Skoro to vypadá, jako když Facebook slova o budování mobilní inzertní sítě a důrazu na mobilní inzerci použil hlavně proto, aby říkal to co chtěli slyšet investoři. Realita je taková, že plány na mobilní inzertní síť jsou u konce. Facebook oznámil pozastavení testů, ačkoliv „zpětná vazba od partnerů byla pozitivní“. Důraz v tuto chvíli prý bude na optimalizaci vlastní mobilní inzerce. Zajímavé je i to, že Facebook měl přes testovanou mobilní inzertní síť protáčet až 7 miliard inzerátů denně.
Mobilní inzertní síť chtěl Facebook budovat hlavně pro prodej inzerce dalším zájemcům, nikoliv coby pouze řešení pro vlastní inzerci – tedy (čistě teoreticky) něco na způsob konkurence pro Google AdSense/AdWords (byť s důrazem na mobilní telefony a zařízení vůbec). Inzerce na mobilních zařízeních se navíc měla objevovat i v aplikacích třetích stran a Facebook jednal i s provozovateli dalších webů o umístění inzerce na jejich stránky (ale i zde byl kladen důraz na mobilní verze).
Zdroj: Facebook Stops Its Long-Awaited Ad Network Before It Starts (For Now)