Hlavní navigace

NetDirect testuje novou e-shopovou platformu. Sází na personalizaci

Jan Beránek 19. 6. 2015

Přizpůsobit nabídku individuálně klientům. Ostravští vývojáři e-shopů zkouší novou cestu v e-commerce, kolem které už se začínají motat i startupy.

Vývoj trval dva roky. Firma mezitím i změnila majitele. "Výše takové investice se pohybuje okolo 10 milionů korun,“ popisuje finanční náročnost celého projektu obchodní ředitel firmy Marek Krška.

Podle manažera má nový systém zesílit účinnost automaticky doporučovaného zboží. Teď už je totiž šité každému zákazníkovi na míru. „Doporučené produkty jsou vybírány pomocí cookies. Pokud je klient vymaže, data se uchovávají na serverech a při nové identifikaci se historie znovu naváže. Také zde funguje dlouhodobá a krátkodobá preference,“ popisuje Krška nový systém s tím, že v základu budou personalizaci nabízet u svého dražšího e-shopového balíčku. 

Novinka má personalizaci zakomponovanou a pevně propojenou s celým systémem. Při vývoji firma spolupracovala s agenturou H1.cz, která řešila především UX celého projektu. 

Testování probíhalo na velkých řešeních ShopCentriku. „Například u e-shopu Snowbitch.cz došlo s nasazením nové platformy s integrovanou personalizací ke zvýšení obratu o 27 %,“ popisuje výsledky Krška. Obecně ale během testování došlo v obchodech s nasazenou personalizací ke zvýšení celkových tržeb o čtvrtinu, počet uskutečněných transakcí vzrostl o 22 % a konverzní poměr o procent jedenáct  

Ambice má NetDirect vysoké. „Očekáváme nárůst počtu klientů o 80 %. Tržby našich zákazníků by měly dosáhnout k 10 miliardám korun,“ věří si Krška. Zároveň chce firma prorazit do ciziny. Byla to právě expanze, se kterou by měl pomoci nový majitel BDO Advisory

V hledáčku mají Ostraváci Německo a Polsko. "V zahraničí zatím neregistrujeme existenci podobného systému s implementovanou personalizací. Vždy se jedná jen o dvě samostatné služby. Díky tomu vidíme šanci uspět i na dalších trzích,“ vysvětluje Petr Kymlička z BDO Advisory.

EBF16

Chytrá analytika přichází

NetDirect začíná pracovat ve svém systému se službou založenou na prediktivní analytice, kterou začínají úspěšně nabízet i startupy. „Stejně jako v ekonomii platí i v datové analytice pravidlo, že 80 % důležitých výsledků, které mají potenciál vydělat vám peníze, vychází z 20 % analýz. Podstatné tedy není, kolik grafů a tabulek připravíte, ale jaké analýzy provedete a zdali jste schopni správně formulovat otázky,“ říká na blogu například brněnský projekt Gauss Algorithmic

Podobně se snaží svůj tým prosadit i Rostislav Křivohlávek z projektu Modgen. „Predikce a doporučení napojené na umělou inteligenci je budoucnost, a to nejen v e-commerce,“ tvrdí s tím, že systémy týmu z ČVUT už doporučují na základě analýzy třeba editorům on-line verze časopisu Time nejzajímavější témata. 

Našli jste v článku chybu?
Lupa.cz: Proč jsou firemní počítače pomalé?

Proč jsou firemní počítače pomalé?

Podnikatel.cz: 5 věcí, které o EET ještě nevíte

5 věcí, které o EET ještě nevíte

120na80.cz: Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Hrbatá prsa aneb mýty o implantátech

Root.cz: Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Prvních 700 routerů Omnia je hotových

Měšec.cz: „Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

„Ukradli“ jsme peníze z bezkontaktních karet

Lupa.cz: Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Poučný příběh jednoho rozšíření pro Chrome

Podnikatel.cz: „Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

„Lex Babiš“ Babišovi paradoxně pomůže

DigiZone.cz: DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

DVB-T2 ověřeno: seznam TV zveřejněn

120na80.cz: Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Galerie: Čínští policisté testují českou minerálku

Vitalia.cz: Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

Tesco nabízí desítky tun jídla zdarma

120na80.cz: Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

Zázrak ze smetiště: co léčí lopuch?

DigiZone.cz: LG OLED65E6: první pohled

LG OLED65E6: první pohled

Podnikatel.cz: ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

ČSSZ posílá přehled o důchodovém kontě

Vitalia.cz: Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Když bílkoviny, tak jíme ty nekvalitní

Vitalia.cz: Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Muž, který miluje příliš. Ženám neimponuje

Lupa.cz: Adblock Plus začal prodávat reklamy

Adblock Plus začal prodávat reklamy

Vitalia.cz: Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Tohle jsou nejlepší česká piva podle odborníků

Podnikatel.cz: Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Letáky? Lidi zuří, ale ony stále fungují

Vitalia.cz: Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

Antibakteriální mýdla nepomáhají, spíš škodí

DigiZone.cz: Nova opět stahuje „milionáře“

Nova opět stahuje „milionáře“