Hlavní navigace

Facebook má letos pustit reklamu do chatovací aplikace Messenger

Jan Beránek 19. 2. 2016

Osm stovek milionů uživatelů je pro inzerenty zajímavým lákadlem. A to bude znamenat další příjmy sociální sítě, která se poslední rok proměnila ve stroj na peníze.

Konec sladkého snu je na dohled. Facebook Messenger se může začít plnit reklamou. Podle dokumentů, které unikly z Facebooku, se tak má stát v druhém čtvrtletí letošního roku. Informuje o tom server Techcrunch

O tom, že Facebook chce Messenger proměnit na další kanál pro komerční komunikaci, se už vědělo. Firma chce službu poskytnout i jako linku pro zákaznickou podporu nebo samotný nákup. Nové komunikační služby pro firmy už začala provozovat i konkurence v podobě Twitteru.  

Sociální síť informace o reklamě v chatu popírá. Jako argument lze použít i předloňské uklidňování Marka Zuckerberga, který nepovažuje reklamu za ideální způsob, jak monetizovat chat. 

widgety

Něco se ale děje. V polovině ledna totiž už WhatsApp zrušil svůj symbolický poplatek za používání služby a zkouší se nové cesty. "Počínaje letošním rokem začneme testovat nástroje, které umožní uživatelům WhatsApp komunikovat s firmami a organizacemi – pokud ovšem budou mít o komunikaci zájem. Může to znamenat komunikaci s bankou o tom, zda nedávná transakce nebyla podvodná, nebo s leteckou společností o zpoždění letu. Dnes tyto zprávy dostáváme jinými kanály – přes textové zprávy nebo telefonáty. Chceme otestovat nové nástroje, které by usnadnily jejich předávání přes WhatsApp, aniž by uživatele otravovaly reklamy a spam,“ popsala své záměry služba pod vedením zakladatele Jana Kouma.

Facebook jede na ziskové vlně. V posledním loňském čtvrtletí zvýšil meziročně tržby o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů. Čistý zisk také poprvé překonal miliardu, když se počítadlo dolarů zastavilo na hodnotě 1,56 miliardy dolarů. Na konci roku 2014 to přitom bylo 696 milionů. Za výsledky stojí především tržby z reklamy, které tvoří více než 95 procent příjmu. 

Našli jste v článku chybu?
DigiZone.cz: Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Sony MP-CL1A: miniaturní projektor

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

Lupa.cz: Jak levné procesory změnily svět?

Jak levné procesory změnily svět?

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

Inspekce našla nelegální sklad v SAPĚ. Zase

120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Byla finanční manažerka, teď cvičí jógu

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Podnikatel.cz: Znáte už 5 novinek k #EET

Znáte už 5 novinek k #EET

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

DigiZone.cz: Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

Mordparta: trochu podchlazený 87. revír

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

Lupa.cz: Jak se prodává firma za miliardu?

Jak se prodává firma za miliardu?

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?