Český Internet 2011: duben, květen a červen

Konec roku je časem ohlédnutí a rekapitulací. Co se stalo na českém Internetu mezi dubnem a červnem? O tom píšeme v dalším díle ročenky konference Czech Internet Forum 2011.

Duben 2011

Telefónica O2 představuje VDSL, nástupce ADSL (viz VDSL: poslední velké zrychlení?) s možnou rychlostí až 25Mbps (dostupnou pro zhruba 31% domácností).

Na Slovensku začíná fungovat zpoplatnění obsahu v podobě Piano Media (viz Evergreen zpoplatnění obsahu obchází nejen slovenské weby). Stává se úspěšným, hlavně v tom, že uživatelé konečně dokáží rozeznat, jestli za obsah má smysl platit či nikoliv. ČR se zpoplatnění spíše vyhýbá (viz Hospodářské noviny na webu za peníze, placených úspěchů je pramálo)

Seznam.cz spustil novou podobu www.su­per.cz (viz Kon­troverzní změna Super.cz se zatím vyplácí), Aukro chystá slevový portál a nakonec jej spouští jako AukroCity.cz. Spuštění doprovází záplava problémů.

Super.cz při spuštění nové podoby

Končí Videoserver N-Joy.cz. Konec světa v podobě útoky umělé inteligenci Skynet se… nekonal. Na Internetu se to projevilo množstvím vtipů na toto téma.

Vývoj návštěvnosti N-Joy.cz (Zdroj: Netmonitor, RUest)

Krátce

Květen 2011

Google může opět snímkovat pro StreetView po splnění formálních požadavků ÚOOÚ. A hlavně po snížení výšky kamery o pár centimetrů.

Stále stoupá počet českých slevových serverů, byť se začíná projevovat konsolidace. K problematice platí dobře název následujícího článku - Slevové servery: někde mezi podvodem a báječným byznysem.

Na českém internetu se objevuje Podi­vuhodný případ Mediapol News, Telefónice O2 na řadu hodin vypadlo celé datové centrum (viz Proč zhavarovalo datacentrum O2 v Naganu) a český internet to velmi znatelně pocítil.

Americké comScore vyhrálo výběrové řízení na měření českého Internetu (viz Gemius a ComScore: veliká změna pro česká internetová média). Jenže jak už nyní víme, ani ne půl roku poté se ukázalo, že comScore (poněkud) podcenilo situaci.

Zpravodajský server www.ih­ned.cz radikál­ně změnil vzhled (viz Zpravodajství iHned dostalo krásný nový kabát. A co víc?)

Návštěvnost iHNed.cz (Zdroj: NetMonitor, RUest) 

Seznam.cz má v ostrém provozu nového indexovacího robota a obvyklou otázkou je, zda „to něco změní“. Nezmění.

Objevují se první dopady “sušenkového” nařízení EU v praxi, prozatím pouze v zahraničí. „Sušenkové“ nařízení vstoupilo v platnost 26. května a bylo okamžitě o rok odloženo.

Krátce

Červen 2011

Google spustil vlastní sociální síť Google+ (viz Google+ na vlastní kůži: Nová sociální síť je lepší Facebook)

Čeští zákonodárci se opět (potřetí) pokoušejí zavést cenzuru Internetu (viz Padne zítra Internet za oběť hazardu?)

Vzniká Asociace slevových serverů ale ani 4 měsíce po jejím vzniku se žádné výsledky její existence neobjevují.

Sněmovna odmítla návrh na cenzuru Internetu v rámci boje s hazardem a poskytovatelé internetových připojení nebudou muset blokovat přístup na weby zahraničních sázkových kanceláří ani na weby, které je propagují. Novela loterijního zákona prošla sněmovnou bez tohoto poslaneckého přílepku. Viz též SPIR je proti cenzuře Internetu kvůli boji s hazardem

Slovník portálu Seznam.cz doznal řady změn, tradičně k horšímu. Uživatelé hledají alternativy.

Blesk.cz změnil vzhled a přidal video a na poměry Blesk.cz je to změna k lepšímu. Vzhledová samozřejmě, obsahově je to stále stejný Blesk.cz.

Vývoj návštěvnosti Blesk.cz (Zdroj: NetMonitor, RUest) 

Profimedia chce 8 400,–Kč za fotografii volně dostupnou od NASA  a v některých případech je „vymáhaná“ částka podstatně vyšší (viz Rekordních půl milionu za fotografie NASA, ke kterým Profimedia (opět) neměla práva). Není to první případ, kdy česká Profimedia měla v databází fotografie, ke kterým sama neměla práva. A ještě navíc vymáhala po dalších lidech peníze za „neoprávněné užití“.

UX16

OECD Broadband Portal nabízí aktualizované statistiky týkající se vysokorychlostního internetu (zde). Pro Českou republiku stále žádná pozitivní změna. Penetrací Internetu se pohybujeme na konci žebříčku. Cenami stále v té dražší části.

Krátce

Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení web copywritingu

  •  
    Jak strukturovat text na webové stránce.
  • Tajemství atraktivního a úderného titulku.
  • Optimalizace webového textu pro vyhledávače.

Detailní informace o školení psaní pro web »