Hlavní navigace

Like, Love, Haha, Wow, Sad a Angry. Facebook spustil Reakce všem

 Autor: Facebook
David Slížek 24. 2. 2016

Dejte sbohem prostému To se mi líbí, ode dneška začal Facebook všem uživatelům zapínat nové emotikony, kterými mohou reagovat na příspěvky.

Jak jsme psali koncem ledna, klasický „palec nahoru“ se po několikaměsíčním testování rozšířil na celkem šest možností – „Like“, „Love“, „Haha“, „Wow“, „Sad“ a „Angry“. Změnu už hlásí i řada českých uživatelů, na ostatní by se mělo dostat během následujících dní.

K novým reakcím se uživatelé dostanou prostým podržením lajkovacího tlačítka (v mobilní aplikaci) nebo najetím myši (na desktopu). Facebook globální spuštění novinky oznámil na svém blogu.

Rozšíření prostého lajku na více emocí zasahuje do některých základních principů, na kterých Facebook funguje. Dosud se například dalo jednoduše počítat s tím, že když někdo dal příspěvku lajk, znamenalo to, že se mu líbí. Na tomto prostém předpokladu Facebook staví to, jaké příspěvky uživatelům ukáže v newsfeedu, nebo to, jak cílí reklamy.


Autor: Facebook

Jenže novinka tuhle jednoduchou logiku nabourává – kdo dal příspěvku Angry, má k němu zřetelně jiný vztah než někdo, kdo mu dal Love. Reactions tedy ve výsledku přinesou také změnu v tom, jak bude Facebook označení příspěvků hodnotit a to se časem zřejmě projeví i v tom, jaké příspěvky a reklamy bude lidem zobrazovat. 

Facebook říká, že zatím budou mít všechny reakce stejnou hodnotu jako lajk. „Ze začátku, pokud někdo použije Reakce, budeme postupovat stejně, jako postupujeme, když dá lajk – budeme předpokládat, že chce podobného obsahu vidět více,“ slibuje firma.

CIF16

Postupně by ale Reakce měly přinést určité změny v algoritmech Facebooku. „Časem se chceme naučit, jak by mohl newsfeed dávat různým Reakcím různou váhu, abychom uměli každému zobrazovat ty příspěvky, které vidět chce,“ dodává Facebook.

A podobné je to i u cílení reklam. Správci stránek uvidí přesné počty jednotlivých emotikonů ve statistikách a zatím budou mít všechny Reakce stejnou hodnotu. I tady se ale dá časem očekávat změna.

Našli jste v článku chybu?
120na80.cz: Co je padesátkrát sladší než cukr?

Co je padesátkrát sladší než cukr?

Podnikatel.cz: Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Udělali jsme velkou chybu, napsal Čupr

Podnikatel.cz: ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

ČOI zamířila na e-shopy. Zaplatí 1,5 milionu

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Podnikatel.cz: Takhle se prodávají mražené potraviny

Takhle se prodávají mražené potraviny

Podnikatel.cz: EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

EET pro e-shopy? Postavené na hlavu

120na80.cz: Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Běžci, co jíst poslední dny před závodem?

Měšec.cz: TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

TEST: Vyzkoušeli jsme pražské taxikáře

Vitalia.cz: Tradiční čínská medicína a rakovina

Tradiční čínská medicína a rakovina

Vitalia.cz: dTest odhalil ten nejlepší kečup

dTest odhalil ten nejlepší kečup

Podnikatel.cz: Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Babišovi se nedá věřit, stěžovali si hospodští

Vitalia.cz: Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

Tahák, jak vyzrát nad zápachem z úst

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“

DigiZone.cz: O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

O2 TV doplnilo kanály HBO v HD

DigiZone.cz: Na jaká videa se vlastně díváme

Na jaká videa se vlastně díváme

Vitalia.cz: 5 chyb, které děláme při skladování potravin

5 chyb, které děláme při skladování potravin

DigiZone.cz: Digi2GO: výborný základ, ale...

Digi2GO: výborný základ, ale...

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže