Sociální síť pro vyznavače záhad

Steven Spielberg prý spolupracuje na sociální síti pro fanoušky neidentifikovatelných létajících předmětů a dalších záhad. Půjde o poměrně úzce zameřenou službu, která si ale jistě najde dost příznivců. A uživatelé Facebooku pomáhali při překladu svého oblíbeného webu do němčiny – to je věrnost skoro až za hrob.

Jan Handl

Ilustrace: Nenad Vitas

Technologický blog TechCrunch zveřejnil zajímavou informaci (a myslím si, že jí můžeme věřit, jelikož tento populární zdroj novinek z oblasti Internetu se obvykle nemýlí a má dobré zákulisní zprávy). Prý se chystá nová sociální síť pro fanoušky paranormálních jevů a záhadna. Na projektu podle informací z několika zdrojů pracuje i filmař Steven Spielberg, takže se máme na co těšit. Opravdovou lahůdkou mají být originální videa zachycující průlety ufa. Za projektem původně stálo Yahoo, tam ale netradiční novinka nakonec neprošla. Nápad však žije dál a tým v Los Angeles dělá všechno pro to, aby byl projekt během několika měsíců spuštěn.

Klasických sociálních webů je dost, ale podobně úzce zaměřené projekty mají určitě šanci získat dost příznivců. Jako vždy jde hlavně o obsah, a pokus se autorům „ufařské“ sítě podaří zajistit, aby fanoušci pod diktátem WEBu 2.0 posílali svůj obsah, hlavně fotky a videa, budou mít vyhráno. Koho z nás problematika záhadna nezajímá? A pokud bude k dispozici dost studijního materiálu na jednom místě, jenom dobře. Videoserver YouTube.com nabízí asi 127 000 videí s nálepkou „UFO“, mnoho z nich stojí za prohlédnutí. Jako příklad úspěšného videa je možné uvést snímek pořízený v jižní Francii, na kterém je zřetelně vidět „něco vznášející se na obzoru“. Toto video zaznamenalo více než 2 300 000 přehrání. Ještě větší poprask způsobila třicetivteřinová sekvence pořízená v New Yorku, tu vidělo víc než 4 miliony lidí. Mnozí z nich ale v diskuzi tvrdí, že jde o podvrh…

EBF16

I v oblasti megapopulárních sociálních sítí se toho děje dost. Například Facebook využívá přízně svých fanoušků natolik, že je nechá na dobrovolné bázi spolupracovat na překladu webu do nových jazyků. Tým patnácti set dobrovolníků během měsíce přeložil službu do španělštiny, jako druhá přišla na řadu německá verze. I do němčiny překládali Facebook dobrovolníci, píše agentura Reuters. Dobrovolníků byly dva tisíce a německá verze byla hotova za dva týdny, tedy v rekordním čase. Ti, kteří přistupují do Facebooku z Německa, Rakouska a dalších zemí, mohou být příjemně překvapeni, že na ně Facebook „mluví“ jejich mateřštinou. Facebook dále chystá francouzskou verzi, ta prý bude hotová během jednoho týdne.

Původně striktně americká záležitost je tedy na cestě do světa důsledná a využívá k tomu svých příznivců. Ve velkém s dobrovolnictvím přišla Wikipedia, nyní se přidávají další velcí hráči. Jde o zajímavý model, který pro mnoho z uživatelů-dobrovolníků může znamenat skutečný zážitek, se kterým se budou chlubit. „Překládal jsem Facebook, to koukáte, co?“ Tak nějak mohou vypadat zápisky v internetových deníčcích několika tisíc Němců, Španělů, Francouzů a brzy i možná dalších národností. 60 procent uživatelů Facebooku totiž není z USA…

7 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 10. 3. 2008 12:42

Školení PPC reklamy pro pokročilé

  •  
    Důležité principy fungování PPC reklamy
  • Optimalizační postupy běžících kampaní
  • Práce s aplikací AdWords editor

Detailní informace o školení PPC reklamy pro pokročilé »