Facebook dál vyžaduje užívání skutečných jmen, změna se nekoná

Facebookem oznámená „změna“ týkající se nutnosti používat skutečná jména je jenom dalším pokusem řešit konflikt voděním za nos.

V polovině prosince se PR oddělení Facebooku opět rozhodlo řešit poměrně zásadní, mnoho měsíců se táhnoucí konflikt ohledně nutnosti používat na Facebooku skutečné a jedině skutečné jméno. Ale než se dostaneme k tomu, jakou kulišárnu vymýšlejí, je potřeba vrátit se k Facebook mírně mění přístup k používání pseudonymů z počátku listopadu.

Prosincová „změna“, kterou řada médií oslavovala jako ústupek Facebooku, je totiž ve skutečnosti měsíc stará. Facebook to celé oznámil na začátku listopadu a bylo jasné, že se nemění vlastně nic. Ti, kdo skutečně používají jiné jméno než občanské, prostě mají smůlu, snad jedině pokud se jim podaří prorazit přes jakýsi zdůvodňovací mechanismus.

Takový, kde tradičně „nic nechápající Ind“ posuzuje, zda někdo smí použít jiné jméno než to v občance. Takový, kde bude vždy záležet na tom, kolik lidí někoho nahlásí a jak se zrovna vyspal ten, kdo něco posuzuje. A hlavně takový, kde stačí umět vzít (něco jako) Photoshop a v případě problému prostě Facebooku poslat změněný „doklad totožnosti“.

Skutečná jména prostě budou

Do problémů s „real name policy“ se Facebook ale dostal někdy více než před rokem. Ukázalo se, že absurdní necitlivý přístup poškozuje oběti násilí, stejně tak jako lidi se změnou pohlaví. Ignorantská „péče o zákazníky“ dokonce natvrdo lidem měnila jména na ta, která už neměli, ale používali je dříve. Nebo jim prostě neuznali doklad a dali na výběr: buď budou používat jméno, které používat nemohou, nebo přijdou o účet.

Prosincové PR tanečky jsou stále stejné jako vždy. Facebook si „pevně stojí na používáním skutečných jmen“ a stále stejně „pevně“ tvrdí, že je to důležité (stejně důležité jako šmírovací cookies a stínové profily lidí, kteří ani účet nemají).

EBF16

Jediné, co se možná změní, je postup nahlašování „falešných účtů“ a následný postup řešení. Ohlašující bude muset „zdůvodnit“, proč někoho nahlašuje. Ověřovaný bude navíc moci zdůvodnit, proč případně používá takové jméno, jaké používá. Ve vyjádření Facebooku nechybí obligátní tvrzení, že skutečná jména jsou důležitá pro bezpečnost dalších lidí na Facebooku.

Což je v příkrém rozporu až s 30 % účtů, které jsou na Facebooku falešné (ať už zcela falešné, tedy nejsou za nimi skuteční lidé, nebo používající falešná jména, na čemž nic špatného není, pokud se za někoho nevydávají). Ona „bezpečnost“ navíc nijak nesouvisí s tím, jak se někdo na Facebooku „jmenuje“, ale na tom, jak Facebook odmítá spolupracovat v okamžiku řešení případných zásadních problémů.

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 26. 12. 2015 19:18

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»