Hlavní navigace

Heureka vyhlásila ShopRoku. Letos zvítězila Alza

Jan Beránek 10. 10. 2014

Šestý ročník soutěže přinesl ocenění i dalším osmnácti projektům. Cenu popularity získal s největším počtem hlasujících internetových uživatelů e-shop LevneELEKTRO.cz.

ShopRoku má Alza. E-shop z holešovické tržnice se stal pro letošní rok absolutním vítězem soutěže pořádané srovnávačem cen Heureka. Firma Aleše Zavorala letos rozjela hned několik zajímavých akcí. Spustila půjčovnu digitálních filmů, koupila digitální trafiku Publero, začala posílat zboží zákazníkům po celé Evropské unii a mimo jiné i mírně zklidnila svého reklamního mimozemšťana.

Soutěž má ale devatenáct kategorií, ve kterých oceňuje e-shopy ze stále rostoucí scény tuzemské e-commerce. Ta by měla letos podle Tomáše Bravermana z Heureky poskočit o 16 procent, což by znamenalo obrat celého e-commerce kolem 67 miliard korun. 

Nejpopulárnější obchod volili uživatelé během srpna a září prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách soutěže. Nejvíce fanoušků k hlasování přesvědčil e-shop LevneELEKTRO.cz.

Heureka také každoročně oceňuje jeden projekt ve vlastní kategorii Cena Heureky. Loni získal cenu módní LePremier Jakuba Lohniského a letos si bude moci na stránky přidat obrázek s oceněním web pro děti Namalujsihracku.cz.

O vítězi zbylých kategorií rozhodují dotazníky spokojenosti vyplněné zákazníky, kteří v obchodě nakupují. A ti evidentně nehledí na to, jak e-shop vypadá. 

CIF16

dalších kategoriích dále uspěly obchody Megapixel.cz, Parfums.cz, Kytary.cz nebo Kosmas.cz. Kompletní výsledky včetně minulých ročníků visí na stránkách soutěžeNejdynamičtěji podle Heureky rostou kategorie jako třeba kosmetika a zdraví (+29 %), oblečení a móda (+15 %) a novinkou jsou podle Bravermana také stále častější nákup potravin online.

Scéna, na které dnes funguje přes 37 tisíc e-shopů, je ale živá a stále se mění. „Trendem v tomto směru se stává především posilování pozic silných hráčů a malých specializovaných e-shopů,“ vysvětluje Braverman. Navíc už i do tuzemského nakupování vstupují mobily, které dnes tvoří víc než pětinu návštěvnosti českých internetových obchodů. 

Našli jste v článku chybu?
Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Lupa.cz: Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Blíží se konec Wi-Fi sítí bez hesla?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Lupa.cz: Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Patička e-mailu závazná jako vlastnoruční podpis?

Podnikatel.cz: Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

Poslanci chtějí sebrat majetek Bakalovi

DigiZone.cz: Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Samsung EVO-S: novinka pro Skylink

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

Vitalia.cz: Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

Voda z Vltavy před a po úpravě na pitnou

DigiZone.cz: Pure má tři nové přijímače DAB

Pure má tři nové přijímače DAB

Lupa.cz: Další Češi si nechali vložit do těla čip

Další Češi si nechali vložit do těla čip

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

DigiZone.cz: Nejnovější špičkové TV ve videu

Nejnovější špičkové TV ve videu

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina