Android i iOS. V německé firmě Eyeo neponechali nic náhodě a poslali svůj prohlížeč do aplikačního obchodu obou platforem. Na rozdíl od Applu, který má v iOS 9 reklamy blokovat ještě předtím, než se zobrazí, AdBlock Plus jednoduše využívá JavaScript.
Androidová verze prohlížeče je v betě od konce května. Jen za první týden si ji stáhlo 300 tisíc uživatelů. Samotný Adblock Plus byl přitom z Play Store stažen kvůli tomu, že zasahuje do běhu ostatních služeb. Po chvíli se tam ale zase vrátil.
Ve světě loni bylo podle studie 2014 Report – Adblocking Goes Mainstream 144 milionů aktivních uživatelů blokujících reklamy (z cca tří miliard celkem, jinými slovy jde v průměru o přibližně 4,8 % uživatelů, byť v době tohoto výzkumu ještě světu do dnešních tří miliard nějaký kousek scházel).
V některých zemích je nicméně situace jiná – blokování reklam tam používá až 25 % internetových uživatelů. Podle výzkumu se přitom nejvíc blokuje v Polsku, Švédsku, Dánsku a Řecku. A blokování inzerce je nejoblíbenější mezi lidmi ve věku 18 až 29 let.
Poskytovatelé obsahu mají ale k dispozici zbraně, které mohou hrozbu blokátorů odstranit. Tento týden vypustil třeba Karel Javůrek svou službu NeuronAD, která může vydavatelům pomoci.