Hlavní navigace

NetDirect testuje novou e-shopovou platformu. Sází na personalizaci

Jan Beránek

Přizpůsobit nabídku individuálně klientům. Ostravští vývojáři e-shopů zkouší novou cestu v e-commerce, kolem které už se začínají motat i startupy.

Vývoj trval dva roky. Firma mezitím i změnila majitele. "Výše takové investice se pohybuje okolo 10 milionů korun,“ popisuje finanční náročnost celého projektu obchodní ředitel firmy Marek Krška.

Podle manažera má nový systém zesílit účinnost automaticky doporučovaného zboží. Teď už je totiž šité každému zákazníkovi na míru. „Doporučené produkty jsou vybírány pomocí cookies. Pokud je klient vymaže, data se uchovávají na serverech a při nové identifikaci se historie znovu naváže. Také zde funguje dlouhodobá a krátkodobá preference,“ popisuje Krška nový systém s tím, že v základu budou personalizaci nabízet u svého dražšího e-shopového balíčku. 

Novinka má personalizaci zakomponovanou a pevně propojenou s celým systémem. Při vývoji firma spolupracovala s agenturou H1.cz, která řešila především UX celého projektu. 

Testování probíhalo na velkých řešeních ShopCentriku. „Například u e-shopu Snowbitch.cz došlo s nasazením nové platformy s integrovanou personalizací ke zvýšení obratu o 27 %,“ popisuje výsledky Krška. Obecně ale během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o procent jedenáct  

Ambice má NetDirect vysoké. „Očekáváme nárůst počtu klientů o 80 %. Tržby našich zákazníků by měly dosáhnout k 10 miliardám korun,“ věří si Krška. Zároveň chce firma prorazit do ciziny. Byla to právě expanze, se kterou by měl pomoci nový majitel BDO Advisory

V hledáčku mají Ostraváci Německo a Polsko. "V zahraničí zatím neregistrujeme existenci podobného systému s implementovanou personalizací. Vždy se jedná jen o dvě samostatné služby. Díky tomu vidíme šanci uspět i na dalších trzích,“ vysvětluje Petr Kymlička z BDO Advisory.

UX17

Chytrá analytika přichází

NetDirect začíná pracovat ve svém systému se službou založenou na prediktivní analytice, kterou začínají úspěšně nabízet i startupy. „Stejně jako v ekonomii platí i v datové analytice pravidlo, že 80 % důležitých výsledků, které mají potenciál vydělat vám peníze, vychází z 20 % analýz. Podstatné tedy není, kolik grafů a tabulek připravíte, ale jaké analýzy provedete a zdali jste schopni správně formulovat otázky,“ říká na blogu například brněnský projekt Gauss Algorithmic

Podobně se snaží svůj tým prosadit i Rostislav Křivohlávek z projektu Modgen. „Predikce a doporučení napojené na umělou inteligenci je budoucnost, a to nejen v e-commerce,“ tvrdí s tím, že systémy týmu z ČVUT už doporučují na základě analýzy třeba editorům on-line verze časopisu Time nejzajímavější témata. 

Našli jste v článku chybu?
22. 6. 2015 20:57
fd (neregistrovaný)

Divim se ze se divite ...

Predstavte si nasledujici, mate nejaky interni system, v nem mate data (zbozi, ceny atd). Objednate si shop, s tim ze pochopitelne chcete, aby se ona data zobrazovala na onom shopu. Po nekolika mesicich prijdete prevzit hotovy eshop, a zacnou vam predvadet, jak v administraci (ie only) zadate novou kartu zbozi a vyplnite u ni ceny.

Ty paticky a prazdne kategorie bych jim uz ani tolik nevycital, to bude zcela jiste prace nejakeho seo pr maga zadavatele. Coz ale vede k …

21. 6. 2015 13:04
Lukasenko (neregistrovaný)

A nad tou patickou, by kdejaky SEO konzultant vyslovene zaplakal, na vsech strankach stejny nesmysl plny radoby hodnotnych odkazu:

"Snowbitch je skate shop, kde najdete skate boty, oblečení a vybavení na skate - skateshop. Snowboardy a vybavení pro vás pravidelně připravujeme v oddělení snowboard shop. Vyberte si třeba boty DVS nebo Quiksilver, dámské oblečení Roxy - parádní plavky Roxy, Vans, letní oblečení Santa Cruz, nebo boty Fallen či DVS, nebo boty Supra, Nike boty, dále boty Adidas a bot…