Hlavní navigace

LinkedIn umožňuje cílit reklamu i mimo vlastní web

Autor: LinkedIn
Daniel Dočekal

Vyberte si šéfy velkých firem a LinkedIn je inzercí osloví napříč internetem. Není nad to, být pronásledován inzerátem na něco, co nechcete.

Pro LinkedIn je rozšíření možností reklamní platformy důležité. LinkedIn Network Display inzerentům umožní vybrat skupinu svých uživatelů, třeba šéfy velkých firem, a oslovit je inzercí i mimo vlastní www.linkedin.com

Jeho zásadní konkurenti, ať už jde o Google či Facebook, už něco podobného provozují. Umožnilo jim to usilovné a důsledné značkování lidí s pomocí prvků jako je Like/Líbí, či na webech využívajících Google Analytics a inzertní systémy Googlu.

Možná to znáte. Navštívíte nějaký internetový obchod, koupíte si nějaké zboží. A ještě měsíce poté na vás všude na internetu vyskakuje reklama tohoto obchodu. Paradoxně a bohužel většinou reklama právě na ten produkt, který jste si koupili. Dobře míněná a dobře použitelná technologie, tedy možnost oslovit člověka, který něco konkrétního dělal na určitém webu, se zde mění v otravnou parodii.

Říká se tomu remarketing či retargeting a má to mnoho podob – můžete nahrát na Facebook e-maily všech svých zákazníků a zacílit na ně reklamy na Facebooku – za předpokladu, že vám nevadí, že jste právě dali Facebooku informace o svých zákaznících bez jejich vědomí. Můžete s pomocí Googlu či Facebooku zacílit na návštěvníky vašeho webu. Jsou označení, takže není problém je dostihnout prakticky kdekoliv, v reálném čase. A co víc: můžete je pronásledovat i na mobilních telefonech a tabletech, protože i tam jsou nejspíš přihlášení do Facebooku či dalších služeb.

LinkedIn v představení svého nového produktu tvrdí, že má to nejpreciznější cílení. Vychází samozřejmě z předpokladu, že o svých uživatelích skutečně „něco“ ví. Téhož předpokladu, který z inzerce na Facebooku dělá loterii, protože sbírka „líbí“ u stránek už roky neurčuje, co skutečně uživatele Facebooku zajímá. LinkedIn má ale oproti Facebooku stále jednu výhodu: je profesní sociální sítí a letitý tlak na vyplňování informací a ukazování, kdo jste, se přeci jenom vyplácí.

WT100

Přesnější cílení nabízí LinkedIn ostatně i přímo na svém webu. Pokouší se spojit návštěvu určitých stránek s cílením inzerce. A případně toto využít i k cílení mimo www.linkedin.com. Tady LinkedIn samozřejmě může těžit s velmi kontroverzních praktik stahování a uchovávání kompletních databází kontaktů svých důvěřivých uživatelů – ty může využít třeba i k tomu, že je nahraje k reklamě na Facebooku a snadno tak najde „své“ uživatele a „jejich“ kontakty právě tam.

Jinými slovy, být bezohledný a shromáždit vše, co se dá, ať to stojí, co to stojí, se vyplácí. Tedy aspoň zdánlivě vyplácí. Ač by to mělo vést k odchodu podváděných a zneužívaných uživatelů, nic takového se neděje. Facebook i LinkedIn vzkvétají. A nějaká ta selhání, která čas od času musí řešit? Na ta se velmi rychle zapomíná. A některá z nich se prostě započítají do nákladů.

Našli jste v článku chybu?