Hlavní navigace

Nielsen: Jaké jsou trendy Internetu?

 Autor: 29
Jan Handl 5. 5. 2009

Dokument The Global Online Media Landscape od výzkumné společnosti Nielsen shrnuje zajímavé celosvětové trendy v užívání Internetu. Prostor věnuje i mobilnímu Internetu, sociálním sítím a videoobsahu.

Výzkumná společnost Nielsen zveřejnila zajímavé shrutí stavu Internetu a nových médií (kompletní dokument si můžete prohlédnout zde.

V první části je věnován prostor návštěvníkům Internetu, jejich věkové struktuře a jejich chování, respektive době, kterou uživatelé ve světě na Internetu tráví. Je potřeba upozornit hlavně na růst počtu uživatelů nad 50 let, který je nejzřetelnější v USA, další země budou pochopitelně s nástupem starší generace následovat. Už nyní je generace 50+ silně zastoupena ve Velké Británii, Švýcarsku a Austrálii. Nejvíce času na Internetu tráví opět Američané (více než 2 hodiny denně), v těsném závěsu jsou Francouzi, Japonci a Britové.

Nielsen1 Nielsen2

Na vlně velkého zájmu se samozřejmě vezou video a sociální média. V listopadu roku 2007 došlo k velmi zajímavému milníku – návštěvnost videa poprvé překonala návštěvnost e-mailových služeb. Zdá se tedy, že zájem o video a sociální média je vážným trendem a ne módní záležitostí. Kdo by si přes pár lety dokázal představit, že zájem o e-mail překoná video? A aby toho nebylo málo, tak v únoru letošního roku se před e-mail dostaly i komunitní služby, a to v celkovém času využívání. Není to tím, že by zájem o využívání e-mailu upadal, spíše dramaticky roste využívání “nových” služeb.

Nielsen3

V online videu je zájem demonstrován desetiprocentním nárůstem uživatelů v období únor 2008 – únor 2009. Počet streamů vzrostl o 41 procent, čas o neuvěřitelných 71 procent. Mezi videoservery dominuje stále YouTube, nyní začínají útočit služby, které nabízejí dlouhá videa, například Hulu, ABC.com, NBC Universal, Turner Sports a CBS Entertainment.

Nielsen4

Sociální média jsou vůbec nejrychleji rostoucím segmentem. Největšími příznivci sociálních médií jsou Brazilci s neuvěřitelným reachem 80%. Největší růst zaznamenaly sociální média v Německu (reach z 39 procent na 51 procent během jednoho roku. Ne všude ovšem dominuje Facebook. Například v Brazílii vede Orkut, Mixi je první v Japonsku. Zajímavostí je, že v Německu není Facebook ani v první trojce, Němci dávají přednost domácím projektům, například Wer-kent-wen. Absolutní jedničkou, co se růstu týče, je mikroblogovací systém Twitter. Celosvětově se na vlně popularity vedou hlavně Facebook, Twitter a MySpace.

Nejrychleji rostoucí komunitou jsou maminky, a to hlavně ty mladé s jedním dítětem. Ty využívají sociální sítě nejvíce, stejně tak hodně blogují. Mladé maminky dokonce Facebook využívají o 85 procent více než průměrný uživatel. To matky v letech 40 – 50 zase masivně nakupují na Internetu, a na Facebooku představují nejrychleji rostoucí demografickou skupinu.

Společnost Nielsen také zmiňuje význam sociálních médií jako zdroje pro nejrůznější výzkumy. Nové metodologie se skládá z dotazování (“Asking”) a sledování (“Listening”). Výzkumníci prý začali brát sociální sítě vážně, jelikož jsou pro ně nevyčerpatelným zdrojem informací, které je možné velmi levně získat.

A co mobilní telefony, respektive mobilní Internet? V USA v mobilním telefonu používá Internet asi 50 milionů lidí měsíčně. Během dvou let byl zaznamenán nárůst 74 procent (nyní penetrace 18 procent mezi uživateli mobilních telefonů, ve Velké Británii to je 17 procent).

Nielsen5

Jaké aplikace a služby v mobilních telefonech Američané využívají? Hlavně se dívají na portály, vyřizují e-maily a sledují předpovědi počasí. Na samotném konci žebříčku oblíbenosti je obsah pro dospělé, což jenom potvrzuje teorii, že ten se na displeje mobilních telefonů nemá šanci prosadit.

Nielsen6

Používání sociálních médií v mobilních telefonech je také na vzestupu, 12 milionů uživatelů mobilního Internetu v USA přistupuje do sociálních sítí ze svého mobilního přístroje. Vede Facebook, těsně následován MySpace. Mobilní reklamě se příliš nedaří, nějakou mobilní reklamu vidělo ve svém telefonu asi 30 procent Američanů.

Jak se daří internetové reklamě? Pokud se podíváme na rozdělení podle segmentů, tak na prvních místech jsou finanční služby, telekomunikace, zboží a služby (retail).

Nielsen7

Online reklama roste celosvětově, nejvíce se jí daří růst ve Švédsku, v USA se masivně projevila finanční krize.

Nielsen8
Našli jste v článku chybu?

7. 11. 2011 9:44

Ten nárust uživatelů nad 50 let bude jistě sílit, nebyla by to cesta i pro Lupu, co se týče obsahu článků?

DigiZone.cz: NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

NG natáčí v Praze seriál o Einsteinovi

Podnikatel.cz: Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Přehledná titulka, průvodci, responzivita

Vitalia.cz: Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Jak koupit Mikuláše a nenaletět

Vitalia.cz: Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Vláknina: Rozpustná, nebo nerozpustná?

Lupa.cz: UX přestává pro firmy být magie

UX přestává pro firmy být magie

Měšec.cz: Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

Platby do zahraničí: pozor na tučné poplatky

120na80.cz: Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Pánové, pečujte o svoje přirození a prostatu

Podnikatel.cz: K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

K EET. Štamgast už peníze na stole nenechá

Měšec.cz: Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

Air Bank zruší TOP3 garanci a zdražuje kurzy

120na80.cz: Rakovina oka. Jak ji poznáte?

Rakovina oka. Jak ji poznáte?

120na80.cz: Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

Popraskané rty? Některé balzámy stav zhoršují

DigiZone.cz: Recenze Westworld: zavraždit a...

Recenze Westworld: zavraždit a...

Podnikatel.cz: Víme první výsledky doby odezvy #EET

Víme první výsledky doby odezvy #EET

Vitalia.cz: Manželka je bio, ale na sex moc není

Manželka je bio, ale na sex moc není

Podnikatel.cz: Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Pozor, pojišťovny mění čísla účtů

Lupa.cz: Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Google měl výpadek, nejel Gmail ani YouTube

Root.cz: Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Telegram spustil anonymní blog Telegraph

Podnikatel.cz: Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Prodává přes internet. Kdy platí zdravotko?

Vitalia.cz: Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Tesco: Chudá rodina si koupí levné polské kuře

Vitalia.cz: To není kašel! Správná diagnóza zachrání život

To není kašel! Správná diagnóza zachrání život