Co se zrušeným účtem v AdSense?

Co dělat, pokud vám Google zruší váš účet v AdSense a stornuje vydělané peníze? Ač podobná situace dohání mnoho webmasterů k zoufalství, existují poměrně jasná pravidla, jak jí předcházet a jak ji řešit. V dnešním dílu seriálu o AdSense si také povíme, jak co nejlépe integrovat AdSense do nejrozšířenějších publikačních systémů.

Jednou z nejvíce diskutovaných otázek okolo AdSense je „zmrazení“ účtů. Ve zkratce jde o situaci, kdy po nějakém čase používání programu při pokusu přihlásit se na své stránky neuspějete. V několika málo hodinách můžete čekat e-mail od Googlu, oznamující vám stručně, že vzhledem k tomu, že jste porušili pravidla programu AdSense, byl váš účet zablokován a nikdy více v budoucnu Google AdSense o spolupráci s vámi nestojí. Velice nepříjemná na celé situaci je skutečnost, že vzhledem k výplatnímu schématu AdSense přijdete o peníze za dva měsíce.

Následující řádky by měly poskytnout návod, jak se takové situace vyvarovat a jak se chovat, pokud někdy v budoucnu nastane. (Pokud byl váš účet zablokován, protože jste skutečně porušili pravidla programu, ať už klikáním na vlastní reklamu, umístěním na stránky s nepovoleným obsahem atd., nepomůže vám žádný návod a bude lepší, pokud se zkusíte přihlásit do některého jiného reklamního programu – mnoho z nich nabízí skoro stejné provize a jsou mnohem tolerantnější.)

Nejlepší cestou proti zablokování účtu je prevence. Stačí dodržovat několik základních opatření.

UX16

  1. Pokud zaznamenáváte vyšší provoz na svých stránkách, než je obvyklé (řádově o stovky až tisíce procent), je velice dobré zjistit důvod. S největší pravděpodobností to může být způsobeno tím, že jste vy nebo nějaký návštěvník poslali odkaz na vaši stránku do služeb na sdílení odkazů. České Linkuj nebo Jagg nemají zatím takový potenciál, ale je možné, že pokud se dostanete mezi vysoce hodnocené stránky ve službách jako del.icio.us nebo Digg, na několik dní se provoz na vašich stránkách může zvýšit až o desetitisíce procent. V tomto případě je dobré nahlásit AdSense proč, kdy a z jakého důvodu došlo k prudkému zvýšení počtu impresí na vaše stránky.
  2. Pokud používáte nějaký z programů (jako například AdLogger) a zaznamenáte z jedné IP velký počet kliků na reklamu, je dobré vše nahlásit Googlu.
  3. Neklikejte na vlastní reklamy ani z domova ani z jiného počítače ve škole, práci nebo kdekoliv jinde. Pokud si omylem kliknete na reklamu, nahlaste to a omluvte se, pokud se tato situace nebude opakovat nápadně často, účet vám nezablokují.
  4. Pokud si nejste něčím jisti, statistiky ukazují podezřelá čísla, zobrazení na stránkách, obsah stránek…, napište podpoře Google.

Jak postupovat v případě zablokování účtu AdSense?

  1. Nepleťte si blokaci účtu s upozorněním – mnoho uživatelů dostane jen upozorňující e-mail od Googlu, říkající, že máte něco na svých stránkách opravit, jinak dojde ke zrušení účtu. Po tom, co přečetli všechny příběhy o blokování účtu, ani e-mail nedočtou a začnou panikařit.
  2. Nesnažte se založit si jiný účet – po velice krátké době na to Google stejně přijde a pokud jste s prvním účtem pravidla neporušili, tímto krokem je porušíte určitě a návrat zpět do programu bude mnohem těžší, nebo spíše nemožný.
  3. Chovejte se slušně – možná by se to dalo označit za typické, Google zablokuje účet a první, co majitele stránek napadne, je říkat: Já jsem nevinný, může za to ten zlý Google. Začnou na svých stránkách, kde ještě před nedávnem bylo AdSense, službu očerňovat, publikovat falešná obvinění a nadávat. Důležité je se zamyslet nad tím, zda byste měli chuť pokračovat ve spolupráci s někým, kdo se takto zachoval k vám. Asi ne. Proto postupujte obezřetně, nevyhrožujte právníkem ani nijak jinak – pokud si přečtete pravidla, zjistíte, že jste podepsali souhlas se zrušením účtu, prakticky kdykoliv se Googlu zamane.
  4. Komunikujte – jako první krok je dobré napsat Googlu o nastalé situaci. Pokud je zřejmé, z jakého důvodu byla blokace provedena, nepište, zda nevědí o možném řešení. Samozřejmě jen v případě, kdy jste přesvědčeni, že váš účet byl zablokován neprávem. Je dobré rovnou napsat i podpoře AdSense e-mail popisující vaši situaci. V tomto e-mailu je dobré uvést:
    • všechny otázky, které máte ohledně blokace
    • přislíbit jakoukoliv možnou pomoc při řešení vzniklé situace
    • sepsat, jakou dokumentaci můžete na přání poskytnout
  5. Komunikujte bez chyb – pamatujte na to, že Google je ohromná společnost a vaše stránky pro ně neznamenají skoro žádný větší příjem. Pokud jim tedy napíšete dopis plný gramatických chyb, je dost možné, že si položí otázku Stojíme vůbec o spolupráci s někým takovým? a odpověď bude znít ne.
  6. Nevzdávejte se – pokud jste si opravdu jisti tím, že váš účet byl zrušen neprávem, nenechte se odbýt jedním e-mailem. Pokud nedorazí žádná odpověď na vaši první odpověď, napište další. Vzhledem k tomu, že na účtě máte stále peníze a e-mail nic nestojí, určitě se vyplatí udržovat stálou komunikaci.

Mnoho uživatelů si myslí, že tato politika Googlu je nefér. Musí si ale uvědomit, že se Google těmito opatřeními jen snaží bránit své zájmy a především zájmy inzerentů, bez kterých by samozřejmě nemohla služba AdSense existovat. V globálním měřítku poskytuje miliony reklam a je samozřejmé, že se mezi majiteli stránek najde nejeden člověk, který se snaží najít skulinku v pravidlech nebo způsob, jak se obohatit na úkor inzerentů.

Přidáváme AdSense do publikačního systému

Pokud jste se po přečtení předchozího textu rozhodli AdSense na své stránky umístit a používáte některý ze známějších systémů pro správu obsahu a nevíte, jak reklamy do webu integrovat, zde je krátký výčet nejdůležitějších modulů a možností integrace reklam do obsahu.

  • WordPress – pro tento nejpopulárnější blogovací systém existuje veliké množství pluginů, umožňujících zobrazit AdSense prakticky kdekoliv. Mezi ty nejzajímavější patří:
    • Adsense Deluxe – nabízí pokročilejší nastavení a integraci Google AdSense. Tento plugin by nemel chybět nikomu, kdo chce provozovat stránky na Wordpresu s AdSense.
    • Adsense Inline – vkládá reklamu na nejvíce viditelné místo, tedy přímo do článků.
    • WP-AdsenseProfit – umožňuje uživatelům ukázat a sdílet příjmy. Zajímavá pomůcka hlavně pro stránky tvořené více lidmi, protože umožňuje poctivou dělbu příjmů v závislosti na aktivitě daného autora.
  • Drupal  – do Drupalu lze AdSense doplnit stejně jako do ostatních systémů na správu obsahu dvěma způsoby. Nejjednodušší je použít některý z modulů. Nejvíce používaný modul se jmenuje AdSense, jeho nejnovější verze je ke stažení na oficiální stránce Drupalu. Jeho hlavní nevýhodou je, že dovoluje zobrazit reklamy jen na místech, která byla předdefinována pro umístění bloků. A tak znemožňuje zobrazení reklam na nejvýhodnějších pozicích v textu. Mnoho lidí má zpočátku problémy s nastavením modulu. Zde je jednoduchý návod: V menu Home > Administer > User management > Add new field vyberete single-line textfield. Nazvěte ji Client ID a v položce visibility zaškrtněte možnost Hidden profile field, only accessible by administrators, modules and themes.

    V nastavení vlastního účtu Home > User account v kolonce Edit přejděte na vámi vytvořenou položku Client ID a sem vožte své AdSense ID, které by mělo vypadat jako: pub-xxxxxxxxx (číslo je možné nalézt v nastavení AdSense Můj účet > Informace o vlastnosti)

    I na problém zobrazování reklamy v článcích samozřejmě existuje řešení. Na stránkách českého Drupalu je celý proces integrace AdSense popsán.

  • Blog:CMS – integrovat AdSense do tohoto českého systému pro správu obsahu je velice jednoduché. Stačí vybrat skin, otevřít definici vzhledu, který právě používáte, a do zvolené části doplnit kód vygenerovaný AdSense. Na tomto příkladě vzhledu INDEX se AdSense zobrazí před políčkem vyhledávání.

    <%ExtraSkin(header)%>

    <div id='items'>
    <!-- shows last 5 articles -->
    <%Plugin(BlogWithOffset,default,5)%>
    <!-- shows links to previous / next 5 articles -->
    <%OffsetArticles(5,5)%>
    <!-- go to a page navigation -->
    <div id='navigation'><%Plugin(PageLinkList,5,.)%></div>
    </div>

    <div id='menu'>
    <!-- main menu navigation -->
    <h2>Navigation</h2>
    <div class='nav'>
    <div><a href='<%todaylink%>'>Homepage</a></div>
    <div><a href='<%archivelink%>'>Archives</a></div>
    <div><%Plugin(OffsetEntriesLink,5,-,Previous 5 items,0,p)%></div>
    <div><%Plugin(OffsetEntriesLink,5,+,Next 5 items,0,n)%></div>
    </div>
    <div class='nav'>
    <div><a href='<%adminurl%>'>Admin Area</a></div>
    </div>
    --------Můj AdSense kód---------
    <h2>Search</h2>
    <%searchform%>
    <h2>Categories</h2>
    <%SubCategories%>
    <!-- article statistics -->
    <%ExtraSkin(articles)%>
    <!-- skins switcher -->
    <h2>Style It!</h2>
    <%CSS(SELECT)%>
    <!-- my favourite links -->
    <h2>My Links</h2>
    <%Table(mylinks,title,none)%>
    <!-- RSS and Atom feeds -->
    <%ExtraSkin(rss)%>
    <!-- login form -->
    <h2>Login</h2>
    <!-- DYNAMIC_CONTENT_START -->
    <%loginform%>
    <!-- domain and page referrers -->
    <%Referrer(top,5,2,1)%>
    <%Referrer(last,5,2,2)%>
    <!-- DYNAMIC_CONTENT_STOP -->
    </div>

    <%ExtraSkin(footer)%>
  • Joomla  – pro tento systém pro správu obsahu existuje jeden z nejlépe provedených pluginů. Jmenuje se AdSense Module (ClickSafe  – Special Edition) a mimo jiné nabízí možnost blokování reklamy podle IP, změnu barev reklamy a další.

Anketa

Potýkáte se s varováním před zrušením účtu?

19 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 22. 2. 2007 23:00
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Google Analytics

  •  
    Jak vyhodnocovat úspěšnost reklamních kampaní.
  • Jak ovládat Google Analytics a najít co potřebuji.
  • Jak měřit hodnotu objednávek z webu.

Detailní informace o školení Google Analytics »