Pokud chcete číst dál, vypněte si prosím blokátor reklam. Okno s prosbou je nejmírnějším z opatření, která Washington Post na svém webu testuje. Další variantou je výzva k registraci k zasílání newsletteru – po zadání e-mailové adresy se (nebo přihlášení k účtu registrovaného uživatele) pak přístup k článku otevře.
Přístup k lidem požívajícím blokátory se liší podle toho, z jakého prohlížeče na webu Washington Post přijdou. V Google Chrome se tak zobrazí jen okno s prohlášením, že vydavatel zobrazuje reklamy bez bezpečnostních děr a respektuje soukromí čtenářů a s prosbou, aby si uživatel blokátor vypnul. Okno se ale dá zavřít a ve čtení se dá pokračovat i bez toho, že by uživatel blokátor vypnul.
Ve Firefoxu uživatel pro změnu dostane lakonickou hlášku „Máte zapnutý blokátor reklam„ a bez zadání e-mailové adresy se dál nedostane (a zadání falešné adresy podle našich testů neprojde).
Podle vyjádření mluvčího Washington Postu pro Buzzfeed se deník zatím nerozhodl, který přístup bude používat a testuje jich několik.
Obavy vydavatelů z blokování reklam stoupají stejně rychle, jako se rozšiřuje používání blokátorů. Podle nedávné studie PageFair blokátory používá asi 200 milionů uživatelů na celém světě a jen za posledních 12 měsíců blokování vzrostlo o 41 %.
Blokování se pomalu začíná zabydlovat i v mobilních zařízeních, kde dosud nebylo tak běžné. Změna má přijít také s příchodem nové verze operačního systému iOS od Applu, který má umožnit instalaci rozšíření pro blokování reklam do mobilního prohlížeče Safari.