Hlavní navigace

Společnosti New York Times rychle přibývají digitální předplatitelé

8. 2. 2013
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

Přes pokračující pokles v tiskové inzerci se společnosti podařilo udržet zhruba stejný očištěný provozní zisk — hlavně díky předplatitelům a příjmům z prodeje.

The New York Times Company zveřejnila včera svoje finanční výsledky za čtvrté čtvrtletí 2012. Společnost vydává nejen deník The New York Times, ale také International Herald TribuneBoston Globe; na webu provozuje především NYTimes.com, BostonGlobe.com a Boston.com.

Celkový provozní zisk společnosti, očištěný od mimořádných výdajů, se udržel takřka stejný jako před rokem. Pokračuje proměna skladby tržeb — ústup inzerce v tisku byl téměř vynahrazen nejen růstem inzerce digitální (avšak jen díky týdnu navíc), ale i předplatného a příjmy z distribuce.

Mark Thompson, jenž společnost vede teprve od srpna, zatímco předtím léta řídil britskou BBC, řekl, že zaznamenali „výrazný nárůst v digitálním předplatném i rostoucí tržby z papírové distribuce“, a že „poprvé v dějinách společnosti překonaly roční tržby z distribuce tržby z inzerce“.

Všechny tituly společnosti dohromady mají nyní kolem 668 000 digitálních předplatitelů; to je o 13 procent více než jen v předchozím čtvrtletí.

Čtvrtletní tržby z inzerce poklesly o 3,1 procenta meziročně, zatímco příjmy z distribuce vzrostly o 16,1 % a ostatní příjmy o 4,8 %. Ale odečte‑li se týden, o který trvalo poslední účetní čtvrtletí 2012 déle oproti tomu v roce 2011 (čtrnáct oproti třinácti týdnům), pak inzerce poklesla o 8,3 %, zatímco příjmy z distribuce vzrostly o 8,6 % a jiné příjmy o 2,1 %.

Příjmy z tiskové inzerce poklesly o 5,6 % a z digitální inzerce stouply o 5,1 %, ale po odečtu týdne navíc vychází pokles pro obě, a to o 10,2 % a o 1,7 %.

Příjmy z digitální inzerce se na celkových inzertních příjmech podílely 24,7 % oproti 22,7 % za čtvrtletí o rok dříve.

MMF24

Zpráva nápadně neuvádí, jakou měrou se digitální předplatné podílí na celkových tržbách z distribuce.

Dodejme, že společnost si v roce 2012 značně vylepšila rozvahu tím, že koncem roku prodala About Group (provozovatele About.com a dalších webů) a také se zbavila podílu na Indeed.com (vyhledávači práce). V prvním čtvrtletí 2012 prodala Regional Media Group. Vše v rámci „zaměření na jádrový byznys“.

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).