Hlavní navigace

Nejvíce online investic putuje do reklamy ve vyhledávačích

12. 12. 2016
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Výdaje do online reklamy rostou nejrychleji ze všech mediatypů, během první poloviny letošního roku přesáhly v Evropě osmnáct miliard eur.

Evropská asociace IAB Europe ve spolupráci s výzkumníky z IHS Markit představila objem investic putujících do online reklamy v rámci studie AdEx Benchmark. Výdaje na internetovou reklamu vzrostly během prvního pololetí v meziročním srovnání o 13,4 procenta z 16,4 miliardy eur v roce 2015 na letošních 18,6 miliardy.

ČESKÝ TRH: Za první tři kvartály přesáhly investice do médií padesát miliard korun

Podle studie byla hlavním tahounem růstu reklama v mobilech. Mobilní displejová reklama vzrostla o 61,3 procenta a mobilní vyhledávání o 57,3 procenta. Vzrostl i objem investic do reklamy na desktopech, avšak podstatně mírněji – o 6,2 procenta ta displejová a o 2,1 procenta reklama ve vyhledávačích. Pro český online reklamní trh nemáme k dispozici pololetní data, nicméně pro celý letošní rok je v České republice odhadován jedenáctiprocentní meziroční růst online reklamy. To je velmi blízké celoevropskému průměrnému meziročnímu růstu o 13,4 procenta za první pololetí 2016, jak plyne z výzkumu AdEx, komentuje výsledky Petr Kolář, analytik SPIR.

wt100 2024 EARLY

Výdaje do displejové reklamy dosáhly téměř 7 miliard eur v první polovině roku 2016, což představuje 37 procent celkové online reklamy, přičemž vyhledávání dosáhlo 49 procent. Rychlejší růst displejové reklamy ve střední a východní Evropě (27,1 procenta) oproti západní Evropě (17 procent) naznačuje, že došlo ke zlepšení cílení, formátů a strategie práce s daty v brandové reklamě.

Skokový růst je patrný také u video display, kde v porovnání prvních pololetí 2015 a 2016 došlo k růstu o 46 procent. Video display rostl výrazně rychleji na západních trzích (48,2 procenta) než ve střední a východní Evropě (26 procent).


Autor: IAB Europe

Odhady výdajů do jednotlivých mediatypů podle IAB Europe.

Autor článku

Od roku 2016 do února 2019 vedl DigiZone.cz. Do redakce přišel z týdeníku Marketing & Media. V minulosti působil jako marketingový manažer Českého rozhlasu, redaktor týdeníku Strategie nebo reportér pořadu Občanské judo.

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).