Heureka vyhlásila ShopRoku. Letos zvítězila Alza

Šestý ročník soutěže přinesl ocenění i dalším osmnácti projektům. Cenu popularity získal s největším počtem hlasujících internetových uživatelů e-shop LevneELEKTRO.cz.

ShopRoku má Alza. E-shop z holešovické tržnice se stal pro letošní rok absolutním vítězem soutěže pořádané srovnávačem cen Heureka. Firma Aleše Zavorala letos rozjela hned několik zajímavých akcí. Spustila půjčovnu digitálních filmů, koupila digitální trafiku Publero, začala posílat zboží zákazníkům po celé Evropské unii a mimo jiné i mírně zklidnila svého reklamního mimozemšťana.

Soutěž má ale devatenáct kategorií, ve kterých oceňuje e-shopy ze stále rostoucí scény tuzemské e-commerce. Ta by měla letos podle Tomáše Bravermana z Heureky poskočit o 16 procent, což by znamenalo obrat celého e-commerce kolem 67 miliard korun. 

Nejpopulárnější obchod volili uživatelé během srpna a září prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách soutěže. Nejvíce fanoušků k hlasování přesvědčil e-shop LevneELEKTRO.cz.

Heureka také každoročně oceňuje jeden projekt ve vlastní kategorii Cena Heureky. Loni získal cenu módní LePremier Jakuba Lohniského a letos si bude moci na stránky přidat obrázek s oceněním web pro děti Namalujsihracku.cz.

O vítězi zbylých kategorií rozhodují dotazníky spokojenosti vyplněné zákazníky, kteří v obchodě nakupují. A ti evidentně nehledí na to, jak e-shop vypadá. 

EBF16

dalších kategoriích dále uspěly obchody Megapixel.cz, Parfums.cz, Kytary.cz nebo Kosmas.cz. Kompletní výsledky včetně minulých ročníků visí na stránkách soutěžeNejdynamičtěji podle Heureky rostou kategorie jako třeba kosmetika a zdraví (+29 %), oblečení a móda (+15 %) a novinkou jsou podle Bravermana také stále častější nákup potravin online.

Scéna, na které dnes funguje přes 37 tisíc e-shopů, je ale živá a stále se mění. „Trendem v tomto směru se stává především posilování pozic silných hráčů a malých specializovaných e-shopů,“ vysvětluje Braverman. Navíc už i do tuzemského nakupování vstupují mobily, které dnes tvoří víc než pětinu návštěvnosti českých internetových obchodů. 

31 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 14. 10. 2014 9:52

Školení: Jak na firemní Facebook prakticky

  •  
    Jak efektivně propojit Facebook s webem.
  • Jak vše měřit a vyhodnocovat.
  • Jak řešit krizové situace.

Detailní informace o školení Facebooku »