizemi? SPIR zavádí novou jednotku iGRP

Nová metrika má umožnit srovnávání výkonu internetové videoreklamy jednou veličinou. SPIR chce příští rok do čísel NetMonitoru zahrnout také měření sledovanosti videoreklamy.

David Slížek

15. 11. 2013 6:30
| 6

SPIR: V Česku se za internetovou reklamu vydává nejvíce z CEE

Výdaje za internetovou reklamu vycházejí v Česku na hlavu jen trochu pod celoevropským průměrem. A meziročně rychle rostou.

Marek Janouš

19. 9. 2013 17:11
| 5
Aktuálně

Český Internet měl nejvíce uživatelů letos v březnu, roste i digitální reklama

Mobilních uživatelů je podle měření Netmonitoru 1,67 milionu a na počtu zobrazených stránek se mobilní český Internet podílí zhruba osmi procenty.

Daniel Dočekal

17. 9. 2013 17:49
| 3

Výdaje do internetové reklamy vzrostly loni v Evropě o více než 11 procent

Zadavatelé utratili na internetu za loňský rok 24,3 miliard euro. Internetová reklama rostla nejrychleji ze všech mediatypů a v Evropě do ní mířila čtvrtina inzertních výdajů do médií.

Martin Vyleťal

12. 9. 2013 14:24
Polemika

Na změně vyhledávání obrázků není nic neférového, říká šéf Googlu pro copyright

Fred von Lohman brání lednovou změnu ve vyhledání obrázků. Podle Vladana Rámiše ze SPIRu by měl ale Google zohlednit i zájmy autorů obsahu.

Martin Vyleťal

6. 8. 2013 8:05

SPIR: Internetová videoreklama roste

Videa na internetu pravidelně sleduje nejméně polovina uživatelů, a tak se k této formě obsahu obrací pozornost inzerentů hledajících nové způsoby, jak zaujmout.

Marek Janouš

19. 7. 2013 15:10
Statistiky

Mobilní Internet v Česku roste: z mobilu či tabletu je 6,5 % zhlédnutí stránek

Český Internet měl v dubnu 6,68 milionu uživatelů, v žebříčcích serverů nejsou velké změny, a v reklamě se v květnu proinzerovalo 613 milionů. Co dalšího prozradil Netmonitor?

Daniel Dočekal

12. 6. 2013 12:02

Největším zadavatelem bannerové reklamy byl v únoru Internet Mall

Provozovatel e-shopu Mall.cz si v únoru objednal bannerovou reklamu v hodnotě 25 milionů korun v ceníkových cenách. Celkově inzerenti využili reklamní prostor v ceně 417 milionů korun.

Martin Vyleťal

13. 3. 2013 13:35
| 4

NetMonitor změnil metodiku měření, nově zohledňuje i Google a Facebook

SPIR ve statistikách za leden poprvé v historii přichází se souhrnnou návštěvností celého českého Internetu. Součástí je i sledovanost videoobsahu a návštěvnost z mobilů.

Martin Vyleťal

26. 2. 2013 17:13
| 7

V české internetové reklamě se loni protočilo 11 miliard korun

Výdaje do internetové reklamy na českém trhu stouply loni meziročně o čtvrtinu. Výrazně posílily výkony reklamních sítí a placených výsledků vyhledávání.

Martin Vyleťal

20. 2. 2013 13:52
| 1

Hrozí českým webům, že budou muset vyžadovat souhlas s využitím cookies?

SPIR si dal vypracovat stanovisko k právní úpravě cookies v České republice. Zahrnuje i pohled z hlediska ochrany osobních údajů. Co z něj pro majitele webů vyplývá?

Marek Janouš

8. 2. 2013 15:25