Hlavní navigace

Coca-Cola zastavila kampaň poté, co tweetovala texty z Mein Kampfu

Daniel Dočekal 9. 2. 2015

Úskalí automatizovaných kampaní nejlépe ukazuje příklad kampaně Coca-Coly. Poučení je ale obecné: automatizovat sociální sítě bývá zpravidla problém.

Coca-Cola byla nucena zastavit kampaň poté, co po několik hodin tweetovala věty z knihy Mein Kampf. Postarala se o to anti-kampaň společnosti Gawker, která automatizovanou kampaň Coca-Coly využila pro jednu z nejnázornějších ukázek toho, že automatizovat marketingové aktivity na Twitteru (ale obecně na sociálních sítích) jsou nebezpečné.

Kampaň „Make It Happy“ Coca-Cola uvedla na svém twitterovém účtu v rámci Super Bowlu. Vyzývala lidi, aby na negativní tweety odpovídali hashtagem #MakeItHappy. Na to měl navazovat algoritmus kampaně, který měl na tweety s hashtagem reagovat. Vše mělo být založené na tom, že sociální sítě jsou obecně negativní a je potřeba to změnit.

Gaweker a Adam Pash ale zareagovali poněkud nečekaně vytvořením robota @MeinCoke, který tweetoval citáty z knihy Mein Kampf a doplňoval je hashtagem #MakeItHappy. Kampaň Coca-Coly je poté samozřejmě převzala a pokoušela se převést v ASCII art. Několik hodin tak účet Coca-Coly na Twitteru uváděl citáty z Mein Kampfu zabalené do roztomilých obrázků.

Jak uvádí například The Guardian, robot byl natolik kreativní, že “My father was a civil servant who fulfilled his duty very conscientiously” dokázal proměnit v pirátskou loď s tváří na plachtách.

Coca-Cola nakonec kampaň zastavila a ve vyjádření pro AdWeek mluvčí vysvětloval, že chtěli inspirovat lidi, aby internet změnili v pozitivnější místo. A také, že je nešťastné, že Gawker se pokouší proměnit kampaň v něco, čím není.

WT100

Gawker se příležitosti nicméně chopil až poté, co zjistili, že robot kampaně ochotně zpracoval známý rasistický text do podoby psa vyvedeného coby ASCII art.

Poučení nakonec? Především to, že automatizovat cokoliv na sociálních sítích je zpravidla cesta do pekel. Ale také to, že Coca-Cola by snad mohla dělat dobro přeci jenom trochu prospěšnějším způsobem, než vytvářením obrázků s pomocí ASCII

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: ČT začne vysílat z Hradce Králové

ČT začne vysílat z Hradce Králové

DigiZone.cz: Skylink nabídne eSportsTV HD

Skylink nabídne eSportsTV HD

DigiZone.cz: Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Test: brýle pro virtuální realitu Exos Urban

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Vitalia.cz: Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Když všichni seli řepku, on vsadil na dýně

Podnikatel.cz: Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Babišovy firmy a registr smluv. Co odhalil?

Lupa.cz: Hackeři mají data z půlmiliardy účtů Yahoo

Hackeři mají data z půlmiliardy účtů Yahoo

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Podnikatel.cz: Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

Kalousek chce odklad EET. Předvolební tah?

120na80.cz: Na různou rýmu různá homeopatie

Na různou rýmu různá homeopatie