Pro LinkedIn je rozšíření možností reklamní platformy důležité. LinkedIn Network Display inzerentům umožní vybrat skupinu svých uživatelů, třeba šéfy velkých firem, a oslovit je inzercí i mimo vlastní www.linkedin.com.
Jeho zásadní konkurenti, ať už jde o Google či Facebook, už něco podobného provozují. Umožnilo jim to usilovné a důsledné značkování lidí s pomocí prvků jako je Like/Líbí, či na webech využívajících Google Analytics a inzertní systémy Googlu.
Možná to znáte. Navštívíte nějaký internetový obchod, koupíte si nějaké zboží. A ještě měsíce poté na vás všude na internetu vyskakuje reklama tohoto obchodu. Paradoxně a bohužel většinou reklama právě na ten produkt, který jste si koupili. Dobře míněná a dobře použitelná technologie, tedy možnost oslovit člověka, který něco konkrétního dělal na určitém webu, se zde mění v otravnou parodii.
Říká se tomu remarketing či retargeting a má to mnoho podob – můžete nahrát na Facebook e-maily všech svých zákazníků a zacílit na ně reklamy na Facebooku – za předpokladu, že vám nevadí, že jste právě dali Facebooku informace o svých zákaznících bez jejich vědomí. Můžete s pomocí Googlu či Facebooku zacílit na návštěvníky vašeho webu. Jsou označení, takže není problém je dostihnout prakticky kdekoliv, v reálném čase. A co víc: můžete je pronásledovat i na mobilních telefonech a tabletech, protože i tam jsou nejspíš přihlášení do Facebooku či dalších služeb.
LinkedIn v představení svého nového produktu tvrdí, že má to nejpreciznější cílení. Vychází samozřejmě z předpokladu, že o svých uživatelích skutečně „něco“ ví. Téhož předpokladu, který z inzerce na Facebooku dělá loterii, protože sbírka „líbí“ u stránek už roky neurčuje, co skutečně uživatele Facebooku zajímá. LinkedIn má ale oproti Facebooku stále jednu výhodu: je profesní sociální sítí a letitý tlak na vyplňování informací a ukazování, kdo jste, se přeci jenom vyplácí.
Přesnější cílení nabízí LinkedIn ostatně i přímo na svém webu. Pokouší se spojit návštěvu určitých stránek s cílením inzerce. A případně toto využít i k cílení mimo www.linkedin.com. Tady LinkedIn samozřejmě může těžit s velmi kontroverzních praktik stahování a uchovávání kompletních databází kontaktů svých důvěřivých uživatelů – ty může využít třeba i k tomu, že je nahraje k reklamě na Facebooku a snadno tak najde „své“ uživatele a „jejich“ kontakty právě tam.
Jinými slovy, být bezohledný a shromáždit vše, co se dá, ať to stojí, co to stojí, se vyplácí. Tedy aspoň zdánlivě vyplácí. Ač by to mělo vést k odchodu podváděných a zneužívaných uživatelů, nic takového se neděje. Facebook i LinkedIn vzkvétají. A nějaká ta selhání, která čas od času musí řešit? Na ta se velmi rychle zapomíná. A některá z nich se prostě započítají do nákladů.