České celebrity Facebook nebaví

Známí čeští uživatelé Facebooku, umělci a politici, až na čestné výjimky Facebook nepoužívají. Svůj profil neaktualizují, neposílají fanouškům novinky. Přitom při potenciálu několika stovek či tisíc přátel by se, myslím, vyplatily pozvánky na koncert nebo představení.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Na Facebooku je možné najít dost známých českých osobností. Ať už jde o umělce nebo politiky. Skoro nikdo z nich ale potenciálu Facebooku nevyužívá. Profily zůstávají neaktualizované, chybějí pozvánky na akce nebo vůbec vlastní komunikace s příznivci. Přitom je to škoda: Pproč nevyužít šanci budovat vztah i na Internetu, nejenom v koncertních sálech? Mohl by to být skvělý marketing zdarma, stálo by to jen několik minut času do týdne, který by navíc nemusela vůbec „plýtvat“ samotná celebrita.

Jsou samozřejmě i výjimky. Jednou z nich je herec a zpěvák Jan Budař, který přes Facebook upozorňuje své příznivce na nové album nebo je zve na koncert. O trochu lépe jsou na tom politici, kteří Facebook žhavili hlavně během předvolební kampaně. Hlavně ti pravicoví, druhá strana spektra zatím komunikaci na Internetu doposud úspěšně ignoruje. Možná z pochopitelných důvodů, na Facebooku zatím tolik důchodců není…

Když se podívám do výpisu novinek svých přátel, figurují v něm skoro pokaždé jenom „běžní smrtelníci“ maximálně celebrity internetové. Zrovna teď vidím pár spotů nového europoslance Edvarda Kožušníka (který si mimochodem k úspěchu pomohl i na sociálních sítích), fotografa Jana Šibíka a modelky a moderátorky Kateřiny Kristelové, asi nejhezčí české celebrity na Facebooku (mimochodem, nové fotky stojí za to).

Nerozumíte sociálním sítím?

Twitter
Není to tak těžké, porozumět jim. Máme pro vás články, které vás provedou začátky na Facebookuna Twitteru. A pokud byste chtěli využívat sociální sítě pro budování povědomí o značce, produktech a vůbec se věnovat marketingu v sociálních sítích, Dobrý web ve spolupráci s Lupou pro vás pořádá školení Sociální sítě, Twitter, Facebook a marketing.

Internetoví fandové se snaží Facebook maximálně využívat, propagují své malé projekty a sami vidí, že to nějaký smysl má. Novináři upozorňují na své články. Jenom známé osobnosti nic, mají sice profil, ale to je tak všechno. Proč si neseženou někoho, kdo bude budovat jejich jméno v sociálních sítích? Vyplatilo by se to, dnes je stále ještě doba, kdy je možné získat v tomto náskok, který by mohl za rok být nedostižným.

EBF6

Vědom si toho je Jan Budař, umělec Facebook využívající často a snad i dobře. Proč neoslovit s nabídkou účasti na koncertu stovky lidí? Přitom jde o minuty času a výsledek může být nad očekávání. I kdyby na koncert přišli tři z virtuálních přátel, smysl by to podle mého mělo. Jejich počet se totiž může jenom zvyšovat, stejně tak, jako se zvyšují umělcům počty přátel a počet českých uživatelů Facebooku celkově.

Zatímco zahraniční celebrity si své „přátele“ na Facebooku hýčkají přísunem čerstvých novinek a fotografií, těm českým k dokonalosti chybí hodně. Zatím nás může těšit, když někdo náhodou odpoví na přání k narozeninám a jednou za půl roku pošle informace k novému albu. Jedno je jisté, můžeme se těšit: Může se to jenom zlepšovat…

Anketa

Použili jste někdy tip na slevu nebo akci z nějaké internetové sociální sítě?

27 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 12. 2009 9:36

Školení Instagram pro firemní i osobní marketing

  •  
    Jak zakládat a používat účty.
  • Jak publikovat a vyhodnocovat.
  • Jak si poradit s hastagy.

Detailní informace o školení Instagram»