Facebook má letos pustit reklamu do chatovací aplikace Messenger

Osm stovek milionů uživatelů je pro inzerenty zajímavým lákadlem. A to bude znamenat další příjmy sociální sítě, která se poslední rok proměnila ve stroj na peníze.

Konec sladkého snu je na dohled. Facebook Messenger se může začít plnit reklamou. Podle dokumentů, které unikly z Facebooku, se tak má stát v druhém čtvrtletí letošního roku. Informuje o tom server Techcrunch

O tom, že Facebook chce Messenger proměnit na další kanál pro komerční komunikaci, se už vědělo. Firma chce službu poskytnout i jako linku pro zákaznickou podporu nebo samotný nákup. Nové komunikační služby pro firmy už začala provozovat i konkurence v podobě Twitteru.  

Sociální síť informace o reklamě v chatu popírá. Jako argument lze použít i předloňské uklidňování Marka Zuckerberga, který nepovažuje reklamu za ideální způsob, jak monetizovat chat. 

Content

Něco se ale děje. V polovině ledna totiž už WhatsApp zrušil svůj symbolický poplatek za používání služby a zkouší se nové cesty. "Počínaje letošním rokem začneme testovat nástroje, které umožní uživatelům WhatsApp komunikovat s firmami a organizacemi – pokud ovšem budou mít o komunikaci zájem. Může to znamenat komunikaci s bankou o tom, zda nedávná transakce nebyla podvodná, nebo s leteckou společností o zpoždění letu. Dnes tyto zprávy dostáváme jinými kanály – přes textové zprávy nebo telefonáty. Chceme otestovat nové nástroje, které by usnadnily jejich předávání přes WhatsApp, aniž by uživatele otravovaly reklamy a spam,“ popsala své záměry služba pod vedením zakladatele Jana Kouma.

Facebook jede na ziskové vlně. V posledním loňském čtvrtletí zvýšil meziročně tržby o 52 procent na 5,84 miliardy dolarů. Čistý zisk také poprvé překonal miliardu, když se počítadlo dolarů zastavilo na hodnotě 1,56 miliardy dolarů. Na konci roku 2014 to přitom bylo 696 milionů. Za výsledky stojí především tržby z reklamy, které tvoří více než 95 procent příjmu. 

3 názory Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 21. 2. 2016 19:44
Zasílat nově přidané názory e-mailem

Školení Správa Stránek na Facebooku

  •  
    Jak pokročile spravovat Stránku, Události, Skupiny.
  • Jak tvořit i netvořit příspěvky.
  • Jak nepřijít o účet, nenaletět a neztratit všechno.

Detailní informace o školení Správa stránek na Facebooku »