Srovnávací lišta od Heureky přežila jen několik dnů [doplněno o vyjádření]

Heureka dnes stáhla rozšíření pro Chrome a pro Firefox uvedené teprve v minulém týdnu. Naštvané e‑shopy totiž hrozily, že přestanou platit za její služby.

Srovnávač cen a „obchodní rádce“ Heureka uvedl v minulém týdnu lištu, která pro uživatele sama porovnávala ceny nabízeného zboží s jinými e‑obchody, a to pokud uživatel lišty procházel web e‑obchodu:


Autor: Heureka

E-obchodům se to pochopitelně nelíbilo, zákazníkům líbilo. Heureka však nakonec vyhověla stížnostem svých obchodních partnerů a dnes ohlásila, že lištu stahuje. Na příslušné webové adrese najdete už jen toto vysvětlení:

Rozšíření už není ani na Chrome Web Store.

V rámečcích dodatečně doplňujeme vyjádření od Tomáše Bravermana, ředitele Heureky:

Nač si e-shopy stěžovaly? Tomáš Braverman Lupě odpovídá: „Nejčastější reakcí na lištu bylo to, že obchod získá zákazníka vynaloženou kampaní, a my mu ho pak odvedeme. Bohužel e‑shopy neviděly příležitost v příchodech zákazníků ke kvalitním oveřeným e‑shopům, ale viděly pouze odchody od sebe.“

Není jasné, jak chtěla Heureka docílit toho, aby přiváděla zákazníky k e‑obchodům „kvalitním a věrohodným“, jestliže lišta porovnávala cenu. Alespoň na ilustračním obrázku nestojí: „Zboží můžete koupit v obchodě s lepším hodnocením.“

K tomu Tomáš Braverman: „Heureka lišta neinformovala pouze o ceně. Při návštěvě neověřeného e‑shopu informovala o tom, že se zákazník nachází v neověřeném e‑shopu, a to jej mělo motivovat jít do obchodu, který ověřený je.“

Někteří si kladou otázku, zda rozhodnutí lištu stáhnout nebylo předčasné a unáhlené… Ve světě se podobná rozšíření prosazují, ačkoli spíše přes API, takže srovnávač nebo agregátor „nepodkopává“ své klienty sám.

České e-shopy zjevně Heurece hrozily, že přestanou využívat jejích placených služeb. Byla by to pak otázka výdrže — kdo s koho. Za jednu pohodlnou lištu pro uživatele to Heurece asi nestálo.

KL_NOMINACE

Slovy Tomáše Bravermana: „Obecně je lišta dobrý nástroj, ve prospěch kvalitních e‑shopů a především samotných zákazníků. Nicméně jsme ji spustili v podobě, ze které měli naši partneři pocit, že je poškozujeme, a to nás vedlo k jejímu stažení. Lištu jsme měli v testovacím režimu a je běžné, že se novinka na základě testování stáhne.“

V Česku jsou podobná řešení patrně zatím neprůchodná. Martin Kasa, někdejší spoluzakladatel obchodu Kasa.cz, prozradil na Facebooku, že obdobný projekt na Srovnáme.cz zastavili zhruba před rokem ještě před dokončením.

11 názorů Vstoupit do diskuse
poslední názor přidán 12. 11. 2013 12:10

Školení: Měření a vyhodnocování kampaní

  •  
    Jak připravit a plánovat kampaně
  • Jak vyhodnocovat a využít důležité metriky
  • Jak to dělat u různých obchodních aktivit

Detailní informace o školení Měření a vyhodnocování kampaní»