Hlavní navigace

Heureka vyhlásila ShopRoku. Letos zvítězila Alza

Jan Beránek

Šestý ročník soutěže přinesl ocenění i dalším osmnácti projektům. Cenu popularity získal s největším počtem hlasujících internetových uživatelů e-shop LevneELEKTRO.cz.

ShopRoku má Alza. E-shop z holešovické tržnice se stal pro letošní rok absolutním vítězem soutěže pořádané srovnávačem cen Heureka. Firma Aleše Zavorala letos rozjela hned několik zajímavých akcí. Spustila půjčovnu digitálních filmů, koupila digitální trafiku Publero, začala posílat zboží zákazníkům po celé Evropské unii a mimo jiné i mírně zklidnila svého reklamního mimozemšťana.

Soutěž má ale devatenáct kategorií, ve kterých oceňuje e-shopy ze stále rostoucí scény tuzemské e-commerce. Ta by měla letos podle Tomáše Bravermana z Heureky poskočit o 16 procent, což by znamenalo obrat celého e-commerce kolem 67 miliard korun. 

Nejpopulárnější obchod volili uživatelé během srpna a září prostřednictvím hlasovacího formuláře na stránkách soutěže. Nejvíce fanoušků k hlasování přesvědčil e-shop LevneELEKTRO.cz.

Heureka také každoročně oceňuje jeden projekt ve vlastní kategorii Cena Heureky. Loni získal cenu módní LePremier Jakuba Lohniského a letos si bude moci na stránky přidat obrázek s oceněním web pro děti Namalujsihracku.cz.

O vítězi zbylých kategorií rozhodují dotazníky spokojenosti vyplněné zákazníky, kteří v obchodě nakupují. A ti evidentně nehledí na to, jak e-shop vypadá. 

test

dalších kategoriích dále uspěly obchody Megapixel.cz, Parfums.cz, Kytary.cz nebo Kosmas.cz. Kompletní výsledky včetně minulých ročníků visí na stránkách soutěžeNejdynamičtěji podle Heureky rostou kategorie jako třeba kosmetika a zdraví (+29 %), oblečení a móda (+15 %) a novinkou jsou podle Bravermana také stále častější nákup potravin online.

Scéna, na které dnes funguje přes 37 tisíc e-shopů, je ale živá a stále se mění. „Trendem v tomto směru se stává především posilování pozic silných hráčů a malých specializovaných e-shopů,“ vysvětluje Braverman. Navíc už i do tuzemského nakupování vstupují mobily, které dnes tvoří víc než pětinu návštěvnosti českých internetových obchodů. 

Našli jste v článku chybu?
10. 10. 2014 18:27
Spike (neregistrovaný)

Celý tento projekt se tváří, jako férové vybrání nej eshopů...ale je to celé jen iluze. Náš eshop odmítl letos přispět nutný příspěvek na meeting shoproku a bylo hodně dalších z mého oboru, horších i lepších a žádný z eshopů co nezaplatil se do pořadí nedostal, ačkoliv měl mnohem lepší ukazatele ve všech kategoriích než eshopy v top 5. Stalo se z toho takové malé web top 100, kam člověk musí také zaslat peníze, aby ho zařadili do žebříčku. Jsem ovšem rád, že hodně obchodů(a velkých) bojkotovalo …

10. 10. 2014 17:33
jirka.zbrna (neregistrovaný)

LevneELEKTRO.cz???Si děláte **del,né??? To sou podvodníci NEJ kalibru.Jejich nejvýnosnějším kšeftem je posílání zboží II. jakosti,které je už při odesílání rozbité,a následně pak při relamaci vyinkasujou od dopravce,který měl zboží při přepravě rozbít,peníze­.Podnikání Made in Czech Republic.Vlastní zkušenost+ X podobných reakcí v diskuzi.Samoz­řejmě,později promptně smazaných,protože porušovaly pravidla :-D