Hlavní navigace

Do internetové reklamy v Česku loni nateklo rekordních 40 miliard

Sdílet

Jan Sedlák 22. 3. 2021

Objem výdajů do internetové reklamy v roce 2020 dosáhl na 39,5 miliardy korun, což je meziroční nárůst o 15 procent a historicky zatím nejvyšší číslo. Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR), které se statistikou přišlo, odhaduje, že letos by si růst mohl připsat dalších osm procent (42,5 miliardy korun). Situaci prospívá i covid-19 a přesun aktivit do online prostředí.

“Největší část inzertních výdajů připadá na celoplošnou (display) reklamu (27,0 mld. Kč  v ceníkových cenách). Do display reklamy je započítána i reklama v obsahových sítích  (zejména sítě Seznam Sklik, Google Ads a Facebook), RTB formou obchodovaná reklama a  nativní reklama. Druhou nejpoužívanější formou reklamy je reklama ve vyhledávání, do  které investovali inzerenti 11,3 mld. Kč v reálných cenách. Pro katalogové zápisy a  řádkovou inzerci média deklarovala tržby 1,2 mld. Kč v ceníkových cenách,” počítá SPIR. 

Další čísla jsou k dispozici zde (PDF).

Našli jste v článku chybu?
  • 22. 3. 2021 9:49

    Ja_uz_budu_hodny_dedecku

    Vždy mne zajímalo jak přichází na ta čísla a je fajn, že to v tom PDF napsali. Takže je to v podstatě takový odahad z velmi nepřesného základu ovšem podáván jako nějaký jasný výsledek. Je asi jasné, že tento průzkum nijak neubližuje, ale říkám si proč dělat s tak nepřesnými čísly k čemu to pak slouží?
    A nesouhlasím s tím, že "je lepší něco špatného, než nic..." prostě pokud není relevantní základ, tak z toho pak nedělám analýzy.
    Takže do internetové reklamy v Česku loni nateklo spíše než 40 mld tak 20-80 mld Kč.

    Viz metodika

    "Z oslovených 56 významných internetových provozovatelů se aktivně zapojilo 22, jejichž média zasahují drtivou většinu českých internetových uživatelů. Pro získání výkonů jednotlivých reklamních sítí byli osloveni 3 provozovatelé, 46 mediálních, digitálních a specializovaných agentur) a 163 přímých inzerentů. Aktivně se zapojil 1 provozovatel reklamní sítě (Sklik společnosti Seznam.cz), 19 agentur a 7 přímých inzerentů. K dopočtení celkové částky proinzerované v reklamních sítích se vychází z výkonu reklamní sítě Sklik a váženého procentuálního rozdělení investic agentur a přímých inzerentů do reklamních sítí."