Evropská asociace IAB Europe ve spolupráci s výzkumníky z IHS Markit představila objem investic putujících do online reklamy v rámci studie AdEx Benchmark. Výdaje na internetovou reklamu vzrostly během prvního pololetí v meziročním srovnání o 13,4 procenta z 16,4 miliardy eur v roce 2015 na letošních 18,6 miliardy.
ČESKÝ TRH: Za první tři kvartály přesáhly investice do médií padesát miliard korun
Podle studie byla hlavním tahounem růstu reklama v mobilech. Mobilní displejová reklama vzrostla o 61,3 procenta a mobilní vyhledávání o 57,3 procenta. Vzrostl i objem investic do reklamy na desktopech, avšak podstatně mírněji – o 6,2 procenta ta displejová a o 2,1 procenta reklama ve vyhledávačích. Pro český online reklamní trh nemáme k dispozici pololetní data, nicméně pro celý letošní rok je v České republice odhadován jedenáctiprocentní meziroční růst online reklamy. To je velmi blízké celoevropskému průměrnému meziročnímu růstu o 13,4 procenta za první pololetí 2016, jak plyne z výzkumu AdEx,
komentuje výsledky Petr Kolář, analytik SPIR.
Výdaje do displejové reklamy dosáhly téměř 7 miliard eur v první polovině roku 2016, což představuje 37 procent celkové online reklamy, přičemž vyhledávání dosáhlo 49 procent. Rychlejší růst displejové reklamy ve střední a východní Evropě (27,1 procenta) oproti západní Evropě (17 procent) naznačuje, že došlo ke zlepšení cílení, formátů a strategie práce s daty v brandové reklamě.
Skokový růst je patrný také u video display, kde v porovnání prvních pololetí 2015 a 2016 došlo k růstu o 46 procent. Video display rostl výrazně rychleji na západních trzích (48,2 procenta) než ve střední a východní Evropě (26 procent).